امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 247136 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1397 - 19:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر به گزارش صلح خبر، شهریار اسلامی تبار، گفت: بیشترین ارزش ریالی قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی بوده و بیشترین تنوع اقلام در بخش دارویی است. وی با اشاره به گزارش عملکرد مقابله با فساد و قاچاق در سال ۲۰۱۸، اظهار کرد: با توجه به […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

به گزارش صلح خبر، شهریار اسلامی تبار، گفت: بیشترین ارزش ریالی قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی بوده و بیشترین تنوع اقلام در بخش دارویی است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد مقابله با فساد و قاچاق در سال ۲۰۱۸، اظهار کرد: با توجه به شاخص های تعریف شده حکمرانی خوب دارو در سازمان بهداشت جهانی (GGm) و با توجه به ریز برنامه های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در مورد مقابله با فساد، اقداماتی برای مقابله با فساد قاچاق و تقلب و کالاهای سلامت محور صورت گرفت.

اسلامی تبار با اشاره به آمار کشفیات قاچاق کالاهای سلامت ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی در سال ۲۰۱۸، افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه به بیش از ۳۲ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان می رسد که حدود ۳۲ درصد آن مربوط به حوزه دارو، ۵۸ درصد مواد غذایی و آشامیدنی، ۸ درصد فراروده های آرایشی و بهداشتی و ۰.۰۱۳ درصد مربوط به تجهیزات پزشکی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: همچنین مجموع اقلام قاچاق کشف شده در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قلم می رسد که در این بین دارو با ۵۲ درصد بیشترین تنوع اقلام قاچاق را در حوزه کالاهای سلامت محور داشته و در مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی به ترتیب ۱۲، ۲۰ و ۱۶ درصد بوده است.  

به گفته وی، مقابله با تبلیغات غیر مجاز کالاهای سلامت محور در سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و معرفی به دادسرای جرایم رایانه ای ناحیه ۳۱ تهران برای تبلیغ و عرضه ۱۹۴ قلم کالای غیرمجاز از طریق ۱۶۵ سامانه پیامکی صورت گرفته است

اسلامی تبار خاطرنشان کرد: شناسایی گلوگاه های فساد اداری و نقاط آسیب پذیر صدور مجوزهای قانونی کالاهای سلامت محور، طراحی مدل سنجش سلامت اداری از مراجع ذی صلاح در امور سلامت سازمان اداری و استخدامی کشور، پیگیری و برنامه ریزی لازم برای شناسایی نقاط آسیب پذیر فرآیندهای اجرایی صدور مجوز های حوزه غذا و دارو و کنترل گلوگاه ها برای افزایش واردات آنها از جمله اقدمات در حال پیگیری سازمان غذا و دارو است.

وی، پیگیری شناسه های پرتکرار تقلبی برچسب اصالت کالاهای سلامت که ادارات تخصصی با توجه به مکاتبه دفتر فناوری اطلاعات سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو را، از دیگر اقدامات این سازمان برای مقابله با قاچاق اعلام کرد.

کد خبر 4499833
حبیب احسنی پور

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید