امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 174658 |
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1396 - 18:20 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر صلح خبر «پوتین قرمزها» رونمایی می‌شود به گزارش صلح خبر؛ در مراسم آیین رونمایی کتاب «پوتین‌قرمزها»، حجت‌الاسلام والمسلمین، سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی، نویسنده و مدیر دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری، مرتضی بشیری، راوی و فاطمه بهبودی، نویسنده اثر […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر صلح خبر

«پوتین قرمزها» رونمایی می‌شود

به گزارش صلح خبر؛ در مراسم آیین رونمایی کتاب «پوتین‌قرمزها»، حجت‌الاسلام والمسلمین، سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی، نویسنده و مدیر دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری، مرتضی بشیری، راوی و فاطمه بهبودی، نویسنده اثر و جمعی از مسئولان و نویسندگان دفاع مقدس حضور خواهند داشت.

کتاب «پوتین قرمزها» عنوان یکی از جدیدترین آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس است که خاطرات مرتضی بشیری، بازجو و مدیرمسئول جنگ روانی قرارگاه خاتم‌الانبیا را به قلم فاطمه بهبودی روایت می‌کند.

از جذابیت‌های خاطرات بشیری، روایت جلسات بازجویی از نیروهای عراقی است که گاه در خلال این خاطرات، مطالب خواندنی از اتفاقات تاریخی نقل می‌شود که فجایع رخ داده در جنگ تحمیلی را بیشتر نمایان می‌کند. از جمله این موارد، بخشی است که به بازجویی از محمدرضا جعفر عباس الجشعمی، سرهنگ‌دوم نیروی مخصوص، فرمانده تیپ کماندویی سپاه هفتم و حضور او در ام‌الرصاص اختصاص دارد.

نویسنده در مقدمه این اثر به چگونگی نگارش اثر و موانع و مشکلات موجود در این زمینه اشاره کرده و می‌نویسد: «درباره بخش استنادی کتاب باید گفت اسناد مرتبط با بازجویی‌ها از وزارت امور خارجه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شده و این مرکز، بنا به قانونی دست‌ و پاگیر، تا چهل سال بعد امکان بازدید، مطالعه یا هرگونه دسترسی به اسناد را از مراجعان سلب کرده است و به هنگام مکاتبه بنده این جابه‌جایی به‌تازگی انجام شده بود. همچنین از آنجا که قرارگاه خاتم‌الانبیا بخش اطلاعاتی سپاه محسوب می‌شده، عکس‌برداری یادگاری نیز به‌ندرت صورت گرفته است.»

«پوتین قرمزها» در 36 فصل به انضمام عکس‌ها و اسناد تدوین شده است. بهبودی در این خاطرات ابتدا مخاطب را با اهمیت خاطرات راوی آشنا می‌کند. او در فصل‌های نخست، بخشی از بازجویی‌های انجام شده را ثبت می‌کند و پس از آن، به زندگی فردی راوی و چگونگی ورود او به جبهه و نقش‌ او در جنگ تحمیلی می‌پردازد.

آیین رونمایی کتاب «پوتین قرمزها» ساعت 10 روز دوشنبه 13 شهریور در محل تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

منبع:خبرآنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید