امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 306178 |
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1398 - 19:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر ارتش آلمان، برای مدت‌ها با کمبود ادوات مواجه بوده است؛ حال طبق گزارش یک رسانه آلمانی، در پایگاه هوایی “لاگه” در نزدیکی شهر روستاک این کشور، پیدا شدن خلبان‌ سخت‌تر از هواپیما است. به گزارش صلح خبر، والکر ویتینگ، خبرنگار پایگاه خبری دویچه وله در گزارش ذیل به […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

ارتش آلمان، برای مدت‌ها با کمبود ادوات مواجه بوده است؛ حال طبق گزارش یک رسانه آلمانی، در پایگاه هوایی “لاگه” در نزدیکی شهر روستاک این کشور، پیدا شدن خلبان‌ سخت‌تر از هواپیما است.

به گزارش صلح خبر، والکر ویتینگ، خبرنگار پایگاه خبری دویچه وله در گزارش ذیل به بررسی وضعیت نیروی هوایی آلمان پرداخته است:

«سه هواپیمای یوروفایتر با فاصله چند دقیقه از هم، با غرش بسیار بلندی از فرودگاه روستاک اوج می‌گیرند. روزانه تا 20 یوروفایتر جهت تمرین و حفظ حریم هوایی آلمان، در پایگاه هوایی لاگ به پرواز در می‌آیند.

این تاسیسات که در فرودگاه لاگ-روستاک قرار دارد، محل نمایشی نیروی هوایی آلمان به شمار می‌رود و مکانی است که اسکادران اشتاینهف، خلبانان یوروفایترهای خود را در آن تعلیم می‌دهد. آن‌ها پس از پرواز ابتدایی در خارج از کشور، برای کسب تجربه عملی در این پایگاه به تمرین در هوا و زمین می‌پردازند.

جنگنده‌های فعال و کمبود خلبان

“یان گلویشتاین”، معاون فرمانده اسکادران اشتاینف، به پایگاه هوایی “خودش” افتخار می‌کند اما مشکل جدی‌اش، کمبود خلبان است؛ او 23 خلبان در اختیار دارد و به 20 نفر دیگر نیاز است. او می‌گوید نیروی هوایی آلمان متقاضیان بسیار کمی دارد. دیگر پایگاه‌ها نیز مشکلاتی مشابه دارند. طبق گزارش هانس-پیتر بارتلز، کمیسیونر ارتش در پارلمان، موقعیت‌های شغلی برای خلبان‌های جنگنده‌ها، تنها تا دو سوم پر شده‌اند.

دولت آلمان در پاسخ به درخواست حزب دموکرات آزاد این کشور گفته بود در نیمه اول 2018، شش خلبان از شغل خود استعفا کردند در حالیکه طی پنج سال گذشته، 11 نفر استعفا کرده بودند.

به نظر می‌رسد این خلبان‌ها، فریفته حقوق‌ بالا در صنعت هوایی غیر نظامی شده باشند. سقوط دو یوروفایتر در اواخر ماه ژوئن نیز تصویر نیروی هوایی آلمان را به عنوان کارفرما خدشه‌دار کرد؛ طی این حادثه، یک خلبان کشته شده بود.

“غیر قابل پذیرش”

اینگو جرهارتز، بازرس نیروی هوایی، سال پیش بلافاصله پس از تصدی این مقام هشدار داد “نیروی هوایی در وضعیتی ضعیف قرار دارد؛ بسیاری از جت‌های جنگنده عملیاتی نیستند، قطعات یدکی در دسترس نیستند و سرویس‌دهی به یک یوروفایتر، بیش از یک سال طول می‌کشد و این موضوع، کاملا غیر قابل پذیرش است”.

پس از آن زمان، وضعیت در اسکادران نیروی هوایی اشتاینهف به طور زیادی بهبود پیدا کرده است. اینطور به نظر می‌آید که اظهارات جرهارتز بر سیاست‌مداران و صنعت دفاعی تاثیر گذاشته است.

به گفته سرهنگ دوم گلویشتاین، هفتاد درصد از کل 24 یوروفایتر، آماده آموزش‌دهی هستند و تنها مدل‌های قدیمی‌تر کمبود قطعات یدکی دارند؛ با وجود اینکه در گذشته کمبود در حوزه هواپیماهای عملیاتی بوده، نیروی هوایی الان کمبود خلبان دارد -مشکلی که ارتش آلمان را احتمالا برای سال‌ها درگیر کند.

او می‌گوید آنِگرِت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع جدید آلمان، می‌توانست اقدام بیشتری در استخدام خلبان‌ها صورت دهد.

امیدها برای شبیه‌سازهای جدید

خلبانان در پایگاه هوایی لاگ، می‌توانند بدون ایجاد صدا در یکی از دو سیستم شبیه‌ساز پرواز که در فضایی گنبدی‌شکل قرار دارند، به تعلیم بپردازند. در اتاقک یوروفایتر واقعی، مناظر، آسمان و هواپیماهای مهاجم در صفحه نمایش گسترده‌ای که آن را احاطه می‌کند به نمایش در می‌آید؛ تمام این فضا بسیار واقعی به نظر می‌رسد. 29 کارشناس که 16 نفر از آن‌ها مربیان سابق پرواز هستند، بر آموزش با شبیه‌ساز نظارت دارند. به گفته آن‌ها، این بهترین سیستم موجود در جهان است.

خلبانان ارتش آلمان، طبق مقررات ناتو باید هر سال تا میزان 180 ساعت پرواز انجام دهند. 40 ساعت از این مقدار، می‌تواند توسط شبیه‌ساز انجام گیرد. اکنون تنها حدود 58 درصد خلبانان آلمانی به این میزان از پرواز نایل شده‌اند. پایگاه هوایی لاگ امیدوار است این وضعیت با افزودن دو شبیه‌ساز پرواز جدید بهبود یابد.

نیروی هوایی آلمان، کاملا متکی به وزیر دفاع این کشور است. او وعده داده تا پول بیشتری صرف ارتش کشور شود.»

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید