امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 457789 |
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1400 - 11:35 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

کاخ سفید در پی عبور قیمتهای نفت از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه، اعلام کرد هیچ تولیدکننده نفتی در سراسر جهان در هنگام رشد تقاضا، نباید از عرضه سر باز بزند و دولت آمریکا همه گزینه ها را برای مقابله با قیمتهای بالای نفت و بنزین در اختیار دارد و می تواند از هر […]

کاخ سفید در پی عبور قیمتهای نفت از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه، اعلام کرد هیچ تولیدکننده نفتی در سراسر جهان در هنگام رشد تقاضا، نباید از عرضه سر باز بزند و دولت آمریکا همه گزینه ها را برای مقابله با قیمتهای بالای نفت و بنزین در اختیار دارد و می تواند از هر ابزار قانونی و رگولاتور موجود استفاده کند.

به گزارش صلح خبر، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: هیچ کس نباید عرضه را به بهای آسیب دیدن مصرف کننده آمریکایی محدود کند؛ به خصوص که روند احیا از پاندمی ادامه دارد و تولیدکنندگان نفت سراسر جهان ظرفیت تولید در سطوحی را دارند که با تقاضا برابری می کند و قیمتهای بالا را کاهش می دهد. این پیامی است که ما همچنان ارسال می کنیم.

ساکی افزود: دولت بایدن مذاکراتی با کشورهای تولیدکننده نفت درباره افزایش تولید پیشنهادی داشته است و همزمان با کشورهای مصرف کننده نفت درباره آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک گفت و گو می کند.

آمریکا نوامبر گذشته اعلام کرد که در اقدامی هماهنگ با کشورهای مصرف کننده ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آزاد می‌شود و عرضه این نفت در ژانویه آغاز خواهد شد. کاخ سفید در تلاش است نگرانی‌های شهروندان آمریکایی درباره هزینه‌های بالای سوخت و تورم همزمان با خروج از پاندمی را برطرف کند.

پس از اصلاح قیمت نفت که در پی وحشت بازار از تاثیر شیوع واریانت اُمیکرون اتفاق افتاد، قیمتها دوباره روند صعودی را ازسرگرفتند و از ابتدای سال میلادی جاری حدود ۲۰ درصد رشد کرده اند. قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و قیمت بنزین آمریکا را گرانتر کرد.

طبق آمار انجمن خودروی آمریکا، روز چهارشنبه میانگین قیمت ملی هر گالن بنزین ۳.۴۶۹ دلار بود که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ و یک دلار در هر گالن بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: علاوه بر مذاکرات با تولیدکنندگان نفت و کشورهای مصرف کننده نفت، آمریکا سرگرم بررسی اختیارات حقوقی و رگولاتوری در دسترس برای تضمین حمایت از مصرف کنندگان است. این به معنای آن است که به هر گونه نشانه از دستکاری قیمت در بازارهای فرآورده های نفتی یا بنزین واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید