امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 69399 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1394 - 14:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پایانِ بازیگرسالاری   به گفته یکی از تهیه‌کننده‌های سینما؛ زمان “بازیگرسالاری” به اتمام رسیده ودستمزدهای 300 میلیون تومانی بازیگران باید به فیلم‌نامه‌نویسانی که کمتر از پنج میلیون تومان می‌گیرند؛ شیفت داده شود. علی سرتیپی (تهیه‌کننده فیلم ورود آقایان ممنوع) با بیان این مطلب که آمار فروشِ  ^ـ7 فیلم دخترـ پسری که از عید تاکنون اکران […]

پایانِ بازیگرسالاری

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پایان بازیگرسالاری

به گفته یکی از تهیه‌کننده‌های سینما؛ زمان “بازیگرسالاری” به اتمام رسیده ودستمزدهای 300 میلیون تومانی بازیگران باید به فیلم‌نامه‌نویسانی که کمتر از پنج میلیون تومان می‌گیرند؛ شیفت داده شود.

علی سرتیپی (تهیه‌کننده فیلم ورود آقایان ممنوع) با بیان این مطلب که آمار فروشِ  ^ـ7 فیلم دخترـ پسری که از عید تاکنون اکران شده؛ نشانگر عدم استقبال مردم از چنین فیلم‌هایی‌‌ست؛ به خبرنگار ایلنا گفت: شرایطی پیش آمده که خوشبختانه فیلم‌های فاقد استانداردهای لازم و ضعیف ازنظر کارگردانی و فیلم‌نامه با شکستِ مالی صد در صدی در گیشه مواجه می‌شوند.

او با تاکید بر این مطلب که دورانِ بازیگرسالاری به پایان رسیده؛ افزود: دیگر فیلمی به صرفِ برخورداری از یک چهره نمی‌تواند مخاطب را به سینما بکشاند و با این شرایط باید روی فیلم‌نامه سرمایه‌گذاری کرد.

سرتیپی؛ اساس فیلم و فیلم‌نامه را مهمتر از بازیگر می‌داند و در پاسخ به این سئوال که بهترین نسخه در شرایط فعلی برای سینما چیست؟ می‌گوید: با شرایطی که هم‌اکنون وجود دارد؛ باید قراردادهای 200 یا 300 میلیون تومانی بازیگران با دستمزدهای دو تا پنج میلیون تومانی فیلم‌نامه‌نویسان جابجا شوند و دستمزدهای میلیونی به سمتِ نویسندگان شیفت شود که آن‌ها ترغیب به نوشتن فیلم‌نامه‌های قوی شوند.

تهیه‌کننده‌ی فیلم “شهرموش‌ها” بالارفتن آگاهی مردم و فضای گفت‌وگو که در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده را دلیل بالا رفتن سطح سلیقه مردم عنوان کرد و گفت: مردم دیگر فیلمِ بد نمی‌بینند و چنین فیلم‌هایی ازسوی مردم پس زده می‌شوند.

سرتیپی؛ شرایط فعلی را برای سینما سخت ارزیابی می‌کند زیرا از یکسو توقع مردم از فیلم‌ها بالا رفته و ازسوی دیگر سطحِ کیفی فیلم‌نامه تغییری نکرده. او در ادامه می‌گوید: اکثر فیلم‌نامه‌هایی که به دست ما می‌رسد؛ بی‌مایه و بی‌استخوان هستند که جای کار ندارند. درصورتی‌که بتوانیم بازیگران را در فیلم‌نامه‌های درست به‌کار بگیریم؛ نتیجه کار موفقیت‌آمیز خواهد بود و دیگر بازیگران تضمینِ فروش فیلم محسوب نمی‌شوند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :فروغ

      خبرهای فرهنگ و هنر بیشتر منتشر کنید