امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 247833 |
تاریخ انتشار : 19 دی 1397 - 19:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی اروند به گزارش پایگاه صلح خبر  همایون قنواتی عصر امروز در مراسم رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی صلح خبر شعر سپید عربی منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: در این جشنواره ۴۰ شرکت کننده از کشورهای عمان، لبنان، تونس، سوریه، عراق، اردن بحرین و ایران شرکت کرده‌اند. وی افزود: ۲۰ شرکت […]

هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی اروند

به گزارش پایگاه صلح خبر  همایون قنواتی عصر امروز در مراسم رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی صلح خبر شعر سپید عربی منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: در این جشنواره ۴۰ شرکت کننده از کشورهای عمان، لبنان، تونس، سوریه، عراق، اردن بحرین و ایران شرکت کرده‌اند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی اروند

وی افزود: ۲۰ شرکت کننده از شاعران عرب کشور هستند و ۲۰ شرکت کننده نیز از دیگر کشورها در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزاری این جشنواره را از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت دانست و گفت: جشنواره صلح خبر شعر سپید عربی می‌تواند به بهبود روابط کشورها شرکت کننده، دوستی بیشتر و اعتلای هرچه بیشتر ادبیات منجر شود.

قنواتی، توسعه دیپلماسی فرهنگی برای ارتقای سطح فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را نکته قوت دیگر این جشنواره دانست.

وی در این رابطه توضیح داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، در منطقه مرزی ایران حامل پیام امنیت است و نشان از این دارد که این جشنواره‌های بین‌المللی در بستری امن برگزار می‌شوند.

هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی اروند

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، برگزاری جشنواره مدرن شعر سپید عربی در کشور فارسی زبان را از دیگر امتیازات این جشنواره دانست و گفت: پایه‌گذاری جشنواره شعر مدرن عربی و برگزاری این جشنواره در کشور فارسی زبان باعث تعجب بسیاری از شاعران و ادبیای جهان عرب شده و این از نقاط قوت جشنواره شعر سپید عربی اروند است.

قنواتی بر تاثیرگذاری این جشنواره بر شعر و ادب منطقه و جهان عرب نیز تاکید کرد و توضیح داد: اینکه به واسطه برگزاری این جشنواره رونمایی از آثار شعر سپید از یک اثر به هشت اثر در هشتمین دوره افزایش یافته گواه از تاثیرگذاری این جشنواره داشته است.

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی

پوستر هشتمین جشنواره بین المللی صلح خبر شعر سپید عربی اروند با حضور مسئولان فرهنگی و خبرنگاران منطقه ای رونمایی شد. عصر امروز پوستر هشتمین جشنواره بین المللی صلح خبر شعر سپید عربی اروند با نماد کبوتر صلح خبر در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی

این جشنواره قرار است از ۲۵ دی تا ۲۸ دی به مدت سه روز با شرکت ۴۰ شاعر از هشت کشور به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شود.

برگزاری کارگاه، مجالس نقد و بررسی و شعرخوانی  از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مدت برگزاری این جشنواره است.

پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی

 

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید