امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 356891 |
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1399 - 13:11 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟ به گزارش مجله اخبار روز پایگاه صلح خبر ؛ رانا به عنوان سومین خودروی ملی کشور شناخته می‌شود. در اینجا می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟ مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟ رانا به عنوان سومین خودروی ملی کشور شناخته می‌شود. ایران‌خودرو […]

مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟

به گزارش مجله اخبار روز پایگاه صلح خبر ؛ رانا به عنوان سومین خودروی ملی کشور شناخته می‌شود. در اینجا می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟

مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟

مهم‌ترین گلایه صاحبان رانا از چیست؟

رانا به عنوان سومین خودروی ملی کشور شناخته می‌شود. ایران‌خودرو وعده تولیدش را برای سال ۸۹ داده بود و در نهایت در سال ۹۱ به بازار آمد. مانند دیگر خودروهای ملی، پلتفرم و موتور عاریه‌ای دارد. بر پلتفرم معروف X12 که متعلق به پژو ۲۰۶ اس‌دی است، طراحی شده و موتور TU5 که در ۲۰۶ تیپ پنج می‌بینیم، زیر کاپوتش جا خوش کرده است. شباهت ظاهری‌اش را نیز به صاحبان پلتفرم و موتورش حفظ کرده، هرچند حاصل این تلاش چهره‌ای است که همه‌پسند نیست. از نظر برخی زیباست و از نظر برخی نامتناسب و زشت. اما با بررسی نظر مصرف‌کنندگان رانا می‌توان به این نتیجه رسید که این خودروی نه چندان ملی، از تولیدات نسبتا موفق ایران‌خودرو محسوب می‌شود. درواقع رانندگان رانا می‌دانند که خودروی بی‌نقصی ندارند، اما با پذیرش اینکه «مگر می‌شود کمپانی‌های داخلی خودرویی بی‌نقص بسازند» رانا را با مشکلات کمتر و قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبایش قابل قبول می‌دانند.

مشكل قفل درهای رانا

از مشکلات عمده رانا نقص سیستم برقی خودروست. تقریبا تمام راناهای نسل اول و دوم رانندگان خود را در این بخش با دردسرهای زیادی مواجه می‌کردند. این مشکلات عموما با چند بار مراجعه به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه برطرف یا كمتر می‌شد. بنابراین اگر قصد خرید ماشین دست دوم رانا نسل یک و دو دارید، دقت کنید که این مشکلات قبل از خرید شما برطرف شده باشد.

مشکل دیگر دید کم راننده به عقب خودرو به دلیل نوع طراحی ستون‌های عقب است. این مشکل نیز تا حد زیادی با سنسور دنده عقب برطرف شده که البته از آپشن‌های خودرو محسوب می‌شود و در تمام راناها تعبیه نشده است. کوچک بودن کابین خودرو و فضای کم عقب برای سرنشینان نیز از دیگر مشکلات این خودروست. اما این مشکل در تأمین راحتی سرنشینان است تا امنیت.

از دیگر مشکلات اصلی رانا که در بیشتر تولیدات نسل اول دیده می‌شود، باز ماندن درها است. به‌این‌ترتیب که اگر شما با ضربه‌ای که به اندازه کافی محکم نباشد در خودرو را ببندید، حتی بعد از قفل شدن امکان دارد در بسته نشده باشد. این مشکل تا حدی بزرگ است که مثلاً اگر شما موقع شروع حرکت به دلیل بی‌توجهی یا صدای زیاد متوجه هشدار کامپیوتر خودرو نشوید، در سرعت بالای ۳۰ کیلومتر، در ماشین خودبه‌خود باز می‌شود؛ حتی اگر قفل باشد. این معضل در درهای عقب بیشتر دیده می‌شود و خطر ناشی از آن را چند برابر می‌کند. چرا که ممکن است سرنشینان عقب خودرو کم سن و سال باشند و نتوانند عکس‌العمل مناسب نشان دهند. البته رانندگان رانا معمولاً این مشکل را با محکم بستن در و دقت ویژه به هشدار کامپیوتر خودرو برطرف می‌کنند.

نکته مهم دیگر در این بخش نبود شاسی قفل روی درها است. درواقع شما درها را تنها می‌توانید با یک شاسی قفل مرکزی که روی داشبورد تعبیه شده، قفل کنید. دردسر بزرگ این سیستم این است که این قفل در مواقعی چندان محكم نیست و ممکن است در حین رانندگی با حرکت دادن دستگیره در باز شود. البته این مشکل در تمام راناها دیده نمی‌شود، اما در صورت بروز، برای کودکان مستقر در عقب خودرو بسیار خطرناک خواهد بود. این اشكال البته تنها در مدل‌های اولیه دیده می‌شد.

صندوق بار باز شونده

رانندگان رانا اصولا با درهای این خودرو معضل دارند، حتی در صندوق بار. این خودرو که صندوق بار بزرگی هم دارد و فضای زیاد آن از مزایایش محسوب می‌شود، در این بخش نیز چفت‌وبست درستی ندارد. به‌این‌ترتیب که در مواردی دیده شده که در صندوق بار سهوا محکم بسته نشده و فرد متوجه باز بودنش هم نبوده، اما کامپیوتر علامت بسته بودن در صندوق را نشان داده است. یعنی اگر شما فقط در صندوق را پایین هم بیاورید کامپیوتر هشدار باز بودن برای صندوق نمی‌دهد. با این مشکل احتمال اینکه كامپیوتر ماشین بگوید در بسته است ولی حین حركت باز شود، وجود خواهد داشت. البته این نقص را هم می‌توان با مراجعه به نمایندگی برطرف کرد.

 

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید