امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 300236 |
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1398 - 12:30 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از آخرین توافقات برای واگذاری بخش هایی از پادگان 06 به شهرداری تهران برای تبدیل آن به فضای سبز خبر داد. به گزارش صلح خبر، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به اقدامات و توافقات شهرداری تهران برای خروج پادگان‌ها از پایتخت اظهار کرد: از زمان […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از آخرین توافقات برای واگذاری بخش هایی از پادگان 06 به شهرداری تهران برای تبدیل آن به فضای سبز خبر داد.

به گزارش صلح خبر، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به اقدامات و توافقات شهرداری تهران برای خروج پادگان‌ها از پایتخت اظهار کرد: از زمان تصویب طرح جامع ساماندهی تهران (اتک) در سال ٧٢ بحث انتقال پادگان ها به خارج از شهر مطرح و مقرر شد یک سری از پادگان ها به خارج از شهر منتقل شوند که تعدادی هم انتقال پیدا کردند. در طرح جامع سال ۱۳۸۶، روی بعضی از این پادگان ها کاربری هم گذاشتند که کمی کار را پیچیده و مشکل کرد.

وی در توضیح این مسئله ادامه داد: وقتی تنها بحث پادگان مطرح بود برای انتقال آن ها یک قانون مشخص وجود داشت که تعیین تکلیف کرده چگونه پادگان تملک شود و اگر قرار است دستگاهی مانند شهرداری فضا را بخرد ملک معوضی که در خارج از شهر در اختیار می گذارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد. اما زمانی که کاربری تعریف کردند، شرایط عوض و حق و حقوق ایجاد می شود.

معاون شهردار تهران در ادامه به موضوع پادگان ۰۶ پرداخت و عنوان کرد: در دوره پیشین در مورد این پادگان توافقاتی در شهرداری صورت گرفت مبنی بر اینکه یک میلیون و ۶٠٠ هزار متر مربع بنا داده شود؛ این میزان شاید به اندازه جمعیت یک شهر ۶٠ هزار نفری باشد که حجم انبوهی از ترافیک را به همراه دارد.

گلپایگانی با بیان اینکه با اجرای این توافق، پادگان ها نه تنها به ارتقای کیفیت زندگی کمک نمی کردند بلکه به ضد خود در این شرایط تبدیل می شدند، ادامه داد: این توافق آن زمان به کمیسیون ماده ۵ رفت و به یک میلیون و ٢٠٠ هزار متر مربع کاهش پیدا کرد، بعد از آن به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت و در آن جا در مورد چهار محور بحث شد.  

وی گفت: توجه به موضوعات تاریخی، طبیعی، ترافیک، حمل و نقل و کاهش بارگذاری در این شورا مورد تاکید قرار گرفت؛ در آن جا هم روی یک میلیون متر مربع توافق شد، منوط بر اینکه این پارامترها رعایت شود.  

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافقات اخیر مدیریت شهری با ارتش عنوان کرد: در ماه های گذشته بحث مفصلی را با ارتش آغاز کردیم، خوشبختانه رویکرد امرای عالی رتبه ارتش و مقامات وزارت دفاع در این زمینه با شهرداری تهران همسو است. علی رغم اینکه ارتش با زمین های خود می تواند بخشی از کمبودهای خود را تامین کند و میراثی است که به این ارگان رسیده است، تمایل دارد فضای پادگان ۰۶ را به تهران هدیه دهد و شهرداری تهران آن را تجهیز کند.  

گلپایگانی تصریح کرد: در طرحی که پیشتر تهیه شده بود نسبت سطح اشغال، ۳۰ به ۷۰ بود اما این نسبت تفکیک شده نبود؛ یعنی با وجود اینکه ٣٠ درصد سطح اشغال تعریف شده بود، ٧٠ درصد باقی مانده عملا حیاط آن ٣٠ درصد محسوب می شد. ما خواستیم در این خصوص تجدید نظر شود و ٧٠ درصد شهرداری کاملا مجزا و بناهایی که در آن وجود دارد، کاملا حفظ شود و بارگذاری ترافیکی بالایی تعریف نشود. 

وی با تاکید براینکه پادگان ۰۶ هویت تاریخی دارد و به بخشی از خاطره جمعی مردم این کشور تبدیل شده است چرا که چند نسل از مردم ایران در این مکان دوران سربازی خود را گذراندند، گفت: براساس آخرین توافقات با ارتش، میزان بارگذاری به شدت کم شده است؛ امیدوارم در آینده نزدیک در خیابان پاسداران پارک ٣۵ هکتاری که تقریبا به اندازه پارک ملت است را به مردم تهران هدیه کنیم.  

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در حال حاضر، توافق نهایی میان شهرداری و ارتش صورت گرفته، اما اجرای آن موکول به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است. ما نامه شهردار تهران در این مورد را برای رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال کردیم و امیدواریم در آن جا تصویب شود. 

گلپایگانی در پایان در پاسخ به این سوال که واگذاری بخشی از پادگان ۰۶ به شهرداری برای تبدیل به پارک چه زمانی اتفاق می افتد، تصریح کرد: دوست داشتیم به مناسبت عید غدیر این هدیه را به مردم تهران دهیم که میسر نشد، اما در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.

به گزارش شهرنوشت، پادگان ۰۶ تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر ۵۲ هکتار واقع شده است که در اجرای قانون طرح انتقال پادگان ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستورکار قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید