امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 367311 |
تاریخ انتشار : 10 تیر 1399 - 2:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک کارشناس مسائل فلسطین اظهار کرد: کشورهای اسلامی در صورت اصرار رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، باید خواهان اخراج اسرائیل از عضویت در سازمان ملل شوند. سید هادی برهانی در گفت وگو با صلح خبر، در مورد موانع پیش روی تحقق طرح رژیم […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک کارشناس مسائل فلسطین اظهار کرد: کشورهای اسلامی در صورت اصرار رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، باید خواهان اخراج اسرائیل از عضویت در سازمان ملل شوند.

سید هادی برهانی در گفت وگو با صلح خبر، در مورد موانع پیش روی تحقق طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی با موانع زیادی برای تحقق این طرح مواجه است. چرا که جز آمریکا و رژیم صهیونیستی کشور دیگری از این طرح حمایت نکرده است و جامعه جهانی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

وی افزود: البته متاسفانه مخالفت ها در جهان در این عرصه از آن قدرت برخوردار نیست که بتواند تاثیر جدی بر تصمیم اسرائیل بگذارد و ریشه اصلی این موضوع در آن است که کشورهای اصلی که طرف اسرائیل در این قضیه هستند مخالفت جدی و موثری با این موضوع نداشته‌اند و بیشتر این موضوع را محکوم کرده‌اند تا بخواهند اسرائیل را در این زمینه تهدید کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این راستا ضروری است که اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی، اسرائیل را تهدید کنند که اگر این اقدام را انجام دهد آنها اقدامی علیه اسرائیل انجام خواهند داد. مثلا اینکه درخواست خواهند کرد عضویت اسرائیل در سازمان ملل لغو شود و چنین درخواستی را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می کنند.

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه وقتی از سوی کشورهای عربی و اسلامی تهدیدی جدی علیه اسرائیل صورت نمی گیرد، سایر کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا نیز که مخالف این الحاق هستند اقدامی جدی و عملی انجام نمی دهند، گفت: متاسفانه مخالفت هایی که در حال حاضر در این زمینه انجام می شود مخالفت های تعیین کننده ای نیست. البته این به این معنا نیست که این مخالفت ها مهم نیست بلکه اسرائیل در حال ارزیابی این موضوع است که این مخالفت ها از چه قدرتی برخوردار است و اگر به این نتیجه برسد که این مخالفت ها قوی است ممکن است از اجرای این طرح عقب نشینی کند ولی اگر به این نتیجه برسد که مخالفت های صورت گرفته چندان موثر و کارساز نیست و فقط در سطح محکومیت باقیمانده است اقدام خود را انجام می دهد.

وی همچنین در مورد تلاش آمریکا برای تحقق این طرح و نگاه دولت ترامپ به موضوع فلسطین و اسرائیل گفت: دولت ترامپ در موضوع فلسطین پرونده خوبی ندارد و طی این سال ها شاهد همکاری های گسترده دولت ترامپ با رژیم صهیونیستی بوده ایم. چنانچه این دولت هر آنچه را که تندروهای اسرائیل خواسته اند تامین کرده است.

برهانی با بیان اینکه طرح الحاق بخشی از طرح معامله قرن است، اظهار کرد: لذا این نگرانی وجود دارد که دولت ترامپ برای تحقق این امر نهایت همکاری را با صهیونیست ها انجام دهد. البته این تنها فاکتور نیست و نباید اینگونه تصور داشت که در حال حاضر ترامپ هر آنچه را که نتانیاهو بخواهد بدون در نظر گرفتن برخی از مسائل از جمله افکار عمومی این کشور اجرایی خواهد کرد. ترامپ رئیس جمهور آمریکا و باید پاسخگوی افکار عمومی این کشور باشد. از دیگر سو انتخابات ریاست جمهوری 2020 در پیش روی ترامپ قرار دارد و بحث کرونا و تبعات آن و اعتراضات صورت گرفته در آمریکا ترامپ را در وضعیت سختی قرار داده است و این عوامل ممکن است باعث شود که دولت ترامپ در این قضیه محتاطانه تر عمل کند و اگر ببیند که این موضوع تاثیر سو و منفی بر انتخاب مجددش خواهد داشت ممکن است با اجرای این طرح در حال حاضر موافقت نکند و با شکلی نرم تر و تلطیف شده تر این طرح موافقت کند.

وی همچنین در مورد تاثیر لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا برای همراهی دولت این کشور جهت اجرای طرح الحاق گفت: این موضوع قابل کتمان نیست که لابی اسرائیل در آمریکا از قدرت ویژه ای برخوردار است ولی باید به این دو موضوع نیز توجه داشت که تمام لابی صهیونیستی طرفدار الحاق نیستند. بخشی از آنها معتقدند در شرایط فعلی طرح الحاق امنیت و آینده رژیم صهیونیستی را به خطر می اندازد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حقیقت بخشی از لیبرال ها و چپ های این لابی با اقدامات راست های افراطی موافق نیستند، گفت: لابی اسرائیل در آمریکا قدرتمند هست ولی به این معنا نیست که هر آنچه را که می خواهد اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید