امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 489069 |
تاریخ انتشار : 03 آذر 1401 - 1:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی چین آخرین اقتصاد بزرگی است که هنوز در تلاش است تا شیوع کووید ۱۹ را از بین ببرد و به تعطیلی کل شهرها، بسته شدن محله‌ها و تحمیل آزمایش‌های اجباری بر میلیون‌ها نفر ادامه داده است. به نقل از فری‌مالزی‌تودی، به‌ دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون، موارد روزانه این کشور در روز […]

صلح خبر/خراسان رضوی چین آخرین اقتصاد بزرگی است که هنوز در تلاش است تا شیوع کووید ۱۹ را از بین ببرد و به تعطیلی کل شهرها، بسته شدن محله‌ها و تحمیل آزمایش‌های اجباری بر میلیون‌ها نفر ادامه داده است.

به نقل از فری‌مالزی‌تودی، به‌ دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون، موارد روزانه این کشور در روز چهارشنبه به ۲۹ هزار و ۱۵۷ نفر رسید که در مقایسه با سایر کشورها پایین اما به رکورد داخلی ثبت شده در اوایل سال جاری، نزدیک است.

مقامات چینی بیش از یک‌چهارم جمعیت چین را از روز سه‌شنبه تحت نوعی قرنطینه قرار داده‌اند که این در تضاد با جمعیت هنجارشکن جام جهانی و خشم بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی چینی را برانگیخته است.

یکی از ساکنان گوانگدونگ در یکی از رسانه‌های اجتماعی اظهار کرد: بعضی از مردم بدون ماسک بازی‌های جام جهانی را تماشا می‌کنند اما برخی به‌ مدت یک ماه در خانه یا ۲ ماه در محوطه دانشگاه قرنطینه شده‌اند؛ بدون اینکه حتی بتوانند از درب بیرون بروند.  

یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی گفت که از کشور خود ناامید شده است. این کاربر نوشت: جام جهانی به اکثر مردم چین این امکان را داده که وضعیت واقعی خارج از کشور خود را ببینند و نگران اقتصاد سرزمین مادری و جوانان خود باشند.

نامه سرگشاده‌ای روز سه‌شنبه در نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب وی‌چت(WeChat)، قبل از اینکه سانسورها آن را از این بستر حذف کنند، منتشر شد که سیاست‌های کووید ۱۹ کشور چین را زیر سوال برد و از آن می‌پرسید؛ آیا چین «در همان سیاره» است که قطر هست؟

مسابقات جام جهانی در چین توسط تلویزیون مرکزی چین پخش می‌شود، همان شرکت پخش‌کننده‌ تلویزیونی که مخاطبان داخلی را با گزارش‌های منفی از مرگ‌های دسته‌جمعی و هرج‌ و مرج ناشی از کووید در کشور ایالات‌ متحده، رقیب ژئوپلیتیکی چین به باد انتقاد گرفته است.

در ادامه نامه سرگشاده می‌پرسد: کار ضد اپیدمی نیجریه نتایج روشنی دارد. ما از نیجریه درس نمی‌گیریم و فقط به داده‌های ایالات‌ متحده نگاه می‌کنیم، معنای واقعی این کار برای پیشگیری از همه‌گیری ما چیست؟

خشم عمومی نسبت به محدودیت‌های به‌ ظاهر خودسرانه و اختلالات ناگهانی به‌ تازگی در اعتراضات نادری فوران کرده است؛ از جمله در گوانگژو در جنوب چین که در این ماه صدها نفر از ساکنان آن در سرپیچی از یک قرنطینه اجباری به خیابان‌ها ریختند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید