امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 341008 |
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1398 - 10:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان‌های ارتش این کشور مقر زیر زمینی تروریست‌های النصره را در شهر سراقب را شناسایی کردند. به گزارش صلح خبر، خبرنگار سانا از موفقیت یگان‌های ارتش سوریه در کشف یک مقر زیرزمینی تروریست‌های جبهه النصره متشکل از چندین اتاق در شهر […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان‌های ارتش این کشور مقر زیر زمینی تروریست‌های النصره را در شهر سراقب را شناسایی کردند.

به گزارش صلح خبر، خبرنگار سانا از موفقیت یگان‌های ارتش سوریه در کشف یک مقر زیرزمینی تروریست‌های جبهه النصره متشکل از چندین اتاق در شهر سراقب خبر داد که شبکه‌ای از تونل‌های تو در تو آنها را به هم مرتبط می‌ساخت.

شبکه الاخباریه السوریه نیز گزارش داد، حدود ۵۰ درصد استان ادلب در شمال غرب سوریه در کنترل ارتش این کشور است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این مطلب گزارش کرد، نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه پیشرفت‌های چشمگیری را محقق کرده و کنترل برخی روستاها در نزدیکی جاده بین‌المللی معروف به “ام5″در حومه جنوب غربی حلب را به دست گرفتند.

ارتش سوریه تا تسلط بر این جاده بین‌المللی که جنوب کشور را از طریق دمشق به شهر حلب در شمال سوریه متصل می‌کند، تنها دو کیلومتر فاصله دارد. بازپس‌گیری این جاده مهم‌ترین هدف کنونی دمشق است که طی حملات نظامی خود در سال‌های گذشته بخش عمده آن را پس گرفته است.

مدیر دیده‌بان همچنین مدعی شد، ۱۴ غیرنظامی در حملات هوایی روسیه کشته شدند. از این میان ۹ تن در روستای کفرنوران در حومه غربی حلب و چهار تن در شهرک الاتارب در غرب حلب و یک تن دیگر در بمباران توپخانه‌ای در شهر جسر الشغور در جنوب استان ادلب کشته شدند.

یگان‌های ارتش سوریه به عملیات نظامی خود را در محور شهرک زیتان در حومه جنوبی حلب به سمت شهرک استراتژیک الزربه تا غرب جاده حلب – سراقب ادامه دادند و توانستند بر آن مسلط شوند آنها سپس به سمت شهرک البرقوم پیشروی کردند و همزمان با تسلط بر شهرک الصالحیه در شمال غرب العیس و جنوب غرب شهرک برنه بر این مسیر نیز مسلط شوند.

به این ترتیب ارتش سوریه بر حومه جنوبی حلب به طور کامل مسلط شده و پاکسازی روستاها و هر وجب از این ناحیه را شروع کرده است. بعد از آزادسازی سراقب و حومه شرقی آن ارتش به حومه غربی شهرک نیرب در مسیر اصلی حلب – لاذقیه رفته است.

نیروهای ارتش سوریه از زمان آغاز حملات، کنترل ده‌ها شهر و شهرک در حومه ادلب و حلب را به دست گرفتند و آخرین آنها شهر سراقب در روز شنبه بود که جاده بین‌المللی در حومه جنوب شرقی ادلب از آن می‌گذرد.

طبق گزارش دیده‌ بانی، این نیروها طی دو روز گذشته بخشی از جاده بین‌المللی که از استان ادلب می‌گذرد را به شکل کامل پس گرفتند و از آن زمان عملیات خود را در حومه جنوب غربی حلب انجام می‌دهند.

ارتش سوریه روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت، دستاوردهای میدانی خوبی محقق کرده و کنترل بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع از حلب و ادلب را در اختیار گرفته و بر دهها شهرک و روستا و تپه تسلط یافته است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید