امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 473554 |
تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 16:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

دبیرکل کمیته کلی المپیک گفت: در مورد اینکه اعضای المپیکی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به حد نصاب رسیده یا خیر در روز مجمع تصمیم گیری میکنیم. به گزارش صلح خبر، کیکاووس سعیدی در مورد زمان آغاز فرایند انتخابات کمیته ملی المپیک بیان کرد: آنچه در هیات اجرایی مورد بررسی قرار گرفت، نحوه شروع فرآیند […]

دبیرکل کمیته کلی المپیک گفت: در مورد اینکه اعضای المپیکی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به حد نصاب رسیده یا خیر در روز مجمع تصمیم گیری میکنیم.

به گزارش صلح خبر، کیکاووس سعیدی در مورد زمان آغاز فرایند انتخابات کمیته ملی المپیک بیان کرد: آنچه در هیات اجرایی مورد بررسی قرار گرفت، نحوه شروع فرآیند ثبت نام کاندیداهای متقاضی در هیات اجرایی بود و مقرر شد در زمان مقتضی برابر مفاد اساسنامه، دبیر کل به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی، فراخوان ثبت نام را انجام دهد.

از ۲۵ تیر ۱۰ روز از فراخوان داده می شود و ۱۵ روز برای ثبت نام وقت گذاشته می شود و ۱۰ روز فرآیند بررسی صلاحیت ها است و یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، خلاصه بیوگرافی کاندیداها برای اعضای مجمع ارسال می شود.

او افزود: در هیات اجرایی بر روی برگزاری به موقع انتخابات در زمان تعیین شده تاکید شد و انتخابات در زمان تعیین شده، قطعا برگزار شود.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که بررسی داشته اند که تعداد اعضای المپیکی مجمع به حدنصاب می رسد یا خیر؟ گفت: ما نمی توانیم تا آن روز مجمع را به تعویق بیندازیم در زمان مقرر برگزار کنیم و تمرکز ما روی برگزاری مجمع است. براساس مفاد اساسنامه آرای اعضای المپیکی از اکثریت بیشتر باشد و اگر در روز مجمع این شرایط باشد، مجمع قانونی است.

او در پاسخ به این پرسش که روز مجمع مشخص می شود که اعضای المپیکی به خدنصاب رسیده اند یا خیر؟ تصریح کرد: در روز مجمع مشخص می شود. ممکن است در این فاصله فدراسیون ها تعیین تکلیف شوند. در حال حاضر نمی توانیم تصمیمی در مورد تعییر زمان برگزاری مجمع بگیریم و مجمع در زمان مقرر برگزار می شود.

سعیدی در مورد اتفاقات مجمع عمومی کشتی بیان کرد: همه اعتقاد داریم بایستی مبانی اخلاقی را لحاظ کنیم و با وفاق و همدلی حداکثر ی در جهت پیش برد ورزش قهرمانی حرکت کنیم. چالش پیش آمده جنبه شخصی نداشت و مطالبه بودجه بود. بحث وزارت ورزش مدیریت منابع و توازن منابع بود. چالش ایجاد شده با گفت و گو حل می شود و گاهی این حواشی وجود دارد. البته همه باید در مدار اخلاق و حفظ حرمت ها حرکت کنیم و شانیت ورزش قهرمانی حفظ شود و تلاش برای آرامش حداکثری داشته باشیم.

او افزود: وزارت ورزش متولی ورزش ایران است. کمیته ملی المپیک در کنار وزارت ماموریت خودرا انجام می دهد. چالشی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیست. باید افراد را دعوت به رعایت حرمت ها کنیم.

سعیدی در مورد انتخابات فدراسیون سوارکاری  که با امضای کمیته ملی المپیک رسمیت  پیدا کرد اما احتمال دارد وزارت ورزش انتخابات را باطل کند،  گفت: امیدوارم آنچه به سود ورزش قهرمانی و این رشته است، اتفاق بیفتد.

او در مورد امکان حضور جودو در مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: باید بررسی شود البته از لحاظ ما ایرادی نمی بینیم اگر ابهامی وجود داشته باشد، استعلام می کنیم.

او در مورد تصویب آیین نامه انتخاب خبرگان ورزشی و انتقاد به حضور اعضای هیات اجرایی تصریح کرد: آیین نامه تصویب شد. در آیین نامه آمده است که خبرگان ورزشی  یک دوره حداقل عضویت در هیات اجرایی داشته باشند اما این تنها یکی از شرایط خبره بودن است و  همه شرط نیست. فردی که در ترکیب هیات اجرایی قرار می گیرد رییس رشته المپیکی بوده و به مدت چهار سال از  شرایط خبره بودن برخوردار می شود.

او در واریز بورسیه‌ المپیکی نیز گفت: یک مرحله پرداخته شد که معادل ریالی ارز تصویب شده توسط کمیته ملی المپیک است. پول به حساب فدراسیون ها واریز شد که در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد. رسید دریافت وجه ورزشکار و فاکتور هزینه ها را باید برای ما بفرستند تا مستندات را برای کمیته بین المللی ارسال کنیم و مجوز پرداخت مرحله بعد را بگیریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه نام حمیده عباسعلی برای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به عنوان یکی از نمایندگان ورزشکاران مطرج شده، تاکید کرد:  عباسعلی برای سفر شخصی رفته است. شاید برای مجمع حضور داشته باشد و امکان دارد بیاید.

او در مورد سفر خود به یونان گفت: اجلاس روسای آکادمی ملی المپیک کشورها ۲۵ تیر تا اول مرداد در یونان برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید