امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 506130 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 20:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد از پیشرفت ۱۰ درصدی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان خبر داد. دکتر الهه عزتی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران،  اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث بیمارستان دوم شهرستان اسدآباد به نام بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) از چندی پیش آغاز شده و تخریب و خاکبرداری آن انجام گرفته و […]

صلح خبر/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد از پیشرفت ۱۰ درصدی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان خبر داد.

دکتر الهه عزتی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران،  اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث بیمارستان دوم شهرستان اسدآباد به نام بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) از چندی پیش آغاز شده و تخریب و خاکبرداری آن انجام گرفته و در مرحله اجرای شمع‌ها و فونداسیون بوده ضمن اینکه پیمانکار طرح برای احداث اسکلت بیمارستان دارای قرارداد دو ساله است. 

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه دانشکده پرستاری اسدآباد تصریح کرد: پیمانکار قبلی این پروژه بالاخره پس از یک‌سال پیگیری خلع ید شده و در حال حاضر پیمانکار جدید برای ادامه روند عملیات اجرایی در این پروژه فعال است و در سال جاری دانشکده پرستاری شهرستان اسدآباد به بهره برداری خواهد رسید.

عزتی از ۳۸ پروژه عمرانی در دست اجرا در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: طرح توسعه اتاق عمل بیمارستان قائم(عج) شهرستان آغاز شده و ساختمان مرکز ناباروری دانشکده علوم پزشکی نیز اسکلت آن آماده اجراست ضمن اینکه به زودی پایگاه امداد جاده ای پیرملو شهرستان به بهره‌برداری می‌سد.

وی گفت: یکی از اقدامات دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد بازبینی و اصلاح سند توسعه و آمایش سرزمین برای ایجاد رشته های جدید تحصیلی در این دانشکده بوده که از اهداف مهم معاونت آموزش به شمار می رود و در این رابطه دارای اصلاح خوبی در سند بوده‌ایم که رشته‌های تحصیلی خوبی به سند اضافه شود.

عزتی تعداد رشته های فعلی تحصیلی این دانشکده را شامل سه رشته تحصیلی برشمرد و افزود: در بازبینی و اصلاح سند آمایش سرزمین مجوز پنج رشته جدید کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد برای این دانشکده گرفته شده که در سال‌های آینده به رشته‌های تحصیلی این دانشکده اضافه شود  و باید در بازه زمانی خود این رشته ها برای راه اندازی پیگیری شود.

وی از رشد ۵۰ درصدی مقالات دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در حوزه پژوهش در شش ماه دوم سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این رشد ۵۰ درصدی مقالات به رتبه دهی دانشکده در سطح کلان کمک خواهد کرد.

عزتی از فارغ التحصیلی ۵۲ دانشجوی پرستاری و ۲۳ دانشجوی بهداشت سلامت از این دانشکده در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: بخش زیادی از این دانشجویان فارغ التحصیل نیروهای بومی شهرستان بوده که فارغ التحصیلی این تعداد دانشجو به توسعه خدمات درمانی در کلان منطقه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش در سال گذشته به صد درصد دانشجویان متقاضی این دانشکده تسهیلات و وام کمک هزینه تحصیلی، ازدواج و یا ودیعه مسکن متأهلان اعطاء شده است، خاطرنشان کرد: طی هفته خوابگاه برنامه های مختلفی توسط معاونت آموزش این دانشکده پیش بینی شده که مسابقات ورزشی، انتخاب اتاق نمونه، جشنواره غذای سالن و برنامه های تفریحی دیگر از جمله این برنامه های پیش بینی شده خواهد بود.

عزتی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی شهرستان در زمینه خوابگاه دانشجویی متأهلان دارای مشکل است، تأکید کرد:در این رابطه نیازمند کمک خیرین سلامت برای احداث خوابگاه دانشجویی متأهلان هستیم که باید با کمک رسانه ها در بحث خیرین سلامت فرهنگسازی شود چراکه کمک خیرین سلامت در این شهرستان ضعیف بوده و آنگونه که باید جا نیفتاده است‌. 

وی تعداد پزشکان متخصص در این شهرستان را ۳۰ پزشک و پزشکان عمومی در حال خدمت در اورژانس بیمارستان را ۱۰ پزشک برشمرد و یادآور شد: ۶۰ تا ۷۰ درصد اعزام بیماران اسدآباد به مرکز استان مربوط به حوزه مغز و اعصاب است و در حال حاضر شهرستان اسدآباد تمامی پزشکان متخصص به جز پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب را دارد و جذب پزشک مغز و اعصاب نیازمند برخی تجهیزات و الزامات بوده و با توجه به اینکه ظرف دو ماه آینده زمان اعلام نیاز پزشک خواهد بود طی آن زمان برای پزشک جراح مغز و اعصاب شهرستان اعلام نیاز خواهیم کرد.

عزتی در ادامه با اشاره به اینکه تزریقات و داروخانه بیمارستان قائم(عج) شهرستان با تعرفه دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است، بیان کرد: ارائه خدمات MRI بیمارستان قائم(عج) شهرستان از ماهیانه ۶۰۰ مورد به ماهیانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد افزایش داشته که ۴۰ درصد مراجعات آن بیماران غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در حال حاضر تنها دارای یک بیمارستان بوده و تک بیمارستان است، اظهار کرد: به جز یک مورد، درمانگاه مکمل در بخش خصوصی در شهرستان نداریم و همین امر موجب شده تا همواره تعداد مراجعات به بیمارستان شهرستان بالا باشد.

عزتی همچنین از افزایش داروخانه های شبانه روزی این شهرستان به داروخانه شبانه روزی خبر داد و افزود: خوشبختانه در شهرستان اسدآباد کمبود دارویی و نیز کمبود شیرخشک وجود ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۵۶ شهرستان در سطح کشور برای اجرای پزشک خانواده شهری انتخاب شده که شهرستان اسدآباد نیز جزء این تعداد شهرستان به عنوان پایلوت خواهد بود.

عزتی راه اندازی مرکز مهارت‌های بالینی آموزشی در دو فاز با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال، راه اندازی کتابخانه مرکزی دانشکده با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال، تکمیل دپارتمان آموزشی بیمارستان قائم(عج)، راه اندازی اداره مشاوره سلامت روان، تشکیل شورای فرهنگی بیمارستان قائم(عج)، راه اندازی کمیته تحقیقات دانشجویی، اعزام دانشجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی و برگزاری اردوهای جهادی را از جمله اقدامات انجام شده این دانشکده در حوزه معاونت آموزش در سال گذشته برشمرد.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید