امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 331710 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1398 - 11:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر امسال روزنامه جام‌جم: زمستان امسال هم شروع شد و حدودا یک ماه دیگر سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. هر سال با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، گمانه زنی، پیش بینی و تحلیل‌ها در خصوص آثار […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر امسال

روزنامه جام‌جم: زمستان امسال هم شروع شد و حدودا یک ماه دیگر سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. هر سال با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، گمانه زنی، پیش بینی و تحلیل‌ها در خصوص آثار شرکت کننده و همچنین هنروران حاضر در آن داغ می‌شود. امسال هم در شش ماه نخست، خبر‌های پراکنده‌ای از مجوز ساخت گرفتن فیلمنامه‌های مختلفی به گوش رسید و همین مسأله باعث شد بسیاری درباره حضور این فیلم‌ها در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گمانه‌زنی کنند.

ظاهرا در این دوره از جشنواره حضور کارگردانانی، چون مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا و کمال تبریزی به عنوان نمایندگان نخستین نسل کارگردانان در کنار نسل بعدی بهروز شعیبی، ابراهیم ایرج زاد، برادران محمودی، پیمان قاسم‌خانی، محمد حسین لطیفی و هاتف علیمردانی قرار است این دوره را به یکی از هیجان انگیزترین جشنواره‌ها طی سال‌های اخیر تبدیل کند.

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

هیجان از این منظر که گاه دیده شده کارگردانان جوان و تازه وارد شگفتی آفریده‌اند و در عین حال بار‌ها نسل قدیمی‌تر سینما ثابت کرده اند دود همچنان از کنده بلند می‌شود و حالا باید دید در این دوره از جشنواره کدام نسل پیروز میدان خواهد بود. در ادامه با تکیه بر اخباری که در مورد برخی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر امسال منتشر شده، آن‌ها را مرور می‌کنیم.

خورشید

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: مجید مجیدی

نویسنده: مجید مجیدی و نیما جاویدی

تهیه‌کننده: مجید مجیدی و امیر بنان

هنرپیشه ها: جواد عزتی

اولین کارگردان ایرانی نامزد اسکار که این افتخار را با بچه‌های آسمان برای سینمای ایران به‌دست آورد. او سال‌ها بعد پس از ساخت فیلم محمد رسول ا… که با استقبال فراوان مخاطبان روبه‌رو شد به هندوستان رفت و فیلم آن سوی ابر‌ها را با عوامل و هنرپیشه ها هندی جلوی دوربین برد.

مجیدی پس از بازگشت از این کشور مجددا در ایران ساخت فیلم جدیدی را به نام خورشید آغاز کرد. او در این فیلم نیز به رسم گذشته از نابازیگر نوجوان استفاده خواهد کرد که فراخوان آن در تیرماه منتشر شد. به جز هنرور نوجوان تاکنون حضور جواد عزتی در این فیلم تایید شده است.

آن طور که از خبر‌ها استنباط می‌شود؛ خورشید به نوجوانان و مسائل آن‌ها می‌پردازد و باید منتظر ماند و دید که آخرین اثر این کارگردان تا چه اندازه انتظارات مخاطبان را برآورده می‌کند.


خروج

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

تهیه کننده: حبیب والی نژاد

هنرپیشه ها: فرامرز قریبیان و پانته آ پناهی‌ها

ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان صاحب سبکی است که هر زمان در جشنواره حضور داشته آن را دست خالی ترک نکرده. او تا امروز هشت‌سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای آثاری، چون «از کرخه تا راین»، «به رنگ ارغوان» و «به وقت شام» دریافت کرده و امسال هم با فیلم پر سر و صدای «خروج» از نامزد‌های اصلی دروی سیمرغ‌ها خواهد بود.

فیلم خروج، اثری انتقادی با مضمونی سیاسی است که به مشکلات اقتصادی و مدیریتی می‌پردازد و سرمایه گذاری آن به عهده موسسه اوج است.


روز صفر

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: سعید ملکان

نویسنده: سعید ملکان و بهرام توکلی

هنرپیشه ها: امیر جدیدی و ساعد سهیلی

بالاخره سعید ملکان هم که سال‌ها تهیه‌کنندگی و گریم می‌کرد پا به جرگه فیلمسازان گذاشت. ملکان در «روز صفر» تصمیم دارد در این فیلم قصه‌ای ملتهب از تاریخ معاصر را به تصویر بکشد.


آتابای

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: نیکی کریمی

نویسنده: هادی حجازی فر

تهیه‌کننده: نیکی کریمی

هنرپیشه ها: جواد عزتی و هادی حجازی فر

نیکی کریمی سال هاست علاوه بر بازیگری، کارگردانی هم می‌کند و این بار به شهر خوی.

از تاریخی‌ترین شهر‌های آذربایجان غربی رفته تا پنجمین فیلم بلند سینمایی خود را به پایان برساند. آذری زبان‌ها بدانند و آگاه باشند که بخش‌هایی از آتابای به زبان آذری است و جواد عزتی در آن به زبان آذری ایفای نقش کرده است.


روز بلوا

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: بهروز شعیبی

تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان

هنرپیشه ها: بابک حمیدیان و لیلا زارع

بهروز شعیبی کارگردان جوانی است که با ساخت فیلم هایی، چون دهلیز، سیانور و دارکوب خود را در این عرصه ثابت کرده و امروز «روز بلوا» را در دست تولید دارد که ظاهرا تجربه‌ای متفاوت از بقیه آثارش است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است. او ناگهان توسط پلیس با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیتی پیچیده قرار می‌دهد.


خون شد

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

نویسنده و کارگردان: مسعود کیمیایی

تهیه کننده: جواد نوروزبیگی

هنرپیشه ها: سعید آقاخانی و سیامک انصاری

مسعود کیمیایی کارگردان صاحب سبک و مولف سینمای ایران است که در بین تمام نسل‌های سینمارو علاقه‌مندان ویژه‌ای دارد. خود او درباره جدیدترین اثرش «خون شد» می‌گوید: داستان فیلم خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش است و هیچ کس در آن ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند.


درخت گردو

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: محمدحسین مهدویان

نویسنده: ابراهیم امینی و حسین حسنی

تهیه‌کننده: سیدمصطفی احمدی

هنرپیشه ها: مهران مدیری و پیمان معادی

محمدحسین مهدویان از سال ۹۴ با فیلم ایستاده در غبار، دیگر پای ثابت جشنواره‌ها شد و فیلم هایش همیشه در ایام جشنواره به سئانس ویژه رسید. داستان درخت گردو پنجمین تجربه بلند سینمایی مهدویان است. این فیلم در گونه اجتماعی ساخته می‌شود و «بمباران شیمیایی سردشت» در سال ۶۶ و آثار آن فاجعه انسانی را روایت می‌کند.


سه کام حبس

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: سامان سالور

نویسنده: سامان سالور

تهیه‌کننده: ساسان سالور

هنرپیشه ها: پریناز ایزدیار و محسن تنابنده

سالور سال ۹۲ با تمشک در جشنواره فجر حضور داشت و امروز فیلم سه کام حبس را در دست تهیه دارد. سه کام حبس در فضایی تازه رقم می‌خورد و به نظر می‌رسد با دیگر آثار این کارگردان متفاوت باشد.


عنکبوت

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: ابراهیم ایرج زاد

نویسنده: اکتای براهنی

تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی

هنرپیشه ها: محسن تنابنده و ساره بیات

سه سال پیش ابراهیم ایرج زاد با فیلم اولش «تابستان داغ» در جشنواره فیلم فجر غوغا کرد.

امروز «عنکبوت» هم مانند اولین ساخته ایرج‌زاده از مضمونی ملتهب و اجتماعی برخوردار است و با توجه به داستان جنایی اش، انتظار می‌رود حرف و حدیث‌های زیادی را در جشنواره رقم بزند.


قاتل و وحشی

نگاهی اجمالی به مهم‌ترین فیلم‌های احتمالی حاضر در جشنواره فجر

کارگردان: حمید نعمت ا…

نویسنده: معصومه بیات و حمید نعمت ا…

تهیه‌کننده: حمید نعمت ا…

هنرپیشه ها: لیلا حاتمی و امین حیایی

حمید نعمت ا… کارگردان بااخلاقی است که سبک و سیاق خود را در کارگردانی دارد. جدیدترین اثرش قاتل و وحشی در گونه جنایی ساخته می‌شود و ظاهرا فضایی ملتهب دارد و به نظر می‌رسد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نعمت ا… در این فیلم سراغ هنرپیشه ها نقش اول دو اثر قبلی خود رگ خواب و شعله ور رفته تا لیلا حاتمی و امین حیایی نخستین همکاری مشترکشان را رو در روی هم رقم بزنند.

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید