امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 250469 |
تاریخ انتشار : 29 دی 1397 - 14:59 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر واگذاری برررسی “پالرمو” به دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلح خبرت، هشــدار کمال خرازی به اروپا، افتتاح سایت رادار صد در صد بومی بیرک، حضور ظریف در جلسه مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام، تشریح لایحه «ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» توسط دستیار معاون حقوقی، غایبان جشن ۴۰ سالگی […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

واگذاری برررسی “پالرمو” به دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلح خبرت، هشــدار کمال خرازی به اروپا، افتتاح سایت رادار صد در صد بومی بیرک، حضور ظریف در جلسه مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام، تشریح لایحه «ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» توسط دستیار معاون حقوقی، غایبان جشن ۴۰ سالگی انقلاب، پیام اروپا به ایران در نشست دیپلمات‌های اروپایی با مقامات ایرانی در تهران، همراهی نکردن اروپا با آمریکا بر سر نشست ضدایرانی لهستان، چرا گرجستان برای مهاجرت مناسب نیست؟ و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز شنبه، بیست و نهم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش صلح خبر، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش در جریان بازدید از یکان‌های موشکی و راداری شرق کشور، با حضور در گروه پدافند هوایی زاهدان رادار صد در صد بومی سایت وحدت بیرک را که به دست توانمند متخصصین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ساخته و عملیاتی شده است، افتتاح کرد.

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام  به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور ، علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با حضور اکثریت اعضای مجمع تشکیل شد. در این جلسه لایحه پالرمو برای بررسی بیشتر در اختیار کمیسیون های سیاسی – دفاعی و حقوقی- قضایی مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام قرار گرفت.

در همین رابطه احمد توکلی به اشاره به اینکه امروز موضوع پالرمو در مجمع مطرح شد و از آنجایی که اعضا به نتیجه نرسیدند، قرار شد تا مجدد به این موضوع رسیدگی شود، گفت که قرار است تا شنبه آینده بررسی پالرمو در مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام به اتمام برسد. وی ادامه داد: برای بررسی پالرمو جلسه فوق‌العاده‌ای در روز چهارشنبه تشکیل خواهد شد و قرار شده تا شنبه هفته آینده بررسی این موضوع به اتمام برسد.

همچنین دستیار معاون حقوقی رئیس جمهور با تشریح لایحه «ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» گفت: تدوین لایحه «ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» از سوی معاونت حقوقی دولت، گامی مهم در ایجاد بستر قانونی و تخصصی لازم برای تحقق این ضرورت و تضمین حداکثری حقوق بشر و شهروندی است.

غایبان جشن ۴۰ سالگی انقلاب

۴۰ سال می‌گذرد؛ از روزی که مردم ایران به رهبری خمینی کبیر، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را کنار زدند و یک جمهوری به پا کردند؛ در جمهوری اسلامی عدد چهل از قدیم عددی خاص به حساب می‌آمده؛ عدد بلوغ، کامل شدن و به اوج رسیدن. حالا اما بسیاری از کسانی که نهال انقلاب اسلامی را کاشته و آبیاری کردند، ۴۰ سالگی و ثمره این درخت را نمی‌بینند.

مجید کیان‌پور  با بیان اینکه «متاسفانه تعداد زیادی از ناوگان هوایی کشور فرسوده است» اظهار کرد: براساس آماری که ارائه شده ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند بنابراین نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری است. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: براساس شرایط تحریم، می‌توان اقدام به خرید هواپیما از کشورهای روسیه و اوکراین کرد.

همچنین محمود بهمنی در خصوص آخرین بررسی‌های بودجه ۹۸ در مجلس گفت: بررسی‌های بودجه ۹۸ ادامه دارد، مجلس در هفته گذشته تعطیل بود اما کمیسیون تلفیق مشغول بررسی بود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه زمانی ایران مدعی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بود اما امروز مردم را مجبور به خرید خودرو داخلی کرده‌ایم، افزود: این که کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و در عین حال مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ نیز از مصوبه این کمیسیون در مورد تعیین آب بها برای دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۸ خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد: دیپلمات‌های اروپایی از فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک روز هشتم ژانویه (۱۸ دی‌ماه) در دیداری با مقامات ایرانی در تهران اعلام کرده‌اند که دیگر برنامه موشکی بالستیک این کشور را تحمل نخواهند کرد.

همچنین  اسپوتنیک به نقل یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گزارش داده است که فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست ورشوی لهستان شرکت نخواهد کرد. این مقام به نقل از موگرینی اظهار کرده است که وی مایل نیست مخالف با تعهداتش عمل کند. فرانسه نیز اعلام کرده که هیچ‌کدام از دیپلمات‌های ارشدش را به این نشست نمی‌فرستد.

سید کمال خرازی ، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان نیز تاخیرهای مکرر اتحادیه اروپا برای عملیاتی کردن سازوکار مالی ویژه تعامل با ایران موسوم به اس.پی.وی، به بهانه ناتوانی از اعمال نفوذ بر شرکت‌های اروپایی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: اگر دولت‌های اروپایی می‌دانستند که بر شرکت‌های خود نفوذی ندارند، چرا با ایران وارد مذاکره شدند؟

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در پنتاگون در سایه آزمایش موشکی و ماهواره‌ای اخیر ایران به افزایش قدرت دفاع موشکی و دفاع تکنولوژیکی ایالات متحده آمریکا برای متوقف کردن هرگونه تهدیدات موشکی احتمالی علیه ایران تاکید کرد.

اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا هم در توییتی نوشت که با توجه به شدت دور دوم تحریم‌های آمریکا، ایران به احتمال قوی تنها در شرایطی به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای (برجام) عمل خواهد کرد که اروپا، چین و روسیه دلایل ملموس‌تری برای ماندن ایران در برجام ارائه کنند.

دادگاهی در آمریکا بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی‌وی را مورد تائید قرار داد و اعلام کرد که او برای شهادت در یک پرونده مهم به دادگاه احضار شده است. در این ارتباط بریل هاول، قاضی این دادگاه منطقه‌ای همچنین اعلام کرد که اتهامی علیه مرضیه هاشمی مطرح نشده است. با این حال، اف‌بی‌آی همچنان درباره شرایط مرضیه هاشمی از جمله اتهاماتی که منجر به بازداشت او شده، سکوت کرده است.

علی اسکندری، کارشناس مسائل حوزه قفقاز در پاسخ به این سوال که چرا گرجستان برای مهاجرت مناسب نیست؟ گفت: متاسفانه برخی از افراد و شرکت‌های ایرانی سودجوی مقیم گرجستان به منظور کسب سود بیشتر برای ارائه خدماتی همچون فروش و یا اجاره منزل، اخذ اقامت و یا تاسیس شرکت در معرفی ظرفیت‌های گرجستان به مردم ایران اغراق کرده، تمامی حقایق را بازگو نکرده و تبلیغات دروغین فراوانی را انجام داده اند و تحت همین تبلیغات گسترده و در جستجوی بهبود شرایط و زندگی بهتر، بسیاری از هموطنان فقط به امید آینده ای ایده‌آل و غافل از مشکلات بعدی، گرجستان را به عنوان محل اقامت انتخاب کرده‌اند .

سخنگوی شورای نگهبان در توییتی در رابطه با اصلاح قانون انتخابات و طرح استانی شدن انتخابات نوشت: شایسته گزینی، شفافیت و نظارت بر عملکرد نمایندگان به ارتقا جایگاه مجلس می انجامد.

وکیلی که به دنبال اخراج یک زوج ایرانی از انگلیس است، اظهار کرده که آن‌ها باید باقی عمرشان را بدون خانواده‌شان سپری کنند. این زوج در سال‌ ۱۹۷۰ خانه‌ای در ادینبورگ اسکاتلند خریدند و از سال ۲۰۰۰ با ویزای گردشگری در بریتانیا حضور داشته‌اند و اگرچه در ۴۰ سال گذشته به صورت دوره‌ای در  انگلیس بوده‌اند اما برای گرفتن شهروندی بریتانیا اقدام نکرده‌اند. فرزندان و نوه‌های آنها، شهروند بریتانیا هستند.

صلح خبر _ رساپور

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید