امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 315785 |
تاریخ انتشار : 25 مهر 1398 - 10:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) به منظور رایزنی با مسئولان اسرائیلی در خصوص وضعیت سوریه به اراضی اشغالی سفر می‌کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از روسیا الیوم، پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از شمال سوریه در سایه عملیات نظامی […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) به منظور رایزنی با مسئولان اسرائیلی در خصوص وضعیت سوریه به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از روسیا الیوم، پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از شمال سوریه در سایه عملیات نظامی ترکیه در این منطقه، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند، پامپئو پس از مذاکراتی که میان مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور درخصوص عملیات ترکیه به سوریه انجام می‌شود، به اراضی اشغالی خواهد رفت.

این مسئولان اسرائیلی همچنین اعلام کردند، پیش‌بینی می‌شود پامپئو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات در ترکیه و نیز سیاست واشنگتن در سوریه قرار دهد.

در همین راستا، پامپئو در جریان مصاحبه مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: آنچه که در شمال شرق سوریه رخ می‌دهد، بخش کوچکی از استراتژی ما در خاورمیانه است.

وی در ادامه افزود: تمرکز بر آنچه که در بخشی از سوریه رخ می‌دهد، موجب نادیده گرفتن خطر واقعی علیه ملت آمریکا و میزان کارآمدی دولت آمریکا در ممانعت از این خطر و تاثیرگذاری آن بر امنیت شهروندان این کشور می‌شود.

ترکیه عملیاتی را با نام “چشمه صلح خبر” علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه آغاز کرده است که این عملیات سومین عملیات ترکیه در سوریه به شمار می‌آید. نیروهای آمریکایی که همپیمان با کردها به حساب می‌آیند، با آغاز این عملیات از منطقه عقب‌نشینی کرده و کردها را در مقابل این حملات رها کردند. به این ترتیب نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا از منطقه خارج شده و تنها حدود ۱۵۰ سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه واقع در مرزهای این کشور با اردن باقی ماندند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید