امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 482699 |
تاریخ انتشار : 02 مهر 1401 - 14:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نخست‌وزیر جزایر سلیمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، از زمانی که روابط دیپلماتیک خود را با چین رسمی کرده، در معرض “سیلی از انتقادات نابجا و غیرمنصفانه، اطلاعات نادرست و ارعاب” قرار گرفته است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماناسه سوگاواره، نخست وزیر جزایر سلیمان روز جمعه در هفتاد […]

نخست‌وزیر جزایر سلیمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، از زمانی که روابط دیپلماتیک خود را با چین رسمی کرده، در معرض “سیلی از انتقادات نابجا و غیرمنصفانه، اطلاعات نادرست و ارعاب” قرار گرفته است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماناسه سوگاواره، نخست وزیر جزایر سلیمان روز جمعه در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد: جزایر سلیمان به طور غیرمنصفانه‌ای هدف قرار گرفته است. چنین برخوردها و رفتارهایی دموکراسی و حاکمیت ما را تهدید می‌کند.
جزایر سلیمان در گذشته روابط دیپلماتیکی با تایوان – جزیره‌ای که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند – داشت اما در سال ۲۰۱۹ توجه خود را به سمت پکن معطوف کرد؛ اقدامی که زنگ خطر را برای ایالات متحده و سایر کشورهای غربی نسبت به امنیت در منطقه پاسیفیک به صدا در آورد.
سوگاواره درخصوص روابطش با چین گفت: این تصمیم از طریق فرآیندهای دموکراتیک و به واسطه یک دولت منتخب دموکراتیک اتخاذ شد. من مجدد از همه می‌خواهم که به حاکمیت و دموکراسی ما احترام بگذارند.
وی در ادامه افزود: جزایر سلیمان یک سیاست خارجی تحت عنوان “با همه دوست و با هیچکس دشمن” اتخاذ کرده است.
نخست‌وزیر جزایر سلیمان تصریح کرد: «درخصوص اجرای این سیاست، ما خود را با قدرت‌های خارجی که حاکمیت ما را هدف قرار می‌دهند و یا صلح بین‌المللی و منطقه‌ای را تهدید می‌کنند، همسو نخواهیم شد. جزایر سلیمان مجبور به انتخاب طرف‌ها نخواهد شد. تلاش ما این است که کشورمان را بهبود ببخشیم. ما دست دوستی خود را دراز خواهیم کرد و به دنبال شراکت و همکاری واقعی و صادقانه با همه هستیم.»
ماناسه سوگاواره این هفته در نشستی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران جزایر اقیانوس آرام میزبانی خواهد کرد، دعوت شده است؛ نشستی که از طریق آن واشنگتن قصد دارد تعهد خود را به این منطقه نشان دهد.
کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا قرار است در تاریخ ۲۸-۲۹ سپتامبر (۶ و ۷ مهر) میزبان اجلاس رهبران کشورهای جزیره‌ای حوزه اقیانوس آرام در واشنگتن باشد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید