امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 492789 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 12:35 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سال‌ها پیش از آنکه در مال‌های پرزرق و برق تجاری پردیس‌های سینمایی چند سالنه به راه بیفتد و مکانیزم فروش بلیت‌ سینماها اینترنتی شود، یکی از لحظات پرهیجان و پراسترس جشنواره برای مردم علاقه‌مند، پیدا کردن بلیت بود و این اشتیاق در برخی دوره‌ها سبب می‌شد که دختران و پسران عشق سینما، از سحرگاه پشت […]

سال‌ها پیش از آنکه در مال‌های پرزرق و برق تجاری پردیس‌های سینمایی چند سالنه به راه بیفتد و مکانیزم فروش بلیت‌ سینماها اینترنتی شود، یکی از لحظات پرهیجان و پراسترس جشنواره برای مردم علاقه‌مند، پیدا کردن بلیت بود و این اشتیاق در برخی دوره‌ها سبب می‌شد که دختران و پسران عشق سینما، از سحرگاه پشت درِ سینما بایستند تا اول صف باشند و بدون بلیت نمانند.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، از بعضی‌ دوره‌های میانی جشنواره فیلم فجر تصاویری ثبت شده که مثل خیلی چیزهای دیگر به خاطره‌ها پیوسته و با رشد تکنولوژی به یکی دیگر از نوستالژی‌های سینما تبدیل شده است.

در دوره‌هایی از جشنواره فیلم فجر که اتفاقا حضور فیلمسازان بنام، رقابت را سخت و پر از هیجان می‌کرد خیلی از دوستداران سینما از نیمه شب در سرمای بهمن‌ماه به انتظار می‌ماندند تا صبح شود و بتوانند از پشت آن پنجره کوچک گیشه، بلیت فیلم‌ مورد علاقه خود را تهیه‌ کنند و بعد هم ساعت‌ها در صف می‌ماندند داخل بروند و فیلم را تماشا کنند و چه گپ‌ها و بحث‌هایی که در این صف‌ها درباره سینما گفته و شنیده نمی‌شد.

اما حالا چند سالی است که سامانه‌های اینترنتی جایگرین خرید بلیت از گیشه شده‌ است و دیگر خبری از آن متصدی گیشه نیست که بلیت را مشتاقانه از او بگیری؛ به جایش باید چشم به خطوط اینترنت بدوزی تا سرعتش حین خرید و ثبت بلیت فیلم‌ها کم و زیاد نشود که از صفحه فروش به بیرون پرتاب نشوی.  

در آن زمان همین گیشه‌ها آنقدر جایگاه ویژه‌ای داشتند که یکسری بخش‌های جنبی برای جشنواره تدارک دیده می‌شد تا فقط از دست‌اندرکاران سالن‌های سینما تقدیر شود و در آنجا به بهترین متصدی گیشه، بهترین سرکنترل‌چی، بهترین مدیر سینما، بهترین متصدی خدمات و بهترین متصدی نمایش، سکه و لوح تقدیر اهدا می‌شد.

آن روزها دیگر به خاطره‌ها پیوسته و تنها عکس‌هایی به جا مانده که به بهانه فروش اینترنتی فیلم‌های چهل‌ویکمین جشنواره فجر که از فردا دوشنبه، ۱۰ بهمن ساعت ۱۰ صبح شروع می‌شود، تعدادی از آن‌ها در اینجا بازنشر می‌شود.

در این عکس‌ها تصاویری هم از صف علاقه‌مندان پشت در سینماهایی مثل سینما عصرجدید را می‌توان دید که حکم تغییر کاربری آن‌ گرفته شده و دیگر به عنوان سینما فعالیتی ندارد.

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره‌ فیلم فجر- ۵صبح/ ۷ بهمن ۱۳۸۷

پیش‌فروش فیلم‌های جشنواره فجر/ ۵ صبح ۷ بهمن ۱۳۸۷

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره‌ی فیلم فجر- ۵ صبح

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره‌ فیلم فجر-۷صبح/ بهمن ۱۳۸۷

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره‌ی فیلم فجر-۷صبح

پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر/ ۷ صبح

سینما عصر جدید/جشنواره فجر. بهمن ۱۳۸۴

صف سینما بهمن میدان انقلاب تهران/ جشنواره فجر ۱۳۸۴

سینما عصر جدید/ بهمن ۱۳۸۴

در این زمینه بیشتر بخوانید:

یک سینمای قدیمی دیگر هم تعطیل شد

سینماهایی که آماده کوبیدن می‌شوند

/گزارش تصویری/ پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره‌ی فیلم فجر

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید