امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 492648 |
تاریخ انتشار : 08 بهمن 1401 - 11:07 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وبسایت “اینتلیجنس آنلاین” به نقش عمان در یمن و ناراحتی ریاض از بابت این مساله پرداخت. به گزارش صلح خبر، این وبسایت با انتشار مقاله‌ای با عنوان «محمد النعمانی، رئیس دفتر سلطنتی عمان وارد خط میانجیگری در مذاکرات یمن شد»، به نقش مهم عمان در مذاکرات و حمایت آمریکا از آن پرداخت و اینکه چگونه […]

وبسایت “اینتلیجنس آنلاین” به نقش عمان در یمن و ناراحتی ریاض از بابت این مساله پرداخت.

به گزارش صلح خبر، این وبسایت با انتشار مقاله‌ای با عنوان «محمد النعمانی، رئیس دفتر سلطنتی عمان وارد خط میانجیگری در مذاکرات یمن شد»، به نقش مهم عمان در مذاکرات و حمایت آمریکا از آن پرداخت و اینکه چگونه این نقش باعث آزردگی شدید عربستان سعودی می‌شود.
در این مقاله آمده است، در حالی که درگیری در یمن وارد هشتمین سال خود می‌شود، مسقط با حمایت واشنگتن تلاش می‌کند نقش خود را به عنوان یک میانجی کلیدی حفظ کند، موضوعی که باعث آزردگی ریاض شده است که می‌خواهد هدایت این روند را برعهده بگیرد.
محمد النعمانی، رئیس دفتر سلطنتی عمان، دهم ژانویه هیئتی از افسران اطلاعاتی را برای دیدار با مقامات انصارالله به صنعا اعزام کرد، ابتکاری که نشان دهنده تمایل النعمانی برای باقی ماندن به عنوان میانجی اصلی در درگیری یمن است.
این وبسایت در مورد حمایت دولت آمریکا از این ابتکار صحبت کرد و در عین حال اشاره کرد که تحرکات مسقط، ریاض را آشفته کرده تا جایی که این ماه یک کانال ارتباطی مستقیم با خود انصارالله باز کرد.
به نوشته این وبسایت، اگرچه عمان و عربستان سعودی از زمان روی کار آمدن هیثم بن طارق، پادشاه عمان به هم نزدیکتر شده‌اند؛ اما دیپلمات‌های سعودی مسؤول پرونده یمن شکایت دارند که عمان به جای میانجیگری، از انصارالله به طور غیررسمی حمایت می‌کند.
قدردانی یمن از تلاش های مسقط برای پایان دادن به جنگ
پیش از این مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر اهمیت نقش عمان و تمایل آن بر پیشبرد روند صلح در یمن تاکید کرد.
وی در دیدار با صادق ابوراس، معاون  خود و رئیس کنگره عمومی خلق تحولات رایزنی‌هایی را که میان صنعا و هیئت عمانی انجام شد، مورد بحث و بررسی قرار داد.
آن دو از تلاش‌های دولت عمان برای توقف جنگ یمن قدردانی کردند.
همچنین ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با برنامه «المشهدیه» سایت المیادین در خصوص میانجیگری هیئت عمانی گفت: “این هیئت به پیشرفت میانجیگری خود خوش بین است و جدی و خالصانه برای حل بحران تلاش می‌کند؛ اما تصمیم در دستان طرف مقابل است”.
وی با تاکید بر اینکه کشورش از کسی کمک نمی‌خواهد و ثروت ملی آن برای روند سازندگی کافی است، افزود: «طرف‌های بین‌المللی و در راس آنها آمریکا و انگلیس وجود دارند که نمی‌خواهند وضعیت یمن به ثبات برسد».
اخیرا هیئت عمانی به همراه محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا پس از سفری چهار روزه بدون اعلام نتیجه، صنعا را ترک کرد.
طبق اعلام خبرنگار المیادین، این دومین سفر هیئت عمانی به صنعا پس از پایان آتش بس شش ماهه سازمان ملل در یمن در ماه اکتبر است.
در سفر قبلی هیئت عمانی، گفت‌وگوها در خصوص راه‌های پایان جنگ و محاصره عربستان سعودی در یمن و پاسخگویی به مطالبات مردم یمن به عنوان حقوق طبیعی و انسانی انجام شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید