امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 377523 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1399 - 9:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر پژمان جمشیدی: «خوب بد جلف ۲» از «یک» بهتر شده! برترین‌ها- نژلا پیکانیان: پژمان جمشیدی از ابتدای ورودش به تلویزیون و سینما برخلاف موضع‌گیری منتقدان، بازیگر محبوبی بود و توانست خودش را به عنوان یک چهره مستعد که در انتخاب‌هایش دقت دارد اثبات کند. او بعد از سریال «پژمان» […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

پژمان جمشیدی: «خوب بد جلف ۲» از «یک» بهتر شده!

برترین‌ها- نژلا پیکانیان: پژمان جمشیدی از ابتدای ورودش به تلویزیون و سینما برخلاف موضع‌گیری منتقدان، بازیگر محبوبی بود و توانست خودش را به عنوان یک چهره مستعد که در انتخاب‌هایش دقت دارد اثبات کند. او بعد از سریال «پژمان» که شروع موفقیتش بود در فیلم سینمایی «خوب بد جلف» اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم‌خانی در سینما بازی کرد، فیلمی که چه در جشنواره فیلم فجر و چه در گیشه مورد اقبال قرار گرفت. او حالا در سری دوم «خوب بد جلف» هم بازی کرده، فیلمی که جمشیدی به عنوان یک اثر کمدی در کارنامه کاری‌اش به آن افتخار می‌کند. او در گفتگو با برترین‌ها از تجربه همکاری دوباره با دوست و همکارش پیمان قاسمخانی و «خوب بد جلف ۲» گفته است.

پژمان جمشیدی: فکر می‌کنم «۲» از «یک» بهتر شده!

بازخوردی که از خوب بد جلف ۱ گرفتید چطور بود؟ از بین فیلم‌های کمدی که تا حالا بازی کردید چقدر از این فیلم راضی هستید و چه جایگاهی برایتان دارد؟

«خوب بد جلف ۱» در جشنواره فیلم فجر سه سال پیش برای اولین بار به نمایش درآمد و مورد اقبال قرار گرفت و تا شب آخر هم به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بودیم، اما در رقابتی سنگین سیمرغ را از دست دادیم و دیپلم افتخار آرای مردمی یا همان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را گرفتیم. به همین جهت می‌توانم بازخورد خیلی خوبی داشت و، چون این فیلم به نوعی ادامه سریال «پژمان» بود و مخاطبان با این سریال ارتباط خوبی برقرار کرده بودند. در گیشه هم با اقبال بسیار بالایی از سوی مخاطبان رو به رو شد و فروش خیلی خوبی را تجربه کرد.

من «خوب بد جلف» را به عنوان یک اثر کمدی خیلی دوست دارم و از نگاه خودم جزو بهترین فیلم‌هایی است که بازی کرده‌ام. خاطرات خوبی از این فیلم دارم، فیلم کست (تیم بازیگری) خوبی داشت و همه‌مان هم سر صحنه و در طول کار حال خوبی داشتیم. در کارنامه کاری من «خوب بد جلف» جزو فیلم‌هایی است که حتما به آن افتخار می‌کنم و دوستش خواهم داشت.

پیمان قاسم‌خانی در جایگاه یک کارگردان چقدر به کارش مسلط بود. با بقیه کارگردان‌هایی که با آن‌ها همکاری کردی چقدر فرق داشت؟

پیمان همانطور که خودش در مصاحبه کنفرانس خبری‌اش گفت در «خوب بد جلف ۱» آنقدری که در زمینه فیلمنامه‌نویسی کار کرده شاید در کارگردانی تجربه نداشت. ولی در «خوب بد جلف ۲» به نظرم در این زمینه هم خیلی مسلط‌تر شده بود. سری اول این فیلم، چون تجربه اول او و البته کار سختی بود شاید یک مقدار کارگردانی برای پیمان سنگین‌تر بود.

همه از رفاقت بین تو و پیمان قاسمخانی خبر دارند، با این رفاقت بازی کردن برای او سخت است یا آسان؟

به نظرم انجام دادن هیچ کاری برای پیمان سخت نیست. او اینقدر آدم محترم و بی‌عقده‌ای است که هیچ سختی وجود ندارد. من سال¬هاست با پیمان دوست هستم و در طول این مدت هیچ وقت نشده از هم دلخور شویم یا حتی برای مدت کوتاهی رابطه‌مان قطع شود. من پیمان را مثل عضوی از خانواده‌ام دوست دارم و خیلی خوشحالم که با او رفیقم و با هم همکاری می‌کنیم.

پژمان جمشیدی: فکر می‌کنم «۲» از «یک» بهتر شده!

ارتباط و همکاری‌ات با سام درخشانی چطور شکل گرفت. چطور شد که اینطور به یک زوج خوب سینمایی تبدیل شدید؟

اتفاق‌های مختلفی افتاد تا من افتخار حضور در کنار سام درخشانی را در سریال «پژمان» پیدا کردم. بازیگر‌های دیگری تست شده بودند و قرار بود بازی کنند، ولی سکه چرخید و قرعه به نام سام افتاد. شاید بتوانم بگویم بهترین اتفاقی که می‌توانست بیفتد این بود که سام برای آن نقش انتخاب شود چراکه بهترین گزینه بود. من در بازی‌های مشترک‌مان کنار سام خیلی راحت بودم و خاطرات خوبی از سریال «پژمان» دارم. او خیلی در آن سریال به من کمک کرد و پارتنر همراهی بود. به نظرم همه این‌ها باعث شد تا سریال «پژمان» با مخاطب ارتباط برقرار کند.

پژمان جمشیدی: فکر می‌کنم «۲» از «یک» بهتر شده!

اگر اشتباه نکنم قبلا هم گفته بودید دوست دارید قسمت ۲ خوب بد جلف ساخته شود، حالا که این اتفاق افتاده چقدر از آن راضی هستی. فکر می‌کنی نتیجه به تصوری که داشتی چقدر نزدیک است. چقدر آن را هم موفق می‌دانی؟

اتفاق‌های زیادی در این مدت افتاد. ابتدا قرار بود سریال ساخته شود، ولی نشد. کارگردان‌های مختلفی آمدند و قرار بود آن‌ها کار را بسازند، اما نشد تا اینکه تصمیم بر این شد «خوب بد جلف ۲» ساخته شود و من خیلی خوشحال شدم، چون اصلا دوست نداشتم «خوب بد جلف» در قالب سریال ساخته شود و دلم می‌خواست همان فیلم ادامه داشته باشد که خوشبختانه بالاخره این اتفاق افتاد. من «خوب بد جلف ۲» را هم خیلی دوست دارم. این فیلم پایان بازی دارد و فیلم در انتها تمام نمی‌شود. در قسمت یک هم همین اتفاق افتاد و شاید برخی فکر می‌کردند توی ذوق مخاطب می‌خورد، اما اینطور نشد. به لحاظ کارگردانی و کلیت فیلم و حتی فیلمنامه من فکر می‌کنم «خوب بد جلف ۲» جلوتر از نسخه اولش است. البته شاید نظرات مختلفی در این باره وجود داشته باشد، اما من بر این باورم.

با توجه به شرایط کرونا چه بازخورد‌هایی از «خوب بد جلف ۲» گرفته‌اید؟ فکر می‌کنید اکران آنلاین چه نتیجه‌ای خواهد داشت و استقبال از فیلم به چه شکل خواهد بود؟

در این شرایط به نظرم چاره‌ای جز اکران آنلاین نیست. روز‌های غم‌انگیز، تلخ و سردی را سپری می‌کنیم و سینما هم در کنار تمام مشکلات و گرانی‌هاست و از این قاعده مستثنی نیست. ویروس کرونا هم در این اوضاع به قول معروف قوز بالا قوز شده و زندگی‌ها را با چالش بیشتری همراه کرده است. فکر می‌کنم با این اوضاع راه دیگری جز اکران آنلاین خوب بد جلف ۲ نبود، چون اصلا مشخص نیست که سینما‌ها دوباره از چه زمانی جان بگیرند و به فعالیت عادی‌شان ادامه دهند و مردم هم دل و دماغ داشته باشند که به سینما بروند. امیدوارم خوب بد جلف ۲ در اکران آنلاین  موفق باشد و مردم با دیدنش برای ساعتی خوش باشند و مشکلات‌شان را فراموش کنند.

برخی از مخاطبان می‌گویند فیلم‌های کمدی پر شده از صحنه‌های رقص آواز یا شوخی‌های جنسی. ولی «خوب بد جلف ۲» جنس متفاوتی از کمدی است، به نظرت چقدر از این تفاوت به سلیقه پیمان یا سختگیری‌اش برمی‌گردد؟

هر کسی مدل خودش فیلم می‌سازد و آزاد است که هر طور می‌خواهد جلو برود. اما پیمان قاسمخانی مدل و شیوه خودش را دارد و اگر هم شوخی کند آنقدر در لفافه است و واضح بیان نمی‌شود که توی ذوق نمی‌زند. دلیل تفاوتش هم این است که او پیمان قاسمخانی است. پیمان در کارگردانی اولش همانطور که خودش هم گفته شرایط سخت‌تری داشت و ساده کارگردانی کرد، ولی در «خوب بد جلف ۲» حرفه‌ای‌تر و کارکشته‌تر ظاهر شد. معلوم است که طنز او هم با بقیه باید فرق داشت باشد.

پژمان جمشیدی: فکر می‌کنم «۲» از «یک» بهتر شده!

فیلم‌های کمدی دنیا را چقدر دنبال می‌کنی. مثلا به چه ژانر‌هایی علاقه داری؟

فیلم‌های کمدی روز دنیا را تا جایی که فرصت کنم دنبال می‌کنم. اما صادقانه بگویم من فیلم‌های سینمای خودمان را بیشتر می‌بینم، موسیقی به زبان خودمان را بیشتر گوش می‌کنم، کتاب نزدیک به فرهنگ خودمان را بیشتر می‌خوانم. مثلا خالد حسینی از نویسنده‌های مورد علاقه من است به این دلیل که شاید فرهنگش که از افغانستان می‌آید نزدیک‌تر به فرهنگ خودمان است. من هم این مدلی هستم و فکر می‌کنم این شیوه برای رشد کمک بیشتری به من می‌کند.

پژمان جمشیدی: فکر می‌کنم «۲» از «یک» بهتر شده!

فیلم خوب بد جلف ۲: ارتش سری | ساخته پیمان قاسم‌خانی | پخش: از فیلیمو

تماشا و دانلود جدید ترین فیلم های ایرانی در فیلیمو https://www.filimo.com/iranian

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید