امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 506462 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 11:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که در نظام چندلایه زندان‌های آمریکا بیش از ۱۲۲ هزار تن در انفرادی هستند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یافتن تعداد دقیق کسانی که در آمریکا در انفرادی به سر می‌برند دشوار است و این تا حدی از چندگانه بودن نظام‌های قضایی آمریکا ریشه می‌گیرد […]

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که در نظام چندلایه زندان‌های آمریکا بیش از ۱۲۲ هزار تن در انفرادی هستند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یافتن تعداد دقیق کسانی که در آمریکا در انفرادی به سر می‌برند دشوار است و این تا حدی از چندگانه بودن نظام‌های قضایی آمریکا ریشه می‌گیرد که در آن دولت‌های قبیله‌ای، محلی، ایالتی و فدرال هر یک شبکه‌های موازی خود را دارند. هیچ نهاد واحدی نیست که داده‌های مربوطه را جمع‌آوری کند و این کار را برای ایجاد تصویری واضح از این وضعیت دشوار کرده است.

اما گروه «دیده‌بان انفرادی» در همکاری با گروه «قفس‌ها را بگشایید» در تحقیقات خود دریافتند که در سال ۲۰۱۹ روزانه ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ تن در زندان‌های سرتاسر آمریکا در انفرادی به سر می‌بردند. این تازه‌ترین آماری است که بر اساس داده‌های اداره آمار دادگستری آمریکا می‌توان بدان دست‌یافت.

این آمار شامل افرادی است که در روز دست‌کم ۲۲ ساعت در انفرادی به سر می‌برند و کسانی را که در زندان‌های جوانان یا مهاجران محبوس هستند را شامل نمی‌شود. نویسندگان این گزارش تأکید دارند که آمار واقعی بی‌شک بیشتر اعدادی است که در این گزارش منتشر شده و این تا حدی به اتکای این تحقیق بر خوداظهاری تأسیسات مراکز بازپروری برمی‌گردد.

جین کاسلا، مدیر گروه دیده‌بان انفرادی در بیانیه‌ای که همراه با این گزارش منتشر شد، گفت: استفاده گسترده از حصر انفرادی در زندان‌های ما یک بحران انسانی است. همان‌طور که سازمان ملل اشاره کرده، این مصداق شکنجه در خاک آمریکاست. اما تا امروز، هنوز آمار دقیقی از افرادی که در انفرادی به سر می‌برند، در دست نیست. حال‌آنکه برای پاسخگوکردن مسئولان و اعمال تغییرات به داده‌های دقیق نیاز داریم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید