امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 175283 |
تاریخ انتشار : 08 شهریور 1396 - 15:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر پنهانکاری پنتاگون درباره حضور نظامی در ۱۷۷ کشور به گزارش صلح خبر؛ آمریکا در کشورهای مختلف جهان دقیقا چقدر نیرو دارد؟ این سؤالی است که شاید تنها مقام‌های دولت و وزارت دفاع آمریکا از طریق اسنادی سری جواب دقیق آن را بدانند.      نشريه پوليتيكو در گزارشي نوشته است، […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

پنهانکاری پنتاگون درباره حضور نظامی در ۱۷۷ کشور

به گزارش صلح خبر؛ آمریکا در کشورهای مختلف جهان دقیقا چقدر نیرو دارد؟ این سؤالی است که شاید تنها مقام‌های دولت و وزارت دفاع آمریکا از طریق اسنادی سری جواب دقیق آن را بدانند.

 

پنهانکاری پنتاگون درباره حضور نظامی در ۱۷۷ کشور

 

 نشريه پوليتيكو در گزارشي نوشته است، وزارت دفاع آمريكا از مدت‌ها پيش طرح‌هايي را براي مخفي كردن تعداد واقعي نيروهاي نظامي اين كشور در خارج از مرزها پياده كرده كه حالا با قصد ترامپ براي اعزام نيروهاي جديد قوت بيشتري گرفته تا ارقام واقعي براي افكار عمومي فاش نشود. آمريكا هم‌اكنون حداقل ۱۲هزار نيروي نظامي در افغانستان دارد كه بسيار بيشتر از سقف ۸هزار و ۴۰۰نيروي تعيين شده در زمان دولت اوباما به‌حساب مي‌آيد. درصورتي كه دونالد ترامپ استراتژي خود درباره افغانستان را اجرا كند و بخواهد ۴ هزار نيروي جديد به افغانستان اعزام كند تعداد كل نظاميان دوبرابر رقم رسمي اعلام شده از سوي پنتاگون خواهد شد. در عراق هم وضعيت مشابهي وجود دارد. در اين كشور كه با حضور گسترده نيروهاي آمريكايي مشكل جدي وجود دارد به‌صورت رسمي و براساس رقم اعلام شده ۵ هزار و ۲۰۰ نيروي نظامي آمريكا حضور دارند. اما واقعيت چيز ديگري است و گزارش‌هاي مستند تعداد نيروهاي آمريكا در عراق را بيشتر از ۷ هزار نفر تخمين مي‌زنند.

در سوريه اوضاع حتي بدتر است. اعلام رسمي دولت آمريكا اين است كه ۵۰۳ نظامي آمريكا در حال مشاوره دادن در عمليات‌هاي ويژه هستند اما منابع آگاه به عراق بارها اعلام كرده‌اند كه صدها نظامي ديگر آمريكا هم نه براي مشاوره بلكه براي شركت در عمليات‌هاي نظامي در اين كشور حضور دارند. خبرنگاران حاضر در سوريه از خودروهاي زرهي رنجرهاي ارتش آمريكا و نيروهاي ويژه ديگر اين كشور عكس گرفته‌اند اما آمريكا همه‌‌چيز را مخفي نگه داشته است. اين عدم‌شفافيت دولت آمريكا اين روزها جنجالي شده و جيمز متيس، وزير دفاع آمريكا به همين‌خاطر مجبور شده وعده دهد كه آمار دقيق‌تري درباره نيروهاي خارج از مرزهاي اين كشور ارائه كند. براساس گفته منابع آگاه، وزارت دفاع آمريكا نيروهايي را كه كمتر از ۱۲۰ روز در يك منطقه عملياتي حضور دارند در آمار خود لحاظ نمي‌كند. در اين ميان نيروهاي فني و مهندسي هم در خارج از ارقام قرار مي‌گيرند. حتي گفته مي‌شود وزارت دفاع آمريكا براي باقي نگه داشتن آمار نيروها زير سقف تعيين شده دست به انتقال چرخشي نيروها قبل از ۱۲۰ روز مي‌زند تا بتواند آنها را خارج از آمار نگه دارد.

مقام‌هاي وزارت دفاع آمريكا با جنجالي شدن ماجرا حالا اعلام كرده‌اند به‌زودي ارقام واقعي را براي عموم منتشر مي‌كنند اما اين مسئله دولت آمريكا را با مشكلاتي در كشورهاي مختلف جهان مواجه مي‌كند. حيدرالعبادي، نخست‌وزير عراق كه سال آينده بايد رقابت سخت انتخاباتي داشته باشد يكي از افرادي است كه با نگاه منفي افكار عمومي اين كشور نسبت به نيروهاي آمريكايي از اين مسئله ضربه خواهد خورد.

  • 200هزار نيرو در ۱۷۷ كشور

آمريكا بيشتر از هر كشور ديگري در جهان براي نيروهاي نظامي و تسليحات‌شان پول خرج مي‌كند. حتي بدون افزايش ۵۴ ميليارد دلاري كه براي بودجه ۲۰۱۸ درنظر گرفته شده بودجه نظامي آمريكا در جدول رتبه‌بندي جهاني از مجموع ۷ كشور پس از اين كشور بيشتر است.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه آمريكا هم‌اكنون ۱.۳ ميليون نيروي نظامي دارد كه حداقل ۲۰۰ هزار نفر آنها در خارج از مرزهاي آمريكا در ۱۷۷ كشور مختلف مستقر هستند. نگاهي به نقشه پراكندگي نيروهاي نظامي آمريكا در كشورهاي مختلف نشان مي‌دهد كه بيشتر تمركز آنها در خاورميانه است اما احتمالا در ماه‌هاي آينده با تنش‌هاي به‌وجود آمده با كره‌شمالي، جهان شاهد حضور بيشتر نيروهاي اين كشور در شبه جزيره كره خواهد بود.

منبع:همشهری

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید