امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 508018 |
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402 - 16:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) صراحتا اعلام کرد که نابودی و تخریب سد نیروگاه برق‌آبی “کاخوفکا” کار اوکراین بوده و این کشور چنین اقدامی را با هدف ایجاد مشکلات کمبود آب در کریمه انجام داده است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: واضح است که این […]

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) صراحتا اعلام کرد که نابودی و تخریب سد نیروگاه برق‌آبی “کاخوفکا” کار اوکراین بوده و این کشور چنین اقدامی را با هدف ایجاد مشکلات کمبود آب در کریمه انجام داده است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: واضح است که این خرابکاری با اهدافی نظیر محرومیت کریمه از آب انجام شده است. سطح آب در مخازن این سد کاهش پیدا کرده و درنتیجه انتقال آب به کانال به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی افزود: این خرابکاری احتمالا پیامدهای بسیار وخیمی برای ده‌ها هزار تن از ساکنان این منطقه و همچنین پیامدهای زیست محیطی به دنبال دارد. البته، مسکو بیانیه‌هایی را از جانب کارشناسانی مبنی بر اینکه هیچ خطری نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را تهدید نمی‌کند، شنیده است اما برقراری ارتباط با متخصصان جهت کسب اطلاعات رسمی ضروری است.

پسکوف در ادامه تصریح کرد: روسیه چنین اتهاماتی را که مسکو خود عامل این انفجار بوده، به شدت رد می‌کند و در عین حال معتقد است که مقامات اوکراینی تماما مسئول این حادثه هستند.

او خاطر نشان کرد: ما چنین اتهاماتی را قویا رد می‌کنیم، ما آن‌ها را قطعا رد می‌کنیم و ما چنین چیزی را رسما اظهار می‌کنیم. ما بی‌شک از خرابکاری‌های اوکراین صحبت می‌کنیم که توسط رژیم اوکراین انجام شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گزارش‌های وزارت دفاع و سرویس‌های مربوطه را دریافت کرده است.

سخنگوی کرملین با اشاره به وضعیت بلگورود و اعلام حکومت نظامی در این منطقه عنوان داشت: من در جریان این موضوع و احتمال آن نیستم. سرویس‌های ویژه‌ای در کشور هستند که در رابطه با این موضوع کار می‌کنند. اقداماتی در حال انجام است تا نظم را به منطقه بازگردانند.

طبق اطلاعیه نیروهای اوکراین و روسیه، امروز (سه‌شنبه) یک سد مربوط به دوران شوروی به نام “سد کاخوفکا” در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین منفجر شده و باعث جاری شدن سیل در این منطقه جنگی شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید