امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 9 شوال 1445 | 2024-04-17
کد خبر: 492755 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 8:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/مازندران سرپرست ورزش و جوانان مازندران از فعال بودن 795 هیئت ورزشی شهرستانی و 52 هیئت استانی در اداره امور ورزش و جوانان مازندران خبرداد و گفت: مازندران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 32 مدال المپیک و پاراالمپیک در رشته‌های کشتی، وزنه برداری، والیبال نشسته و فوتبال هفت نفره کسب کرده است. عادل عالیشان […]

صلح خبر/مازندران سرپرست ورزش و جوانان مازندران از فعال بودن 795 هیئت ورزشی شهرستانی و 52 هیئت استانی در اداره امور ورزش و جوانان مازندران خبرداد و گفت: مازندران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 32 مدال المپیک و پاراالمپیک در رشته‌های کشتی، وزنه برداری، والیبال نشسته و فوتبال هفت نفره کسب کرده است.

عادل عالیشان در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به گذشت 44 سال از انقلاب اسلامی و وضعیت مطلوب ورزش مازندران، اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی با کمبود فضاهای ورزشی در استان مواجه بودیم و سرانه فضای ورزش تنها 7 صدم متر بوده است.

وی با بیان اینکه تنها 24  فضای ورزشی با متراژ 17 هزار متر به صورت سرپوشیده و روباز در مازندران وجود داشت، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر 556 مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان با متراژ 2 میلیون و 800 متر مربع در دست بهره برداری داریم.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در این استان 86 صدم متر مربع است، تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان با احداث اماکن ورزشی توسط دیگر دستگاههای اجرایی به یک و سه دهم متر مربع رسیده است در حالیکه هدف در پایان برنامه ششم توسعه یک و 2 دهم متر مربع است که یک دهم متر مربع از هدف برنامه جلوتر هستیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران ورزش همگانی را در استان پیشرو دانست و گفت: تا پیش از انقلاب در این حوزه مشارکت بانوان و آقایان صفر بوده است اما در حال حاضر مشارکت 30 درصد بانوان و 35 درصدی در آقایان شاهد هستیم.

عالیشان به توسعه منابع انسانی اشاره کرد و متذکر شد: در تربیت داوران و مربیان تا پیش از انقلاب زیر 100 نفر بوده است اما در حال حاضر این امار به 25 هزار و 358 مربی و داور رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب خدمات بیمه‌ای به ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای داده نمی‌شد اما این آمار در استان با جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفر ما  170 هزار ورزشکار حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای داریم که از این تعداد استان سالیانه 500 تا 600 مدال از رویدادهای کشوری ، آسیایی، المپیک، جهانی کسب می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تا پیش از انقلاب بخش ورزش فاقد تعاونی‌ها یا باشگاه‌های خصوصی بوده است، یادآور شد: در استان هم در بخش اعطای وام و کمک‌های مادی در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض و کم بهره خدمات خوبی به باشگاه‌های خصوصی شده است و امروز 2 هزار و 500 باشگاه  خصوصی دارای مجوز فعال هستند.

عالیشان از فعال بودن تنها 26 رشته ورزشی در پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: به برکت نظام و توجه به بخش ورزش در حال حاضر دارای 52 هیئت ورزشی استانی فعال و 110 رشته سبک‌های مختلف داریم.

وی افزود: در حال حاضر 795 هیئت ورزشی شهرستانی و 52 هیئت استانی اداره امور ورزش استان مازندران را بر عهده دارند.

سرپرست ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه تا پیش از انقلاب  مدال آوری ورزشکاران مازندرانی محدود به چند رشته ورزشی بوده است اما در حاضر عناوین مهم جهانی توسط ورزشکاران استان کسب شده است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ورزشکاران مازندرانی توانستند تنها دو مدال المپیک در رشته کشتی کسب کنند اما در طول انقلاب تاکنون 32 مدال المپیک و پاراالمپیک در رشته‌های کشتی، وزنه برداری، والیبال نشسته و فوتبال هفت نفره کسب شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید