امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 174837 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1396 - 10:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر کره جنوبی مناطق مرزی خود با کره شمالی را بمباران کرد! به گزارش صلح خبر؛ کیهان در صفحه اول روزنامه امروز چهارشنبه، 8شهریور خود این عنوان را بیان کرد: کره جنوبی مناطق مرزی خود با کره شمالی را بمباران کرد! بنابر اعلام ارتش کره جنوبی موشک بالستیک کره‌شمالی بامداد سه شنبه […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

کره جنوبی مناطق مرزی خود با کره شمالی را بمباران کرد!

به گزارش صلح خبر؛ کیهان در صفحه اول روزنامه امروز چهارشنبه، 8شهریور خود این عنوان را بیان کرد: کره جنوبی مناطق مرزی خود با کره شمالی را بمباران کرد!

کره جنوبی مناطق مرزی خود با کره شمالی را بمباران کرد!

بنابر اعلام ارتش کره جنوبی موشک بالستیک کره‌شمالی بامداد سه شنبه به وقت محلی و از نزدیکی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شلیک شده و حدود ساعت ۶ صبح از حریم هوایی شمال ژاپن عبور کرده است. ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرده موشک شلیک شده ۲۷۰۰ کیلومتر پرواز کرده و به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری رسیده و در نهایت نیز در دریا فرود آمده است. به گزارش خبرگزاری «ان‌اچ‌کی» ژاپن «این موشک در هوا به سه قطعه تقسیم شد و سپس در فاصله ۱۱۸۰ کیلومتری شرق دماغه «اریمو در هوکایدو» در دریا فرود آمد. خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی هم اینگونه گزارش داده که «مقام‌های ارشد نظامی آمریکا و کره جنوبی توافق کردند تا واکنش قاطع و محکمی را به آزمایش موشکی کره شمالی نشان دهند و این واکنش بلافاصله پس از شلیک موشک پیونگ یانگ صورت گرفت به نحوی که جنگنده بمب‌افکن‌های کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه هشت بمب در مناطق مرزی نزدیک با کره شمالی پرتاب کردند.» پیش از این نیز کره شمالی اقدام به شلیک موشک‌های بالستیک کرده بود اما کره‌جنوبی به اعلام هشدار و تهدید اکتفا کرده بود یا از در مسالمت وارد شده و خواستار مذاکره شده بود.

رسانه‌های کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند چهار فروند هواپیمای «اف 15» با هشت بمب که هر یک وزنی معادل یک تن دارد اهدافی را در استان شرقی گانگوون مورد اصابت قرار‌دادند. استان گانگون یکی از مناطق نزدیک و هم مرز با کره شمالی است.

واکنش‌ها

در پی اعلام این خبر، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد این آزمایش موشکی یک «تهدید غیرمنتظره، جدی و بزرگ» برای ژاپن است و توکیو تمام توان خود را برای محافظت از شهروندان این کشور به کار خواهد گرفت. وی این اقدام را «تهدیدی بی‌سابقه و جدی» برای ژاپن دانست و از سازمان ملل متحد خواسته تا فشار بر برنامه موشکی کره شمالی را افزایش دهد. نخست وزیر ژاپن همچنین پس از یک تماس تلفنی 40 دقیقه‌ای با دونالد ترامپ اعلام کرد «واشنگتن و توکیو خواهان افزایش فشار بر پیونگ یانگ هستند.» وی گفت: «سازمان ملل باید بلافاصله برای افزایش فشار بر کره شمالی تشکیل جلسه دهد.»

موشک‌های کره شمالی پیش از این دو بار از فراز خاک ژاپن عبور کرده‌اند اما پیونگ‌یانگ در هر دو مورد اعلام کرده بود که ‌اشیاء پرتاب شده موشک‌های ماهواره‌بر بوده‌اند. وزارت دفاع آمریکا نیز ضمن تایید پرواز موشک کره‌شمالی از سرفراز خاک ژاپن اعلام کرد که این اقدام تهدیدی علیه آمریکا نبوده است.کره شمالی چند روز پیش نیز در یک آزمایش موشکی جدید، اقدام به پرتاب سه موشک کوتاه برد کرد. ماه گذشته نیز کره شمالی دو موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد و در پی بالا گرفتن تنش با آمریکا نسبت به پرتاب موشک به آب‌های اطراف جزیره گوام که در اختیار آمریکاست، هشدار داده بود.

با توجه به تحرکات بی‌سابقه کره‌جنوبی و بمباران مناطق مرزی از سوی جنگنده‌های این کشور این نگرانی وجود دارد که کنترل اوضاع در شبه جزیره کره از دست رهبران این کشورها خارج شده و بحرانی تازه آغاز شود. به اعتقاد کارشناسان، آغاز هرگونه جنگی با هر سطحی در شبه‌جزیره کره می‌تواند خیلی زود به یک جنگ تمام عیار هسته‌ای منجر شود.

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید