امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 454777 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1400 - 9:23 | ارسال توسط :
0
6
ارسال به دوستان
پ

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که کره شمالی در تازه‌ترین آزمایش از سری آزمایش‌هایی است که بیانگر برنامه های موشکی پیشرفته این کشور است، روز دوشنبه دو موشک‌ هدایت شونده تاکتیکی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از رویترز، گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی یک روز […]

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که کره شمالی در تازه‌ترین آزمایش از سری آزمایش‌هایی است که بیانگر برنامه های موشکی پیشرفته این کشور است، روز دوشنبه دو موشک‌ هدایت شونده تاکتیکی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از رویترز، گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی یک روز پس از آن منتشر شده که ارتش کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی‌اش دو موشک نوع بالستیک کوتاه برد را از فرودگاهی در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور شلیک کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد: موشک‌های هدایت شونده تاکتیکی توسط آکادمی علوم دفاعی در غرب این کشور آزمایش شد و به طور دقیق به هدف مورد نظر در سواحل شرقی اصابت کرد.

این آژانس گزارش داد: هدف از این آزمایش، ارزیابی موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی در حال تولید و گسترش و بررسی میزان دقت این سامانه تسلیحاتی بود. این آزمایش “دقت، امنیت و کارایی عملیات سیستم تسلیحاتی در دست تولید را تایید می‌کند.”

ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی احتمالا دو موشک بالستیک کوتاه برد را از فرودگاهی در پیونگ یانگ به سمت شرق در چهارمین نمایش قدرت در سال جاری پرتاب کرد.

گارد ساحلی ژاپن هم اعلام کرد که پرتاب یک موشک احتمالا بالستیک توسط کره شمالی را شناسایی کرده است.

این چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی است.

از سوی دیگر ایالات متحده در واکنش به این رخداد، از کره شمالی خواست تا فعالیت‌های “غیرقانونی و بی ثبات کننده” خود را متوقف کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سونگ کیم، فرستاده آمریکا در پرونده کره شمالی و در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان ژاپنی و کره‌جنوبی خود، خواستار پاسخ مثبت و بدون پیش شرط کره شمالی به پیشنهاد گفتگوی ارائه شده توسط واشنگتن شد.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، نماینده آمریکا بر “تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده برای دفاع از متحدانش” تاکید کرد.

 آزمایشهای موشکی اخیر پس از آن صورت گرفت که کره شمالی نسبت به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه شش شهروند کره که متهم به دست داشتن در برنامه‌های تولید تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک کره شمالی هستند، هشدار داد  که “پاسخ قوی تری” خواهد داد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید