امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 482768 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1401 - 7:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/چهارمحال و بختیاری مدرس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: اصل، شهادت پیامبر اکرم(ص) است که ائمه به آن اشاره داشته، اما به دلیل نبود اطلاع‌رسانی دقیق که در جامعه صورت گرفته از شهادت پیامبر به ارتحال آن حضرت تعبیر می‌شود. حجت‌الاسلام غلامعباس مولوی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به اینکه یکی […]

صلح خبر/چهارمحال و بختیاری مدرس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: اصل، شهادت پیامبر اکرم(ص) است که ائمه به آن اشاره داشته، اما به دلیل نبود اطلاع‌رسانی دقیق که در جامعه صورت گرفته از شهادت پیامبر به ارتحال آن حضرت تعبیر می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامعباس مولوی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای پیامبر مهربانی برای گسترش و حاکمیت دین در جامعه اسوه سازی و الگوسازی بود، اظهار کرد: برای اینکه پیامبر و ائمه بتوانند سجایای اخلاقی را در جامعه گسترش داده و پیاده‌سازی کنند و الگوی رفتاری و عملی برای سایر انسان‌ها باشند این راهبرد را مدنظر قرار می‌دادند.
این مدرس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیامبر از نگاه ائمه رحلت نکردند بلکه به شهادت رسیدند، افزود: در حقیقت زهری که به آن حضرت و در سال‌های پیش از ارتحال خورانده شده بود، بعد از گذشت زمان در بدن حضرت اثر کرد و از دنیا رحلت کردند، از طرفی پیامبر و همه جانشینان آن حضرت را یا در میدان جنگ و به وسیله شمشیر یا با خوراندن زهر به شهادت رساندند.
وی تاکید کرد: اصل، شهادت پیامبر اکرم(ص) است که ائمه به آن اشاره داشته، اما به دلیل نبود اطلاع‌رسانی دقیق که در جامعه صورت گرفته از شهادت پیامبر به ارتحال آن حضرت تعبیر می‌شود.
مولوی در خصوص اینکه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) از راهبرد اخلاق‌مداری و اسوه‌سازی در سطح کلان و حتی در یک نصاب بین‌المللی و جهانی استفاده می‌کردند، بیان کرد: خود بزرگواران که خواص جامعه دینی بودند بر اخلاق‌مداری و نهادینه کردن معنویت ابتدا به صورت فردی و سپس در جامعه تلاش می‌کردند که الگو بودن خواص و نخبگان جامعه مطلب مهمی است، بنابراین اگر به دنبال اصلاح جامعه هستیم باید از جامعه نخبگانی این کار شروع شود، در حقیقت می‌توان گفت برای اجرای حاکمیت دین در جامعه باید عدالت اجتماعی را رعایت کرد.
این مدرس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری توضیح داد: به نظر می‌رسد در شیوه برخورد جامعه باید اندکی تجدیدنظر صورت گیرد، یعنی اگر می‌خواهیم حاکمیت دین در جامعه اجرا شود، باید به سیره ائمه توجه شود، از طرفی امروزه اگر دور شدن‌ از سیره اهل‌بیت مشاهده می‌شود، اشکال کار این است آن روشی که ائمه اطهار(ع) استفاده می‌کردند را به کار نمی‌بریم.
وی در ادامه با بیان اینکه کرامت امام حسن(ع) تنها به مسائل مادی خلاصه نمی‌شد، اضافه کرد:  بیشتر کرامات و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های معنوی و اخلاق‌مداری، مهربانی، هم‌نوع‌ورزی، جوانمردی، صلح و سلامت در جامعه بود، یعنی هرچه در سیره اهل‌بیت (ع) مطالعه دقیق‌تری صورت گیرد، مشخص می‌شود که خصایص اخلاق‌مدارانه و ویژگی‌های انسان‌دوستانه آن‌ها بیش‌تر بود.
مولوی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه دچار یک سری مشکلات هستیم یا اتحاد و برادری مسلمانان جهان با یکدیگر کمرنگ شده، به این معناست که از سیره اهل‌بیت دور شده‌ایم، بنابراین باید به این سیره‌ها برگردیم و روش آن‌ها را مطالعه و مورد پژوهش قرار دهیم، البته صرف دانستن فایده‌ای ندارد و باید به آن‌ها عمل کنیم.
انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید