امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 205805 |
تاریخ انتشار : 22 آبان 1396 - 12:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر « وزير فرهنگ‌ شهرداری» صالحي اميري شد به گزارش صلح خبر؛ آرمان در صفحه اول روزنامه امروز دوشنبه، 22 آبان خود نوشت: « وزير فرهنگ‌ شهرداری» صالحي اميري شد     آرمـــان- یــاسمیــن طالقانی: روز گذشته طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران، سیدرضا صالحی‌امیری قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

« وزير فرهنگ‌ شهرداری» صالحي اميري شد

به گزارش صلح خبر؛ آرمان در صفحه اول روزنامه امروز دوشنبه، 22 آبان خود نوشت: « وزير فرهنگ‌ شهرداری» صالحي اميري شد

 

« وزير فرهنگ‌ شهرداری» صالحي اميري شد

 

آرمـــان- یــاسمیــن طالقانی: روز گذشته طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران، سیدرضا صالحی‌امیری قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شد. در متن حکم دکتر محمدعلی نجفی آمده است: «برادر گرامی، جناب آقای سیدرضا صالحی امیری، با عنایت به تخصص، تعهد، تجارب و سایر شایستگی‌های جنابعالی، شما را به‌عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و قائم‌مقام شهردار در سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران منصوب می‌کنم. با صداقت و لیاقتی که از شما سراغ می‌رود، رجای واثق دارم که همه توانایی‌های خود را برای انجام وظایف محوله و خدمت موثر به شهروندان عزیز به کار خواهید گرفت. مسلما دستیابی به شهری اسلامی، انسانی، پایدار و هوشمند و در یک کلام شهری برای زندگی بهتر و شکوفایی بیشتر استعدادهای یکایک شهروندان مستلزم درک و بینشی ژرف، رویکرد و برنامه‌ای نو، عزم و مشارکت جمعی، ایجاد انسجام در برنامه‌ها و در راس آنها توکل و توفیق الهی است که باید سرلوحه اقدامات و تلاش‌های جنابعالی و همکارانتان قرار گیرد. انتظار می‌رود، مجموعه سیاست‌ها و فعالیت‌های حوزه تحت تصدی خود را بر اساس اسناد فرادست و برنامه‌های مصوب شهردار تهران و برنامه اعلان‌شده ‌اینجانب برای اداره شهر، تنظیم و با تشریک مساعی با سایر معاونان و مدیران تحت نظر شهردار و هم فکری و همراهی مجموعه بزرگ و ارزشمند مدیران، کارشناسان و کارکنان شهرداری برای اجرای آنها اقدام فرمایید. از درگاه خداوند متعال دوام توفیق جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق معنویات مقام معظم رهبری، پیشرفت آبادانی تهران و تامین آسایش و آرامش شهروندان عزیز مسالت دارم.»

مرور کارنامه صالحی امیری

صالحی امیری از نزدیک‌ترین یاران دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، بود که ‌این همراهی در دولت یازدهم هم ادامه داشت و او بر کرسی وزارت ارشاد این دولت تکیه زد. صالحی امیری به‌عنوان معاون فرهنگی ستاد وی منصوب شد و با حضور در برنامه زنده ثریا که در تاریخ ۸ خرداد ۹۲ از صداوسیما پخش شد، به نمایندگی از حسن روحانی، در حضور 3 تن از نمایندگان دیگر کاندیداها، به تشریح برنامه‌های دولت تدبیر و امید در خصوص نظام آموزش و پرورش و همچنین نظام آموزش عالی پرداخت. او پس از پیروزی روحانی در انتخابات به سمت ریاست کارگروه شناسایی و تعیین اعضای فرهنگی کابینه منصوب شد. پس از اینکه سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی روحانی، برای تصدی وزارت ورزش نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب نماید، در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۹۲، دکتر روحانی طی حکمی سیدرضا صالحی امیری را به‌عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. شامگاه شنبه ۲۷ مهر ۹۲ بود که دکتر روحانی طی نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نهم، سه وزیر پیشنهادی علوم، ورزش و آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کرد. در جلسه علنی مجلس که در تاریخ ۵ آبان ۹۲ به منظور بررسی صلاحیت سه وزیر باقیمانده از کابینه یازدهم تشکیل شده بود، بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و نیز دفاعیات وزرای پیشنهادی، نمایندگان مجلس نهم به رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان رأی اعتماد ندادند و صالحی امیری از مجموع ۲۶۱ رأی مأخوذه نمایندگان، با ۱۰۷ رأی موافق و ۱۴۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع موفق نشد رأی اعتماد مجلس را به دست آورد و از راهیابی به کابینه یازدهم بازماند و پس از آن و در 30 بهمن همان سال به‌عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد. سیدرضا صالحی امیری پس از استعفای علی جنتی در ۲ آبان ۹۵ طی نامه‌ای به رئیس مجلس از سوی رئیس‌جمهوری به‌عنوان وزیر ارشاد جهت کسب رأی اعتماد از مجلس معرفی و در ۱۱ آبان همان سال توانست با 180 رأی موافق، ٨٩ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع به سمت وزارت ارشاد برگزیده شود.

از شجاع‌پوریان تا صالحی امیری

از چندی پیش برخی خبر می‌دادند که قرار است ولی‌ا… شجاع پوریان، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، از سوی نجفی به‌عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری معرفی شود. این خبر هیچ‌گاه تکذیب نشد، اما دیروز با معرفی صالحی امیری مشخص شد که شهردار تصمیمی برای معرفی یک اصلاح‌طلب برای این کرسی نداشته و ترجیح داده با معرفی صالحی امیری ارتباط شهرداری با دولت را تقویت کند. اگر چه صالحی امیری همواره تعامل خوبی با اصلاح‌طلبان داشته، اما عدم به‌کارگیری نیرویی از این جریان سیاسی انتقاداتی را به همراه داشته است. در چنین شرایطی دلواپسان از تلاش برای تخریب همزمان دولت و شهرداری دریغ نکردند، چنان‌که فارس نوشت: «اصلاح‌طلبان انتقاداتی به صالحی‌امیری دارند و معتقدند که وی باید پاسخ بدهد که چه بر سر نسخ خطی و کتاب‌های ارزشمند کتابخانه مرکزی وزارت ارشاد (مرکز همایش‌های فعلی) ‌آمده است و بعد این پست مهم را در شهرداری تهران بر عهده بگیرد.» با معرفی ترکیب دولت دوازدهم مشخص شد که صالحی امیری دارای جایگاهی میان وزرا نیست و در مراسم تودیع او اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «حتما در این دولت صالحی امیری مسئولیت مهمی خواهد داشت و از ظرفیت وی استفاده می‌شود.» جهانگیری اشاره‌ای به حضور صالحی امیری در دولت نکرد. با این حساب، حضور او در شهرداری بر اساس توافق میان روحانی و نجفی چندان دور از انتظار نیست.

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید