امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 280927 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1398 - 0:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر حجت‌الاسلام شهریاری در مراسم رونمایی از «پایگاه جامع قرآنی» گفت: امروزه شاهد انقلاب جدیدی در زمینه فناوری اطلاعات هستیم و انقلاب زنجیره بلوکی، سومین انقلاب در این عرصه است که همه جامعه را به لرزه درخواهد آورد. امروزه استفاده از رمز ارزهای دیجیتالی منجر شده که با پول مجازی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

حجت‌الاسلام شهریاری در مراسم رونمایی از «پایگاه جامع قرآنی» گفت: امروزه شاهد انقلاب جدیدی در زمینه فناوری اطلاعات هستیم و انقلاب زنجیره بلوکی، سومین انقلاب در این عرصه است که همه جامعه را به لرزه درخواهد آورد. امروزه استفاده از رمز ارزهای دیجیتالی منجر شده که با پول مجازی بتوانیم خرید کنیم.

به گزارش صلح خبر، مراسم رونمایی از «پایگاه جامع قرآنی»، به عنوان بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام، سه‌شنبه شب ۳۱ اردیبهشت در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به بیان نکاتی درباره فناوری بلاک‎چین پرداخت و افزود: بلاک چین، فناوری توزیع اطمینان است که به معامله دو نفر اطلاق می‌شود که چه بسا همدیگر را نشناسند.
وی ادامه داد: امروزه شاهد انقلاب جدیدی در زمینه فناوری اطلاعات هستیم و انقلاب زنجیره بلوکی، سومین انقلاب در این عرصه است که همه جامعه را به لرزه درخواهد آورد. امروزه استفاده از رمز ارزهای دیجیتالی منجر شده که با پول مجازی بتوانیم خرید کنیم.
شهریاری گفت: این پول مجازی در بستر بلاک‌چین در حال وقوع است. ما زنجیره بلوکی را با کاربست آن می‌توانیم بشناسیم. اگر قرار است یک نفر در یک کشور و دیگری در کشور دیگر معامله‌ای انجام دهند، نیازمند یک صراف به عنوان واسطه هستند تا دو نفر به هم اعتماد کنند و اگر این نهاد سوم وجود نداشته باشد هرگز این معامله شکل نمی‌گیرد. اما بلاک‌چین، این واسطه را حذف می‌کند و همین فناوری باعث ایجاد اعتماد بدون وجود نهاد واسط می‌شود تا افراد بتوانند در یک زنجیره بلوکی به هم اعتماد کنند.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تصریح کرد: یکی از کارکردهای بلاک‌چین این است که هیچ چیز متمرکزی نداریم اما افراد می‌توانند اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته، آن را در دفترکل ثبت کنند. بنابراین ثبت اطلاعات به صورت متفرق و توزیع‌یافته در این دفتر انجام می‌شود.
رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه افزود: بنابراین بلاک‌چین یک دفتر ثبت اطلاعات معاملات است و افراد همدیگر را نمی‌شناسند اما بر اساس این دفتر ثبت، به همدیگر اعتماد می‌کنند و اگر هم کسی قصد انجام خلافی داشته باشد، بقیه وی را پس خواهند زد چراکه باید ۵۱ درصد افراد، وی را تأیید کنند.
حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: وقتی وارد زنجیره بلوکی می‌شوید دیگر نیازی به شناخت افراد ندارید. بلکه اگر فناوری شما را تأیید کند به دیگران اعتماد خواهید کرد و این در واقع جایگزین چوب خط و اعتماد قبلی در بازار می‌شود. لذا فناوری کاری می‌کند که در این شبکه بتوانیم به افراد اعتماد کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در پایان گفت: این امری است که در آینده سازمان‌های حاکمیتی همانند ثبت اسناد و ثبت احوال را دچار تغییر می‌کند و حتی درباره مالکیت افراد به ارائه اطلاعات خواهد پرداخت.
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید