امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 454820 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1400 - 14:48 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

اگر با دیابت نوع ۲ زندگی می کنید، ورزش منظم می‌تواند به شما در کنترل سطح قند خون و وزن شما کمک نماید. همچنین ممکن است به شما کمک کند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش داده و سلامت کلی را ارتقا دهید. به گزارش صلح خبر بنابر اعلام دکتر کاویانی، ورزش همچنین […]

اگر با دیابت نوع ۲ زندگی می کنید، ورزش منظم می‌تواند به شما در کنترل سطح قند خون و وزن شما کمک نماید. همچنین ممکن است به شما کمک کند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش داده و سلامت کلی را ارتقا دهید.

به گزارش صلح خبر بنابر اعلام دکتر کاویانی، ورزش همچنین می‌تواند از ابتلا به دیابت در افرادی که از دیابت پیشگیری می‌کنند، جلوگیری کند. انجمن دیابت افراد را تشویق می‌کند که حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​تا شدید در هفته داشته باشند.

فواید ورزش، مستقل از کاهش وزن است. با این حال برای مشاهده نتایج ماندگار، بایستی مطابقت با یک برنامه تمرینی منظم داشته باشد.

اگر کم تحرک هستید و قصد شروع یک برنامه ورزشی و ورزش درمانی را دارید، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت نمایید تا مطمئن شوید محدودیت خاصی برای شما وجود ندارد.

در ادامه این مقاله ۱۰ تمرین آورده شده  که می تواند به شما در درمان دیابت کمک نماید.

ده تمرین برای درمان دیابت: پیاده روی، یوگا، شنا و موارد دیگر

ورزش درمانی بیماران دیابتی

۱. پیاده روی

برای پیاده روی نیازی به عضویت در سالن ورزشی یا تجهیزات ورزشی گران قیمت ندارید. اگر یک جفت کفش مناسب و مکانی امن برای راه رفتن دارید، می توانید از همین امروز شروع کنید. در واقع شما می توانید با رفتن به یک پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه ای و پنج روز در هفته، حداقل هدف پیشنهادی خود را برای تناسب هوازی برآورده کرده و سطح قند خون خود را کاهش و وزن خود را کم نمایید.

۲. دوچرخه سواری

تقریباً نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مبتلا به آرتروز یا استئو آرتریت هستند. این دو بیماری دارای چندین عامل خطر مشترک هستند از جمله چاقی. نوروپاتی دیابتی، بیماری که در هنگام آسیب اعصاب رخ می دهد، همچنین می‌تواند باعث درد مفاصل در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود.

 اگر دچار درد مفصل پایین هستید، ورزش کم فشار مانند دوچرخه سواری می تواند ضمن کاهش فشار در مفاصل، به شما در درمان دیابت کمک کند.

۳. شنا کردن

فعالیت و ورزش‌های آبی یکی دیگر از گزینه های تمرینی است. به عنوان مثال شنا، ایروبیک در آب، دویدن در آب و سایر فعالیت‌های آبی می‌تواند به قلب، ریه ها و عضلات شما تمرین دهد، در حالی که استرس و فشار کمی به مفاصل وارد می‌کند و همچنین به کاهش سطح قند خون کمک کنند.

ورزش درمانی بیماران دیابتی

۴. ورزشهای گروهی

اگر ایجاد انگیزه برای ورزش برای شما دشوار است، ممکن است عضویت در تیم ورزشی تفریحی مانند بسکتبال، فوتبال، هندبال، تنیس یا فریزبی به شما کمک نماید. فرصت معاشرت با هم تیمی‌ها و تعهدی که به آنها می‌دهید ممکن است به شما کمک کند انگیزه لازم برای حضور منظم را پیدا کنید.

۵. ایروبیک یا هوازی

ثبت نام در کلاس ایروبیک یا کلاس تناسب اندام نیز می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف ورزشی کمک کند.

۶. وزنه برداری و تناسب اندام

وزنه برداری و سایر فعالیت‌های تقویتی به ساخت توده عضلانی شما کمک میکند که میتواند تعداد کالری سوزانده شده در روز را افزایش دهد. همچنین تمرینات قدرتی ممکن است به بهبود کنترل قند خون شما کمک کند.

اگر می‌خواهید وزنه برداری را در برنامه ورزشی هفتگی خود بگنجانید، می‌توانید از دستگاه‌های وزنه‌برداری، وزنه‌های آزاد یا حتی اشیا سنگین خانگی مانند قوطی‌ها یا بطری‌های آب استفاده کنید.

ورزش درمانی بیماران دیابتی

۷. تمرینات با کش بدنسازی  (TRX)

شما همچنین می توانید انواع مختلفی از فعالیتهای تقویت کننده را با باند و کش های بدنسازی انجام دهید. برای اینکه بیاموزید چگونه آنها را در تمرینات خود بگنجانید، با یک مربی حرفه ای صحبت کنید، در کلاس TRX شرکت کنید یا ویدیو تمرین باند کشی یا TRX تماشا کنید و در خانه انجام دهید.

۸. تمرینات کالیستنیک

در تمرینات کالیستنیک شما از وزن بدن خود برای تقویت عضلات استفاده می کنید. تمرینات متداول کالیستنیک شامل فشار دادن، کشیدن، اسکات، لانگ و کشیدن شکم است.

۹. پیلاتس

پیلاتس یک برنامه تناسب اندام محبوب است که برای بهبود قدرت هسته ای، هماهنگی و تعادل طراحی شده است. طبق مطالعه اخیر روی زنان مسن مبتلا به دیابت نوع ۲، به بهبود کنترل قند خون نیز کمک می‌نماید.

۱۰. یوگا

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۶، یوگا می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند تا قند خون، سطح کلسترول و وزن خود را مدیریت کنند. همچنین ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود کیفیت خواب و تقویت روحیه کمک کند.

جمع بندی

فعالیت بدنی منظم، نه تنها برای مدیریت دیابت نوع ۲ بلکه برای ارتقا سلامت کلی شما نیز مهم است.

اگر علاوه بر دیابت نوع ۲ بیماری دیگری نیز دارید، قبل از شروع یک روال تناسب اندام جدید با یک متخصص پزشکی ورزشی صحبت کنید. آنها می توانند ضمن دستیابی به اهداف تناسب اندام، به شما کمک کنند بیاموزید چگونه ایمن بمانید و خطر آسیب دیدگی را به حداقل برسانید.

کلینیک پزشکی ورزشی دکتر سارا کاویانی واقع در جهانشهر کرج آمادگی ارائه برنامه ورزش درمانی ویژه بیماران دیابتی به شما عزیزان را دارد. برای دریافت مشاوره و رزرو وقت قبلی با شماره ۰۹۱۰۴۷۹۱۶۰۰ تماس گرفته و همکاران ما در کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود و زمان مناسب را برای شما در نظر خواهند گرفت.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید