امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 54273 |
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1394 - 12:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پاسکاری توپ ورود و عرضه میوه‌های ممنوعه به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:با وجود وعده مسئولان برای تشدید برخورد با عرضه میوه‌های ممنوعه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و خرده‌فروشی‌های سطح شهر از شنبه هفته جاری عرضه آزادانه این میوه‌ها ادامه داشته و دستگاه‌های اجرایی سعی در پاسکاری توپ ورود و […]

پاسکاری توپ ورود و عرضه میوه‌های ممنوعه

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:با وجود وعده مسئولان برای تشدید برخورد با عرضه میوه‌های ممنوعه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و خرده‌فروشی‌های سطح شهر از شنبه هفته جاری عرضه آزادانه این میوه‌ها ادامه داشته و دستگاه‌های اجرایی سعی در پاسکاری توپ ورود و عرضه میوه‌های ممنوعه به زمین یکدیگر دارند.

رئيس‌كل گمرك ايران با رد هرگونه واردات ميوه قاچاق از طريق مجاري قانوني (گمرك)، اعلام كرد: مشخصات تمامي‌ كالاهاي ورودي كه از مبادي به كشور مي‌آيد، در اختيار گمرك قرار داشته و اطلاعات آن نيز نزد سامانه جامع گمرك ايران موجود است. امكان ردشدن كالا به‌صورت غيرقانوني از گمرك وجود نداشته و هر كالايي براي ورود قانوني از گمرك ايران بايد ثبت سفارش و توسط قرنطينه بررسي شود.

مسعود كرباسيان با تأكيد بر اينكه در زمينه جلوگيري از قاچاق ميوه بايد اصناف همكاري كنند، گفت: اصناف مي‌توانند به ما كمك كنند كه بفهميم منشأ واردات ميوه كجاست. اگر اصناف كشور با گمرك همكاري كنند مي‌توانيم منشأ واردات ميوه را پيدا كرده و با همكاري نيروي انتظامي از ورود آن جلوگيري كنيم. همچنين روز شنبه هفته جاري بخشنامه‌اي از سوي گمرك ايران صادر شد كه طبق آن بايد از حمل يكسره ميوه جدا خودداري و همه ميوه‌ها با عبور از مرز قرمز در دستگاه ايكس‌ري قرارگرفته و از ترانزيت ميوه در مرزهاي ورودي جلوگيري شود.

  • امكان بستن در‌هاي ميدان ميوه وجود ندارد

اين در حالي است كه رئيس اتحاديه بارفروشان ميدان مركزي ميوه و تره‌بار اعلام كرد: اختيارات ما در حدي نيست كه بتوانيم درهاي ميدان ميوه و تره‌بار براي مقابله با ورود ميوه‌هاي ممنوعه را ببنديم اما به غرفه‌داران اعلام كرده‌ايم كه حق فروش ميوه‌هاي قاچاق را ندارند.

سيدمحسن محمودي تأكيد كرد: سازمان‌ها و ارگان‌هاي مربوطه ازجمله ستاد مبارزه با قاچاق كالا بايد در زمينه مقابله با ورود ميوه‌هاي قاچاق به ميدان مركزي ميوه و تره‌بار، بازرسي و نظارت كنند چون ما ابزار كنترلي ديگري نداريم. همچنين بايد در ورودي مرزها و حتي پس از عبور اين ميوه‌ها از مرز و در ورودي شهرها نظارت بيشتري صورت گيرد؛ بنابراين گمرك و ديگر ارگان‌هاي مربوطه نيز بايد برخوردهاي قانوني و نظارت‌هاي لازم را انجام دهند. به گفته وي، كنترل ميوه‌هايي كه با عبور از مرزهاي رسمي كشور در داخل شهرها توزيع مي‌شود، سخت‌تر است و حتي در بعضي مواقع شاهد تغيير بسته‌بندي ميوه‌هاي قاچاق نيز هستيم. سازمان‌ها و ارگان‌هاي مربوطه بايد مرزهاي ورودي كشور، شهرها و همچنين درهاي ميادين ميوه و تره‌بار را كنترل و بازرسي كنند، چون اين موضوع وظيفه ما نيست.

 

منبع:همشهری آنلاین

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :آیینه

      سایت کاملیه

    1. نویسنده :آیینه

      سایت کاملیه

    1. نویسنده :بچه.های.ایران

      سایتتون رو دوست دارم

    1. نویسنده :حمید

      روش تماس با شما؟