امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 106801 |
تاریخ انتشار : 02 بهمن 1391 - 23:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: قرار داد کل پروژه صدر با پیمانکار 530 میلیارد تومان است و ما نیز از چارچوب قرارداد خارج نشده ایم، آن وقت چگونه ممکن است احداث زیرگذر قیطریه در این پروژه که فقط 500 متر طول دارد 130 میلیارد تومان هزینه داشته باشد. به گزارش […]

پارسی وی : معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: قرار داد کل پروژه صدر با پیمانکار 530 میلیارد تومان است و ما نیز از چارچوب قرارداد خارج نشده ایم، آن وقت چگونه ممکن است احداث زیرگذر قیطریه در این پروژه که فقط 500 متر طول دارد 130 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

به گزارش پارسی وی از همشهری آنلاین، مازیار حسینی در مورد هزینه‌های صرف شده در احداث زیر گذرقیطریه پروژه صدربا بیان این مطلب افزود: من به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به خاطر نمی‌آورم چنین عددی را در جایی عنوان کرده باشم یا یکی از همکاران من آن را اعلام کرده باشد چرا که چنین عددی در حال حاضر استحصال نشده است.

وی افزود: پروژه زیرگذر قیطریه نه تنها پروژه‌ای محلی نیست بلکه در درون پروژه صدر دیده شده و اصلا پروژه مستقلی محسوب نمی‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تصریح کرد: در حال حاضر اصلا امکان اینکه بگوییم برای این پروژه ۱۳۰ میلیارد، ۱۳ میلیارد یا یک میلیارد تومان هزینه شده وجود ندارد چراکه پیمانکار هر چند وقت یکبار صورت وضعیت کلی ارائه می‌دهد و تفاوتی نمی‌کند کار‌هایش در کدام قسمت پروژه انجام شده باشد. پرسش من این است که این عدد و اطلاعات از کجا آمده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید براینکه زیرگذر قیطریه پروژه‌ای محلی نبوده و بخشی از پروژه صدر محسوب می‌شود در خصوص هزینه‌های پروژه صدر نیایش نیز گفت: درمورد مخارج پروژه صدرو نیایش باید تا پایان پروژه صبرکرد و سپس به برآورد ‌نهایی هزینه‌ها پرداخت اما آنچه مسلم‌است آنکه تا به‌امروز مبلغ ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه درنظر گرفته‌شده که به این رقم باید ضرایب تعدیل و نیازمندی‌های آتی این پروژه نیز که از قرارداد خارج‌است، افزود.

مهدی چمران افزود: به‌نظرمی‌رسد‌‌ همان مبلغ یک‌میلیارد دلاری که براساس قیمت روز محاسبه‌ شده‌بود، برای پروژه کفایت‌کرده و امیدواریم درهمین چهارچوب‌ مالی پروژه به سرانجام برسد، ضمن اینکه مبلغ سیصدو بیست و دو میلیون یورو از اعتبارات فاینانس برای این پروژه استفاده‌شده که درنوع خود مزیت بزرگی است.

به گفته چمران تمام این مخارج باتوجه به آنکه در این پروژه برخی تکنولوژی‌ها در ایران برای اولین‌بار به‌کار برده‌می‌شود، قابل‌قبول و ارزنده است؛ به‌طورمثال جرثقیل‌هایی که کار نصب قطعات‌بتنی عرشه بزرگراه صدر را برعهده‌دارند برای نخستین‌بار در کشور مورداستفاده قرارگرفته و جزو فناوری‌های مدرن صنعت پل‌سازی به‌حساب‌می‌آید.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید