امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 410066 |
تاریخ انتشار : 10 آذر 1399 - 10:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد آقا، مهران و رفقا روزنامه شهرآرا نیوز – احمد صبریان: چند سالی است که برخی کارگردانان سینما با سپردن نقش‌های اصلی و متفاوت آثار خود به هنرپیشه ها صاحب‌نام عرصه کمدی، تلاش می‌کنند با شکستن کلیشه‌ها وجه دیگری از توانمندی‌های این هنرپیشه ها، […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد آقا، مهران و رفقا

روزنامه شهرآرا نیوز – احمد صبریان: چند سالی است که برخی کارگردانان سینما با سپردن نقش‌های اصلی و متفاوت آثار خود به هنرپیشه ها صاحب‌نام عرصه کمدی، تلاش می‌کنند با شکستن کلیشه‌ها وجه دیگری از توانمندی‌های این هنرپیشه ها، چون مهران مدیری، علیرضا خمسه، اکبر عبدی، امیر جعفری، مجید صالحی و رضا شفیعی جم و… را به تماشا بگذارند.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
این روز‌ها فیلم سینمایی «آهک زنده» به کارگردانی رامیار مُشایی در مرحله فیلم‌برداری قرار دارد. مهران غفوریان که به عنوان بازیگر کمدی شناخته می‌شود، قرار است در این فیلم به عنوان یکی از هنرپیشه ها اصلی، ایفاگر نقشی جدی و متفاوت باشد. او پیش از این نیز در فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» ساخته عبدالرضا کاهانی که به نمایش عمومی درنیامده است و همچنین سریال شبکه نمایش خانگی «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی در نقش‌هایی جدی ظاهر شده است.
 
بازی دو سر بُرد
 
به همین بهانه در این نوشتار به کمدین‌هایی پرداخته‌ایم که نقش‌های جدی موفقی ایفا کرده‌اند و در این نقش‌ها هم به همان اندازه که در فیلم‌ها و مجموعه‌های کمدی موفق بوده‌اند، خوش درخشیده‌اند.
 
رضا عطاران
 
با مجموعه طنز «ساعت خوش» به ایفای نقش پرداخت و سریال‌های طنز سیب خنده، مجید دلبندم، کوچه اقاقیا، خانه به دوش، متهم گریخت، ترش و شیرین و بزنگاه را ساخت. محبوب‌ترین نقش‌های کمدی این بازیگر مشهدی در مجموعه‌های «خانه به دوش»، «ترش و شیرین»، «بزنگاه» و فیلم‌های «ورود آقایان ممنوع»، «نهنگ عنبر ۱ و ۲» است. عطاران نخستین نقش کوتاه جدی خود را که یک بیمار سرطانی بود، در فیلم «قرنطینه» بازی کرد و تصویر همیشگی‌اش را برای مخاطبان شکست.
 
بازی دو سر بُرد
 
در فیلم «نشانی» هم در نقش یک دایی بدجنس بازی کرد. نخستین نقش جدی که از عطاران خوب دیده شد در «اسب حیوان نجیبی است» بود که ایفاگر نقش یک پلیس قلابی بود. بهترین نقش‌های جدی عطاران در فیلم‌های «دهلیز»، «اسب حیوان نجیبی است»، «کلاشینکف»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «استراحت مطلق» است.
 
بازی دو سر بُرد
 
او در حالی که برای فیلم کمدی «طبقه حساس» برنده سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فجر شد، برای ایفای نقشی جدی در فیلم «دهلیز» نیز نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد شد.

مهران احمدی

 
شاید در کارنامه مهران احمدی بازیگر توانمند خراسانی حجم کار‌های جدی‌اش بیش از کار‌های کمدی باشد، اما بازی در نقش «بهبود» مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، یکی از نقش‌های به‌یادماندنی او در عرصه کمدی است. به گونه‌ای که غیبت وی در فصلی از مجموعه «پایتخت»، برای مخاطبان این سریال به شدت محسوس بود. وی در فیلم‌های «مطرب»، «هزارپا» و «زیر نظر» هم ایفاگر نقش کمدی بود. احمدی در فیلم «مصادره» نخستین ساخته سینمایی‌اش نیز ایفاگر نقشی کوتاه، اما کمدی بود.
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
وی با فیلم «بیست» نخستین نقش جدی خود را در سینما تجربه کرد.مهم‌ترین نقش‌های جدی در کارنامه مهران احمدی را می‌توان در فیلم‌های آدم، خواب‌های دنباله‌دار، آشفتگی، کارگر ساده نیازمندیم، بی‌خود و بی‌جهت، شیار ۱۴۳، سیزده، آلزایمر، بغض و روز‌های نارنجی تماشا کرد.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
 
مهران احمدی برای ایفای نقشی جدی در فیلم «آلزایمر» احمد رضا معتمدی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بخش جلوه گاه شرق (سینمای آسیا) بیست‌و‌نهمین جشنواه فیلم فجر شد.

جواد عزتی
 
با بازی در سریال‌های «من یک مستاجرم»، «قرارگاه مسکونی»، «باغ مظفر» و… نشان داد یک بازیگر کمدی است. جواد عزتی با حضور در فیلم «هزارپا» ساخته ابوالحسن داوودی همه رکورد‌ها را جابه‌جا کرد. محبوب‌ترین نقش‌های کمدی وی در مجموعه‌های قهوه تلخ، دردسر‌های عظیم، دودکش، آینه بغل، اکسیدان، خرگوش، در مدت معلوم، زاپاس و پارادایس است. نخستین نقش جدی عزتی در سریال «مثل هیچکس» بود که بازی‌اش به چشم آمد.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
وی بهترین نقش‌های جدی خود را در فیلم‌های آفریقا، کلاشینکف، ماجرای نیمروز، پیلوت، جان‌دار، شیار ۱۴۳، لاتاری، تنگه ابوقریب، دو زیست، خورشید، مغز استخوان و شنای پروانه ایفا کرده است.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
بازی او در نقش یک مأمور اطلاعاتی دهه ۶۰ ایران در فیلم «ماجرای نیمروز»، تحسین منتقدان را برانگیخت و نامزدی او را به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره به همراه داشت. او همچنین برای بازی در نقش‌های جدی فیلم‌های «آتابای» و «تنگه ابوقریب» از جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم مقاومت نامزد دریافت جایزه شد.
 
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا

سعید آقاخانی
 
با مجموعه «ساعت خوش» بازی‌اش را شروع کرد از آن پس حدود ۲۰ سال کمدین باقی ماند. سعید آقاخانی سریال‌های خوبی هم ساخت. نقش‌های محبوب کمدی‌اش را در سریال‌های ساعت خوش، چاردیواری، متهم گریخت و فیلم‌های رحمان ۱۴۰۰، پیتزا مخلوط، کلید ازدواج و ضد گلوله رقم زد.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
وی نخستین نقش‌های جدی‌اش را در دو فیلم «خداحافظی طولانی» و «من دیه گو مارادونا نیستم» بازی کرد. «خداحافظی طولانی» با نامزدی در هفت بخش و برنده شدن دو سیمرغ و «من دیه گو مارادونا هستم» با نامزدی در ده بخش و بردن یک سیمرغ، توفیق جشنواره‌ای هم یافتند.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
آقاخانی خودش با کارگردانی «لامپ صد» و پرداختن به یک معضل اجتماعی به سمت کار جدی رفت. شاید بهترین نقش‌های جدی وی را در فیلم‌های «خداحافظی طولانی»، «کامیون»، «قسم»، «پیلوت» و «خون» شد دانست. آقاخانی با نخستین نقش جدی در «خداحافظی طولانی»، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد و برای «کامیون» هم نامزد دریافت این جایزه شد.

محسن تنابنده
 
به عنوان نقش اصلی مجموعه طنز «مأمور بدرقه» به تلویزیون آمد و فیلم‌نامه‌های کمدی می‌نوشت. محسن تنابنده با مجموعه «پایتخت» هر چه در چنته داشت برای این مجموعه پرطرف‌دار رو کرد. او به عنوان بازیگر این مجموعه هیچ وقت نمی‌تواند محبوبیتی را که با «نقی معمولی» کسب کرد تکرار کند.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
با «پایتخت» به گونه‌ای به محبوبیت رسید که باید آن‌قدر نقش جدی بازی کند تا تعادل برقرار شود. محبوب‌ترین نقش‌های کمدی محسن تنابنده را باید «مجموعه‌های پایتخت»، «شاهگوش» و فیلم «سن‌پترزبورگ» دانست. نخستین نقش جدی تنابنده فیلم «استشهادی برای خدا» است، اما در نقش جدی «هفت دقیقه تا پاییز» به خوبی دیده شد.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
نقش‌های جدی که تنابنده ایفا کرده تحسین مردم و منتقدان را برانگیخته است. او برای تمام نقش‌های جدی و مهمش در سینما یا برنده سیمرغ یا نامزد دریافت جایزه شده است. تنابنده برای فیلم «استشهادی برای خدا»، «سنگ اول»، «هفت دقیقه تا پاییز» و «فراری» برنده سیمرغ و برای نقش عجیبش در «ندارها» برنده دیپلم افتخار شد.

احمد مهران فر
 
سال‌ها در صحنه‌های تئاتر زحمت کشید تا به‌تدریج با نقش‌های کوتاه و فرعی دیده شود. مهران فر در سینما با فیلم «اسب حیوان نجیبی است» و «هیچ» دیده شد و با سریال «پایتخت» در نقش ارسطو عامل به یکی از شخصیت‌های محبوب سریال تبدیل شد. محبوب‌ترین نقش‌های کمدی مهران‌فر مجموعه «پایتخت» و «شاهگوش» است. برخی فکر می‌کنند نخستین نقش‌آفرینی وی در فیلم «آتش بس» است، در حالی که او بازیگری را با فیلم «نان و عشق و موتور هزار» آغاز کرد.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
اما نخستین نقش جدی مهران‌فر در فیلم «درباره الی» به چشم آمد. پس از آن نقش‌های جدی کوتاهی ایفا کرد، ولی در فیلم «ماجرای نیمروز» که بهترین نقش جدی وی به شمار می‌آید، در نقش یک مأمور اطلاعاتی کارکشته تحسین همگان را برانگیخت.
 
کمدین اخم می‌کند؛ با شرکت جواد‌آقا، مهران و رفقا
 
او برای نقش جدی‌اش در «ماجرای نیمروز»، تندیس جشن انجمن منتقدان و تندیس جشن خانه سینما را گرفت. مهران‌فر برای فیلم «عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت» نیز موفق به دریافت دیپلم افتخار شد.

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید