امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 443824 |
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1400 - 17:14 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رئیس کمیته روابط خارجی سنا ابراز امیدواری کرد که ایجاد یک گفت‌وگوی ثبات استراتژیک میان آمریکا و روسیه، خطر درگیری مسلحانه را کاهش دهد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای گفت: از ایجاد گفت‌وگوی ثبات […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رئیس کمیته روابط خارجی سنا ابراز امیدواری کرد که ایجاد یک گفت‌وگوی ثبات استراتژیک میان آمریکا و روسیه، خطر درگیری مسلحانه را کاهش دهد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای گفت: از ایجاد گفت‌وگوی ثبات استراتژیک استقبال می‌کنم و امیدوارم بتوان به پیشرفت اساسی برای کاهش خطر درگیری مسلحانه دست یافت.

وی افزود: انتظار دارم که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اقدامات مناسبی را در واکنش به هرگونه اقدام روسیه که واشنگتن را نگران می‌کند، انجام دهد.

اوایل روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بایدن بیانیه مشترکی را درخصوص ثبات استراتژیک امضا کردند. روسیه و آمریکا در این بیانیه متعهد شدند تا از طریق گفت‌وگوی دوجانبه ثبات استراتژیک، زمینه را برای کنترل تسلیحاتی آتی و اقدامات کاهش خطر اماده کنند و بر این اصل که در یک جنگ اتمی هیچ کس پیروز نمی‌شود و نباید صورت گیرد، مجددا تاکید کردند.

این در حالی است که “جیم ریش”، سناتور ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت: از این که در نشست میان بایدن و پوتین برخی مسائل همچنان حل نشده باقی ماندند، ناامید شدم.

وی افزود: اگرچه نتایج مثبتی از نشست‌های اخیر گروه هفت و ناتو حاصل شد اما از اینکه برخی مسائل به دنبال دیدار پوتین و بایدن همچنان حل نشده باقی مانده‌اند، ناامید شدم. بیشتر از همه از این ناامید شدم که چرا بایدن در این نشست به موضوعاتی چون خط لوله گازی نورد استریم 2، نگرانی‌ها نسبت به تعهدات روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در حال حاضر منقضی شده و ادامه بازداشت “پل ولان” و “ترور رید”، شهروندان آمریکایی در روسیه نپرداخت.

بایدن و پوتین روز چهارشنبه در دو کنفرانس خبری مجزا گفتند که درباره موضوعاتی چون امنیت سایبری، کنترل تسلیحاتی و مسائل منطقه‌ای از جمله ایران، سوریه، افغانستان، لیبی، اوکراین و همچنین شمالگان مذاکره کردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید