امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 488059 |
تاریخ انتشار : 23 آبان 1401 - 10:14 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) با اشاره به اینکه زنی یک کوله‌پشتی حامل بمب را در خیابان پردد استقلال استانبول انداخته، گفت اکنون او به همراه ده‌ها تن دیگر که گمان می‌رود به “گروه‌های تروریستی کُرد” مرتبط باشند، در بازداشت به سر می‌برند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، براساس تازه‌ترین […]

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) با اشاره به اینکه زنی یک کوله‌پشتی حامل بمب را در خیابان پردد استقلال استانبول انداخته، گفت اکنون او به همراه ده‌ها تن دیگر که گمان می‌رود به “گروه‌های تروریستی کُرد” مرتبط باشند، در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، براساس تازه‌ترین آمارها، انفجار در خیابان استقلال استانبول شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشته است. پنج تن از مجروحان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که حال دو تن از آنها وخیم است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه پس از بازدید از محل حادثه به خبرنگاران گفت: فردی که بمب را انداخته بود توسط تیم‌های اداره پلیس استانبول بازداشت شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی‌آرتی هابر، وزیر کشور ترکیه گفت گمان می‌رود افرادی که این حمله را انجام دادند با گروه‌های کُرد پ.ک.ک / پ.ی.د مرتبط باشند.

علاوه بر مظنون اصلی، حداقل ۲۱ مظنون دیگر بازداشت و بازجویی شده‌اند. سویلو توضیح داد که مظنونان در اظهاراتشان گفته‌اند که “اگر دستگیر نمی‌شدند به کجا می‌رفتند” و این منجر به یک ارزیابی اولیه شد مبنی بر اینکه “دستور این اقدام از کوبانی صادر شده است”. کوبانی شهری با اکثریت کُردنشین در شمال سوریه است.

حزب کارگران کردستان (پ.ک‌.ک) که چند دهه است جنگ چریکی علیه ترکیه به راه انداخته، از سوی اتحادیه اروپا یک سازمان “تروریستی” به شمار می‌رود.

وزیر کشور ترکیه بدون اشاره به طرف خاصی به خبرنگاران گفت: بی‌صداقتی به اصطلاح متحدان ما که برای آنها (شبکه‌های تروریستی) پول رسمی از سنای خود می‌فرستند، احتمالا آشکار است. کسانی که چنین دردی را بر مردم ترکیه تحمیل کردند در آینده‌ای نزدیک چندین برابر درد را تجربه خواهند کرد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز یکشنبه این “حمله خائنانه” را محکوم کرد و قول داد که کسانی را که در پشت این انفجار بودند، به دست عدالت بسپارد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید