امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 338097 |
تاریخ انتشار : 07 بهمن 1398 - 15:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون توسعه وزارت بهداشت از افزایش ۱۱ درصدی بودجه این وزارتخانه در سال آینده خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است سال آینده واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ۲.۵ میلیارد تومان کاهش یابد. به گزارش صلح خبر، دکتر تقوی‌نژاد در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس رؤسای […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون توسعه وزارت بهداشت از افزایش ۱۱ درصدی بودجه این وزارتخانه در سال آینده خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است سال آینده واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ۲.۵ میلیارد تومان کاهش یابد.

به گزارش صلح خبر، دکتر تقوی‌نژاد در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما صرفه‌جویی منابع در سال آینده را مدنظر قرار دادیم؛ چرا که قیمت تمام شده بستری و سرپایی باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: ما ۷ میلیون و ۶ هزار بستری در سال داریم و هزینه بستری هر بیمار به طور متوسط سالیانه به جز دارو حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و هزینه بستری دارو حدود ۴۰۰ هزار تومان است که در نهایت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه بستری هر بیمار می‌شود.

 وی ادامه داد: این هزینه‌ها از بیمه‌های پایه و تکمیلی پرداخت می‌شود و باید توجه داشت ما بازار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در درمان بیمه‌های بازرگانی داریم که در سال ۹۷، حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از این منابع برای بستری در بیمارستان‌ها استفاده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت همچنین گفت: سیاست‌های جدید وزارت بهداشت تنها توجه به بهداشت نیست بلکه باید در حوزه آموزش نیز ورود کنیم؛ چراکه ۱۴ تا ۱۶ درصد هزینه بیمارستان‌ها در حوزه دارو است و هشت درصد هزینه‌های بیمارستان‌ها صرف تأمین تجهیزات پزشکی می‌شوند و به طور کلی ۲۲ درصد از هزینه‌های بیمارستان‌ها به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص وضعیت ارز دارو و تجهیزات پزشکی نیز افزود: ما سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص دادیم که با صرفه‌جویی و حمایت از تولید داخل به ۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده و جهت‌گیری ما به این سمت است که سال آینده ۲.۵ میلیون دلار واردات دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

به گفته تقوی‌نژاد، یکی از مواردی که بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت مورد توجه قرار دارد، سقف بیمه سلامت است که در این اجلاس مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین بودجه سال ۹۹ و جهت‌گیری در زمینه هزینه‌کرد آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ حوزه سلامت نسبت به سایر دستگاه‌ها رشد قابل قبولی داشته است، افزود: بودجه بهداشت و درمان سال آینده نسبت به سال ۹۸، حدود ۱۱ درصد رشد داشته است و صرفه‌جویی منابع مورد توجه قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: بحث بهداشت و سیاست‌های مورد تأکید وزیر بهداشت به ویژه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و واکسیناسیون و موضوعات مورد بحث در حوزه سیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین درباره شیوه پرداخت تصمیماتی خواهیم گرفت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید