امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 498778 |
تاریخ انتشار : 25 اسفند 1401 - 12:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک روزنامه‌نگار اسرائیلی گزارش داد که رژیم صهیونیستی اخیرا با مجهز کردن اوکراین به سامانه ضد پهپاد موافقت کرده است. به گزارش صلح خبر، باراک دیوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی در گزارشی برای سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مسئول اسرائیلی و اوکراینی اعلام کرد: اسرائیل اخیرا با مجوز صادرات سامانه ضد پهپاد برای اوکراین موافقت […]

یک روزنامه‌نگار اسرائیلی گزارش داد که رژیم صهیونیستی اخیرا با مجهز کردن اوکراین به سامانه ضد پهپاد موافقت کرده است.

به گزارش صلح خبر، باراک دیوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی در گزارشی برای سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مسئول اسرائیلی و اوکراینی اعلام کرد: اسرائیل اخیرا با مجوز صادرات سامانه ضد پهپاد برای اوکراین موافقت کرده است.

او گفت: از زمان جنگ اوکراین این اولین باری است که اسرائیل با صادر کردن سامانه ضدپهپاد برای اوکراین موافقت می‌کند. اسرائیل قبلا نگران این بود که این اقدام موجب افزایش تنش با روسیه شود. روسیه تهدید کرده بود که در صورتی که اسرائیل سامانه دفاع هوایی برای اوکراین چه به صورت مستقیم و چه از طریق طرف دیگری بفرستد، پاسخ خواهد داد.

مسئولان اسرائیلی و اوکراینی اعلام کردند، موافقت با صادر کردن این سامانه از سوی یوآو گالنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ایلی کوهن، وزیر خارجه این رژیم اواسط فوریه صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی در حال بازنگری در سیاست خود در قبال جنگ اوکراین به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم است.

یک مسئول اوکراینی به آکسیوس گفت: هیئتی از وزارت دفاع اوکراین اخیرا برای بررسی این موضوع به تل‌آویو سفر کرد.

مسئولان اوکراینی می‌گویند، وزارت دفاع این کشور به دنبال دریافت این سامانه است اما آن را کم‌اهمیت می‌داند چراکه اوکراین توانسته بیشتر مواقع پهپادها را رهگیری کند.

مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گویند، موافقت با صدور مجوز برای ارسال این سامانه‌ها به اوکراین تحولی در سیاست رژیم صهیونیستی نیست چراکه از مهماتی استفاده نمی‌شود که به کشته شدن سربازان روسی منجر شود.

پیشتر آکسیوس اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته موشک‌های هوک را به اوکراین ارسال کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید