امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 331667 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1398 - 9:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر صلح خبر/مرکزی استاندار مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک روندی منطقی، کاهشی و غیرقابل کتمان را پشت سر گذاشته است. سیدعلی آقازاده روز گذشته در پنجمین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: از آغاز اصلاح قیمت سوخت در کشور ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین به […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

صلح خبر/مرکزی استاندار مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک روندی منطقی، کاهشی و غیرقابل کتمان را پشت سر گذاشته است.

سیدعلی آقازاده روز گذشته در پنجمین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: از آغاز اصلاح قیمت سوخت در کشور ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین به ثبت رسیده و مصرف روزانه بنزین از ۹۶ میلیون لیتر به ۷۶ میلیون لیتر رسیده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رفت بخش عمده ای از آلودگی هوای شهرها که مربوط به تردد خودروها و بنزین است با افزایش قیمت کاهش یابد، گفت: درست در آذرماه که اصلاح قیمت انجام شد، بیشترین روزهای ناسالم در کلانشهرها گزارش شد و این امر نشان می دهد که آلودگی شهرها صرفا ناشی از بنزین و خودروها نیست و باید به دنبال علل این اتفاقات بود و از راه های جدید برای کاهش آلودگی هوا استفاده کرد.

آقازاده با تاکید بر اینکه باید تمامی وظایف را در قبال استان و اراک و کاهش آلاینده ها انجام دهیم، گفت: اراک طی ۳ سال اخیر در امر کاهش آلودگی هوای خود روندی منطقی، کاهشی و غیرقابل کتمان را در پشت سر گذاشته است به طوری که آلودگی هوا و روزهای ناسالم در سال ۹۸ تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵، ۵۵ درصد کاهش یافته است و این آمار نشان از آن دارد که اقدامات انجام شده اثربخش بوده است.

وی با بیان اینکه خودمان را به خاطر برخی صحبت ها و مطامع ضایع نکنیم، افزود: به قدری در خصوص آلودگی هوای اراک صبحت شده است که در روزهای اخیر شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و … که آلودگی بیشتری نسبت به اراک دارند، نگران ما بودند در حالی که این چنین نیست و اقدامات صورت گرفته جهت کاهش آلودگی هوای اراک را نباید کتمان کرد چرا که این رویکرد قطعا ظلم به دولت و مردم خواهد بود.

استاندار مرکزی با اشاره به فضای سبز ۵۰۰ هکتاری نزدیک صنایع بزرگ شازند، ایجاد بیش از هزار هکتار فضای سبز در کمربندی اراک، نو شدن ۷۰۰ دیگ قدیمی و آلاینده ایرالکو، تولید و توزیع بنزین یورو۴ و … به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده، گفت: روند منطقی در این رابطه در پیش گرفته شده که باید قدردان آن بود. وضعیت فعلی بغرنج نیست و اگر اراک را کنترل کنیم دیگر شهرها نیز تحت کنترل خواهند بود.

وی خواستار توجه جدی به قانون هوای پاک در سال ۹۹ و برنامه ریزی و سیاست گذاری براساس آن شد و افزود: در بهار امسال که وضعیت بارندگی بسیار خوب بود، پیشنهاد استفاده صنایع بزرگ شازند از منابع آبی سد کمال صالح داده شد که در حال حاضر پتروشیمی از این منابع استفاده می کند.

آقازاده با اشاره به تامین گاز مورد نیاز صنایع بزرگ استان گفت: هفته گذشته برای حدود ۳ ساعت ۳۰ درصد از ظرفیت گاز پالایشگاه به دلایل فنی کاهش داده شد و بلافاصله با افزایش گوگرد در هوا ظرف کمتر از یک ساعت گاز مورد نیاز پالایشگاه به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی تامین شد و در واقع نظارت ها به صورت لحظه ای اعمال می شود.

استاندار مرکزی در خصوص عدم حضور فرماندار و شهردار اراک در جلسه گفت: اگر فرماندار در جلسه حضور ندارد من به عنوان رییس استان اینجا هستم هرچند که این جلسه کارگروه استانی است و فرماندار اراک دعوت نشده بود و اگر شهردار نیز حضور ندارد، معاون وی و رییس شورای شهر حضور دارند.

استاندار مرکزی در خصوص طرح توسعه نیروگاه شازند گفت: تا این لحظه وزارت نیرو طرحی برای توسعه نیروگاه ندارد هرچند که استان پیگیر است این امر با توجه به چارچوب و الزامات زیست محیطی انجام شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال عوارض معوق آلایندگی پالایشگاه شازند در حال پرداخت است و این معوقات که در ابتدای سال حدود 200 میلیارد تومان بود به 100 میلیارد تومان کاهش یافته و امیدواریم تا اواسط سال آینده به روز شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید