امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 479279 |
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1401 - 12:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بر لزوم بهره‌مندی جمعیت روستایی کشور از امکانات و تجهیزات ورزشی همانند جمعیت شهری تاکید کرد. سینا کلهر در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر استان کرمانشاه “جام پرچم”، بااشاره به کم توجهی‌هایی که طی دهه های گذشته […]

صلح خبر/کرمانشاه معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بر لزوم بهره‌مندی جمعیت روستایی کشور از امکانات و تجهیزات ورزشی همانند جمعیت شهری تاکید کرد.

سینا کلهر در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر استان کرمانشاه “جام پرچم”، بااشاره به کم توجهی‌هایی که طی دهه های گذشته نسبت به ورزش روستایی صورت گرفته، گفت: در سال‌های گذشته در حوزه ورزش، همه نگاه ها به سمت شهرها بوده و کمتر به ورزش روستاها توجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از اولویت های وزارت ورزش، توجه به ورزش در روستاها در کنار شهرها است، چراکه روستاهای امروز ما دیگر آن روستاهای هزار و یا صد سال پیش نیستند، بلکه توسعه یافته و تکنولوژی های جدید به آنجا ورود پیدا کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه باید به ورزش روستاها توجه جدی داشت، اعلام کرد: بر این اساس، ما بدنبال آن هستیم تا در حوزه ورزش مفهوم عدالت را به معنای واقعی آن در روستاها محقق کنیم، به این شکل که امکانات و فرصت‌های جمعیت شهر نشین را برای جمعیت روستا نشین هم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید کسی که در روستا بدنیا آمده، تنها به دلیل اینکه محل تولدش در روستا است، از امکانات و موقعیت‌ها محروم بماند، بنابراین ما بدنبال تحقق عدالت ورزشی در همه نقاط، بویژه در روستاها هستیم.

کلهر از توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به ورزش در روستاها یاد کرد و افزود: علیرغم اینکه انجام اقدامات ورزشی در حوزه شهرها راحت‌تر است و با توجه به جمعیت بالای تحت پوشش آن، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما وزارت ورزش و جوانان تلاش دارد که با انجام برخی فعالیت‌های ورزشی در روستاها، عقب ماندگی هایی که در حوزه ورزش این مناطق وجود دارد را جبران کند.

وی از رویداد بزرگ “جام پرچم” به عنوان یکی از این اقدامات نام برد و گفت: اینکه هر تیمی با نام روستای خود در این مسابقات شرکت می کند باعث می شود تا شرکت کنندگان به هویت خود افتخار کنند.

معاون وزیر ورزش بااشاره به شرکت تعداد قابل توجهی تیم از کرمانشاه در رقابت های جام پرچم، عنوان کرد: نتیجه این اقدامات را طی پنج تا ده سال آینده خواهیم دید که ورزش روستایی سازمان یافته و شکوفا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید