امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 484134 |
تاریخ انتشار : 14 مهر 1401 - 22:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر امور خارجه ایران، تاکید کرد : علیرغم کمک های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچ گونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می اندازد. به […]

وزیر امور خارجه ایران، تاکید کرد : علیرغم کمک های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچ گونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می اندازد.

به گزارش صلح خبر،به نقل از وزارت امور خارجه ایران ،در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و “پکا هاویستو” وزیر امور خارجه فنلاند، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، مذاکرات لغو تحریم ها، بحران اوکراین و حوادث اخیر در کشورمان و سوء استفاده آشوبگران و اغتشاش گران و مداخلات خارجی در تحولات داخلی کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران اوکراین گفت: علیرغم کمک های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچ گونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می اندازد.
امیرعبداللهیان در مورد تحولات داخلی ایران  نیز اظهار کرد : توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اکنون زنان در بخش های مختلف دانشگاهی، علمی، پزشکی، آموزشی، اداری و فناوری در حال ایفای نقش بسیار موثری می باشند.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: بخشی از اتفاقات اخیر در ایران تظاهرات مسالمت آمیز است که ما طبق قانون اساسی کشور از آن حمایت می کنیم و طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم را حق قانونی آنان می دانیم و همواره به آن توجه کرده و پاسخ داده ایم.
 امیرعبداللهیان در عین حال افزود: اما در این میان برخی اغتشاش گران با هدایت خارجی و تحریک شبکه های تلویزیونی خارجی، اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس با سلاح گرم و سرد کردند که این اقدامات در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست.
وزیر امور خارجه ایران ، با یادآوری حوادث داخلی آمریکا و ماجرای اشغال کنگره، خاطر نشان ساخت : مدت ها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد و حتی صفحات شخصی مجازی رییس جمهور وقت آمریکا با توجیه امنیت ملی بسته شد. آیا شورای وزیران اروپا در آن زمان ابراز نگرانی  کرد ؟
«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این‌ گفتگوی تلفنی، از شنیدن آخرین وضعیت مذاکرات لغو برجام تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که به زودی توافق میان طرفین حاصل شود.
وی در خصوص بحران اوکراین، اقدام نظامی روسیه را بر خلاف منشور سازمان ملل متحد دانست و افزود،: اوکراین به عنوان یک کشور مستقل محق بر دفاع از خویش است.
وی با اشاره به موضوع افغانستان از ایفای نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از آوارگان و پناهجویان افغانستانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نفوذ خود، طالبان را تشویق به رعایت حقوق بشر و حقوق زنان کند.
وزیر خارجه فنلاند در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران نیز ابراز امیدواری نمود گزارش مستقل‌ و بی‌طرفانه در خصوص مرگ مهسا امینی منتشر شود.
طرفین در این گفتگو بر ابعاد مناسبات دوجانبه فنلاند و ‌جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید