امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 175846 |
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1396 - 10:34 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر پایان چک کشیدن‌های بدون حساب و کتاب! به گزارش صلح خبر؛روزنامه آرمان در صفحه اول امروز 11 شهریور خود نوشت:پایان چک کشیدن‌های بدون حساب و کتاب! نظارت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که اعضای شورای شهر پنجم بارها بر آن تاکید داشته‌اند. موضوع املاک نجومی یکی از آزمون‌های شورای شهر […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

پایان چک کشیدن‌های بدون حساب و کتاب!

به گزارش صلح خبر؛روزنامه آرمان در صفحه اول امروز 11 شهریور خود نوشت:پایان چک کشیدن‌های بدون حساب و کتاب!

پایان چک کشیدن‌های بدون حساب و کتاب!

نظارت یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که اعضای شورای شهر پنجم بارها بر آن تاکید داشته‌اند. موضوع املاک نجومی یکی از آزمون‌های شورای شهر چهارم بود که ظاهرا بخش نظارت این شورا نتوانست انتظارات را بر آورده سازد و تعداد معدودی از اعضای آن شورا میل رسیدگی به چنین موضوعاتی داشتند که ذهن جامعه را درگیر کرده بود. از جمله نمایندگان شورای قبل که پیگیر موضوع نظارتی بودند رحمت‌ا… حافظی است که اگر چه ریاست کمیسیون سلامت را برعهده داشت اما به‌خوبی می‌دانست رأی مردم به اعضای شورای شهر چهارم به معنای نظارت بر عملکرد شهرداری است و ریاست کمیسیون بهداشت، وظیفه نظارتی را از روی دوش او برنمی‌دارد. حافظی به موضوعاتی مانند املاک نجومی ورود کرد، مخاطب خود را نهادهای نظاراتی مانند سازمان بازرسی قرار داد و در روزهای پیگیری این پرونده گفت: «در واگذاری این املاک به برخی از تعاونی‌ها تخلفاتی صورت گرفته است. برای نمونه مدیران وارداتی شهرداری که کمتر از 5 سال سابقه حضور در این نهاد را دارند، از تخفیف‌های تعاونی‌ها بهره‌مند شده‌اند، همچنین تعدادی از تحویل گیرندگان ملک از شهرداری کسانی هستند که در شهرداری تهران فعالیت نمی‌کنند. باید سازمان بارزسی کل کشور بررسی کند چرا این واگذاری‌ها در شهرداری تهران صورت گرفته است و افرادی که خارج از شهرداری، ملک دریافت کرده‌اند، چه کسانی هستند و بر چه اساسی این واگذاری‌ها صورت گرفته است.» ظاهرا عدم همراهی با شورا در مقوله نظارت بود که سبب شد حافظی تمایلی برای حضور در شورای شهر پنجم نداشته باشد. شاید اگر حافظی می‌دانست شفافیت و نظارت شعار اعضای شورای شهر پنجم است از حضور در آن انصراف نمی‌داد.

هزینه‌کردهای شهرداری 
اکنون شورای شهر پنجم نظارت و شفافیت را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است و به کوچک‌ترین موضوعات هم حساسیت نشان می‌دهد. مطابق با اصل 100 قانون اساسی اداره امور هر شهر از طریق همکاری مردم و با نظارت شورایی به نام شورای شهر باید صورت گیرد. جست‌وجو در لابه‌لای متون قانون نشان می‌دهد نظارت بر قبل، حین و بعد از اجرای ماموریت‌های ششگانه شهرداری، وضع مقررات، هماهنگی مدیریت ملی و محلی، رفع تبعیض و جلوگیری از نابرابری و جلب مشارکت مردم از طریق شورایاری‌ها پنج محور اصلی وظایف تعریف شده برای شورا‌های شهر است. روز پنجشنبه محسن هاشمی در جایگاه رئیس شورا از بررسی نحوه هزینه کرد شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی در پارلمان پایتخت خبرداد. وی افزود: باید در رابطه با چگونگی هزینه‌کرد شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی تصمیم گرفته شده و نحوه هزینه‌ها به‌طور شفاف اعلام شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح موضوع نحوه هزینه‌کرد شهرداری در ایام اربعین در شورای شهر تهران اظهارکرد: موضوع هزینه‌کرد شهرداری در ایام اربعین حسینی در جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی خواهد شد و این موضوع در اولویت فعالیت‌های شورای پنجم شهر تهران قرار دارد. هاشمی در خصوص اقدمات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایام اربعین تصریح کرد: قرار شده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رابطه با نحوه هزینه کرد شهرداری در ایام اربعین حسینی گزارشی را در رابطه با اقدامات گذشته شهرداری در این حوزه به اعضای شورای پنجم شهر تهران ارائه دهد.

از بی‌تفاوتی تا توجه
در حالی محسن هاشمی در قامت رئیس شورای شهر پنجم تهران تاکید داردکه شهرداری باید چگونگی هزینه‌کرد خود را در اربعین اعلام کند که شورای شهر قبلی نسبت به این مساله بی‌تفاوت بود. در مهرماه سال گذشته رئیس کمیسیون فرهنگی چهارمین دوره شورای اسلامی تهران از افزایش اعتبار هزینه‌کرد شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا خبرداده بود. مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی چهارم گفت بود: بر اساس یک فوریت شورای شهر تهران، شهرداری مجاز خواهد بود در ایام اربعین حسینی برای خدمات‌رسانی به زائران ۵‌میلیارد تومان هزینه کند و سال گذشته نیز کمک شهرداری به برگزاری مراسم اربعین همین میزان بوده است. البته این بی‌تفاوتی در تمام اعضا نبود؛ محمدمهدی تندگویان در دویست و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید در رابطه با هزینه‌کردهای خود در ایام اربعین، در کربلا و شهرهای مرزی توضیح دهد. وی افزوده بود: مردم باید بدانند که شهرداری در چه سرفصل‌هایی و به چه میزان در ایام اربعین هزینه می‌کند. عضو شورای اسلامی چهارم شهر تهران با تاکید بر اینکه هر گونه هزینه‌کرد شهرداری باید به‌صورت شفاف اعلام شود، اظهار کرده بود: اکنون که شاهد انتشار اخبار کذب در رابطه با هزینه‌های شهرداری برای مناسبت‌های مذهبی هستیم، به‌دلیل آن است که مسائل به‌صورت شفاف مطرح نمی‌شود.

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید