امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 317082 |
تاریخ انتشار : 01 آبان 1398 - 8:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر مهم‌ترین فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان برترین‌ها: برخی فیلم‌های سینمایی، انسان‌ها را به فکر وامی‌دارند، اما برخی دیگر، تنها برای سرگرمی ساخته می‌شوند و ارزش بیش از یکبار دیده شدن را ندارند. در این میان، فیلم‌هایی وجود دارند که توجه کمتری به آن‌ها شده، درصورتی که مفاهیم مهمی را […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

مهم‌ترین فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان

برترین‌ها: برخی فیلم‌های سینمایی، انسان‌ها را به فکر وامی‌دارند، اما برخی دیگر، تنها برای سرگرمی ساخته می‌شوند و ارزش بیش از یکبار دیده شدن را ندارند. در این میان، فیلم‌هایی وجود دارند که توجه کمتری به آن‌ها شده، درصورتی که مفاهیم مهمی را مطرح می‌کنند.

یکی از موضوعات مهم در این زمینه، موضوع زنان است. شاید فکر کنید فیلم‌هایی که با موضوع زنان ساخته می‌شوند، تنها به مضامینی همچون عشق می‌پردازند، اما فیلم‌های بزرگی نیز در اینباره ساخته شده‌اند که معضلات و مشکلات جامعه زنان در زمان ساخت فیلم‌ها را به‌منظور آگاه‌سازی جامعه بیان می‌کننسد. در این مطلب قصد داریم که برخی از این فیلم‌های سینمایی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

زندگی به‌رنگ صورتی

عنوان اصلی: La Vie en Rose

محصول: ۲۰۰۷

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

یک فیلم زندگینامه‌ای نافذ و پر از احساس درباره «دیوا ایدث پیاف» فرانسوی که برای دستیابی به زندگی دلخواهش یعنی خواننده شدن، تلاش‌های بسیار زیادی کرد.

این فیلم، یک شاهکار است که جو واقعی پاریس را در طول دوران زندگی پیاف نشان می‎‌دهد، به‌طوری که شاید تاکنون در فیلم‌های دیگر چنین فضایی ارائه نشده است؛ فضایی خشن و پوچ، اما در عین‌حال مجذوب‌کننده. درواقع پاریس، شهر نورها، تنها برای افرادی رومانتیک و شیرین است که با فضای آن آشنایی ندارند.


جی. آی. جین

عنوان اصلی: G.I.Jane

محصول: ۱۹۹۷

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

جی. آی. جو نام قهرمانی افسانه‌ای است که آمریکایی‌ها او را قهرمان جنگ‌های خلیج‌فارس می‌دانند و از روی شخصیت او فیلم سینمایی، سریال و… نیز ساخته شده است. فیلم سینمایی جی. آی. جین، نسخه مونث این فیلم است؛ بدون هیچگونه پیچش در فیلمنامه یا صحنه‌های جنگی خیره‌کننده.

این فیلم، یکی از معدود فیلم‌های سینمایی است که قدرت واقعی روح بشر، به‌خصوص روح یک زن را به نمایش می‌گذارد. جی. آی. جین شامل صحنه‌های فراموش‌نشدنی بوده و فیلمنامه‌ای کامل دارد که آن را تبدیل به فیلمی کلاسیک می‌کند.


لبخند مونالیزا

عنوان اصلی: Mona Lisa Smile

محصول: ۲۰۰۳

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

شاید سینما تابحال فیلمی به پرمحتوایی لبخند مونالیزا به‌خود ندیده است. این فیلم به تماشاچیان، غرور، شجاعت و راسخ بودن در هدف را می‌آموزد، اما مهمترین نکته فیلم، امر دیگری است و آن اهمیت فکر کردن به خود است. به همین دلیل و به دلیل انتخاب خوب هنروران، لبخند مونالیزا تنها یک فیلم فمینیستی نیست، بلکه شهرتی جهانی نیز پیدا کرده است.


عزیز میلیون دلاری

عنوان اصلی: Million Dollar Baby

محصول: ۲۰۰۴

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

فیلم «عزیز میلیون دلاری»، نمایش بی‌بدیل واقعیت تلخ زندگی بوده و به‌همین دلیل، فیلمی کاملا فریبنده است. فیلم، سختی حقیقت و بی‌رحمی زندگی واقعی را نشان می‌دهد.

گاهی زندگی، چالش‌هایی را پیش روی انسان‌ها قرار می‌دهد که تنها افراد قاطع، نترس و کوشا می‌توانند با آن روبرو شوند. کارگردان این فیلم، کلینت ایستوود، ریزه‌کاری‌های جالبی را از چنین موقعیت‌هایی به‌نمایش گذاشته، به‌طوری که هنروران واقعا با نقش‌هایشان زندگی کرده و نفس کشیدند و عملکردی احساسی داشتند.

برخی ادعا می‌کنند که این فیلم، غمگین‌کننده است، اما وقتی که داستان درباره زنی جوان است که تلاش می‌کند تا قهرمان بوکس شود، نباید انتظار پایانی خوش داشت.


شیطان، پاشنه‌بلند می‌پوشد

عنوان اصلی: The Devil Wears Prada

محصول: ۲۰۰۶

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

دنیای فشن و مد، بسیار زیبا، اما درعین‌حال بی‌اندازه بی‌رحم نیز هست. حتی کوچکترین شکست نیز در این زمینه، فرد را از عرش به فرش می‌کشاند؛ البته، سازندگان این فیلم هرگز تصمیم نداشتند که فیلمی درمورد صنعت مد بسازند، بلکه هدفشان بیشتر ساخت فیلمی کمدی-درام بود.

بااین‌وجود، فیلم «شیطان..»، فیلمی کامل است؛ فیلمی جالب و سرگرم‌کننده با فیلمنامه‌ای دقیق با بازی «مریل استریپ» و «آن هاتوی».


جاده انقلابی

عنوان اصلی: Revolutionary Road

محصول: ۲۰۰۸

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
اگر فکر می‌کنید که فیلمی سینمایی درباره زن و شوهری با دو فرزند در میانه قرن بیستم آمریکا که زندگیشان با بحران مواجه می‌شود، نمی‌تواند الهام‌بخش باشد، سخت در اشتباهید.

وقتی که فیلم جاده انقلابی به تیتراژ پایانی می‌رسد، نمی‌توانید از جایتان تکان بخورید، زیرا احساس می‌کنید تمام صحنه‌هایی که دیدید، از روی زندگی شما ساخته شده است.

ما می‌توانیم مانند شخصیت اصلی فیلم برای فرار از موقعیت و شرایطی که در خانه داریم، به پاریس سفر کنیم، اما زندگی به این آسانی هم که فکر می‌کنیم، نیست و اگر از درون احساس تهی بودن کنیم، هرجا که باشیم، حسرتمان از میان نخواهد رفت.


ملکه

عنوان اصلی: Queen

محصول: ۲۰۱۸

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
فیلم ملکه به کارگردانی «استفن فیرس»، دوره دشواری در زندگی خانواده سلطنتی بریتانیا را به‌نمایش می‌گذارد؛ دوران پس از مرگ «پرنسس دیانا»، همسر سابق ولیعهد بریتانیا.

فیلم نشان می‌دهد که یک فرمانروا وقتی اظهارنظر‌های ناخوشایندی می‌شنود، چه می‌کند؟ آیا تسلیم احساساتش می‌شود یا همانطور که ملت از او انتظار دارند، خویشتنداری نشان می‌دهد؟ در دنیای امروز، نبرد با کمک دوربین سینمایی و میکروفون، کم‌ارزش‌تر از نبرد قهرمانان با شمشیر نیست. این نبرد نیز شجاعت زیادی می‌طلبد.


ارین براکوویچ

عنوان اصلی: Erin Brockovich

محصول: ۲۰۰۰

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

داستان فیلم ارین براکوویچ درباره یکی از قویترین و درعین‌حال آسیب‌پذیرترین زنان زمانه است. در شرایط این زن، ضعف‌های زنانه معمولی، ویژگی‌هایی تجملی و غیرمجاز هستند. ارین شاید نابغه نباشد، اما پشتکار او و نگرانی‌اش برای سرنوشت دیگران به او اجازه می‌دهد که به غیرممکن‌ها دست یابد. در لحظاتی که شجاعتتان را از دست می‌دهید، این فیلم را تماشا کنید؛ معجزه می‌کند.


فریدا

عنوان اصلی: Frida

محصول: ۲۰۰۲

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

فیلمی قابل‌توجه درباره زنی به‌یادماندنی، ذات سرکش طبیعت بشر، هوس رام‌نشدنی و انرژی مفرط. فریدا در ۲۰ سالگی با مردی ثروتمند، فاسدالاخلاق و بسیار مسن‌تر از خودش به‌نام «دیه‌گو ریورا» که هنرمندی بسیار معروف در مکزیک بود، ازدواج کرد.

فیلم فریدا، نه‌تن‌ها داستان هنرمندی درخشان را بازگو می‌کند، بلکه زنی را نشان می‌دهد که عشق و خانواده برایش بیش از هرچیز دیگر اهمیت دارد. موسیقی فیلم نیز بسیار قابل‌توجه است.


بخور، عبادت کن، عشق بورز

عنوان اصلی: Eat Pray Love

محصول: ۲۰۱۰

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

اصلا امکان ندارد که ما این فیلم را از فهرستمان خارج کنیم. فیلم «بخور.» که از یک شرح‌حال اقتباس شده، روشی ساده را برای غلبه بر احساس افسردگی ارائه داده است: سه کشور را انتخاب کنید که با حرف (I) آغاز می‌شود؛ به این کشور‌ها سفر کنید و خودتان را کشف کنید.

این روش برای شخصیت اصلی فیلم که نقش آن را «جولیا رابرتز» بازی می‌کند، موفق عمل کرده است. ممکن است پس از تماشای این فیلم، شما نیز روش کارساز خودتان را پیدا کنید.


الیزابت: دوران طلایی

عنوان اصلی: Elizabeth: The Golden Age

محصول: ۲۰۰۷

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی که درباره زندگی یک ملکه ساخته شده، «الیزابت، دوران طلایی» است، اما این فیلم، چندان به مسائل تاریخی آن دوران یا اتفاقات حکومت نمی‌پردازد، بلکه بیشتر درباره زندگی خود ملکه است.

الیزابت اول، زنی است که داشتن زندگی شخصی برای او معنایی ندارد و حتی از ساده‎ترین لذت‌ها نیز محروم است. آشوب و جنجال، احساسات، خیانت، ماجراجویی و ابهت در این فیلم موج می‌زند؛ تمامی این موارد را با حماسه‌ای گیرا، فیلمنامه‌ای عالی، لباس‌هایی تجملی و همینطور تعاملات شگفت‌انگیز میان شخصیت‌ها ترکیب کنید.


جایی که قلب آنجاست

عنوان اصلی: Where the Heart Is

محصول: ۲۰۰۰

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
یکی از گیراترین فیلم‌های سینمایی که تاکنون درباره عشق، بخشش و دوستی ساخته شده، همین فیلم است. البته شاید در نگاه اول، داستان فیلم، معمولی و مبتذل به‌نظر برسد؛ مرد جوانی که نامزد حامله‌اش را که به‌شدت به او وابسته است، ترک می‌کند، اما زندگی آنطور هم که به‌نظر می‌رسد، وحشتناک نیست.

شما نمی‌توانید به‌راحتی گرفتار یاس شوید، پشتتان را به دنیا کنید یا شجاعتتان را از دست بدهید. شما باید پیش به‌جلو ادامه دهید، بدشانسی‌های گذشته‌تان را فراموش کنید، به دیگران کمک کنید و از زندگی لذت ببرید؛ البته شاید این جملات را تاکنون هزاران بار شنیده باشید، اما این جملات واقعا کلید شادی هستند.


فرستاده: داستان ژان آرک

عنوان اصلی: The Messenger: The Story of Joan of Arc

محصول: ۱۹۹۹

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
فیلمی شگفت‌انگیز. یک فیلم سینمایی تاریخی در مقیاسی بزرگ مانند این فیلم به‌راحتی ممکن است به فیلمی کسل‌کننده و اغراق‌آمیز تبدیل شود، اما سازندگان فیلم «فرستاده»، کار بزرگی در نمایش واقع‌گرایانه ایمان قوی و حس عدالت در شخصیت «ژان آرک» با بازی «میلا جوجوویچ» انجام دادند.


مرثیه

عنوان اصلی: Elegy

محصول: ۲۰۰۸

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
برخی فیلم‌ها اعماق وجود بینندگان را می‌لرزانند. «مرثیه»، یکی از این فیلم‌هاست. این فیلم، داستان رابطه بین یک استاد دانشگاه و یک دانشجوی جوان بی‌تجربه را روایت می‌کند. فیلمی که به‌شدت برروی شما تاثیر خواهد گذاشت و به یادتان خواهد آورد که برخی افراد در این دنیا هستند که واقعا به ما نزدیکند و افرادی نیز هستند که ما با آن‌ها ارتباطی عمیق‌تر و روحی داریم.


آملی

عنوان اصلی: Amelie

محصول: ۲۰۰۱

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
آملی، زن جوان فرانسوی با تخیلی قوی، صندوقچه اسباب‌بازی قدیمی مردی را در دست‌شویی خانه‌ا‌ش پیدا می‌کند. این فکر که او باید این گنج را به صاحب واقعی‌ا‌ش بازگرداند، در ذهنش شکل می‌گیرد. این عمل محبت‌آمیزش، زندگی او را تغییر می‌دهد و آملی با شیوه‌های غیرمنتظره‌ای، وارد یک ماجرای عشقی می‌شود.

این فیلم به دلایل مختلف، زندگی بیننده‌ها را تغییر می‌دهد. اکنون دیگر تصور پاریس بدون شنیدن صدای موسیقی‌های «یان تیرسن»، آهنگساز این فیلم، در سر غیرممکن است.


هفته من با مرلین

عنوان اصلی: My Week with Marilyn

محصول: ۲۰۱۱

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
پذیرفتن ایفای نقش «مرلین مونرو» برای هنروران، همیشه امری چالش‌برانگیز است، اما «میشل ویلیامز» به‌خوبی ازعهده این کار برآمد و نقش زنی با اعتمادبنفس بالا و اغواگر که درعین‌حال، مانند یک دختربچه از دنیا و هرکسی که در آن است، می‌ترسد را خوب ایفا کرد. دیدن این فیلم بخاطر جو جالبش توصیه می‌شود.


اویتا

عنوان اصلی: Evita

محصول: ۱۹۹۶

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
شرح داستان «ماریا دوآرته د پرون» یا «اویتا»، همسر دوست‌داشتی رییس‌جمهور سابق آرژانتین (بانوی اول آرژانتین) که در قالب فیلمی موزیکال ساخته شد. «مدونا» در این فیلم، لایه‌های روشن و تاریک شخصیت اویتا ازجمله ترس‌ها و جاه‌طلبی‌هایش را به‌خوبی به نمایش درآورده است؛ البته باید به موسیقی عالی فیلم نیز به‌طور جداگانه اشاره کرد.


جیا

عنوان اصلی: Gia

محصول: ۱۹۹۸

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!

اگر بخواهیم این فیلم سینمایی را در یک کلمه توصیف کنیم، کلمه عالی را انتخاب می‌کنیم. در این فیلم، حقیقت خشن حرفه مدلینگ به تماشاچیان نشان داده شده است. ممکن است که دنیای فشن بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر برسد.

فیلمبرداری‌ها، ملاقات‌های اجتماعی و زمانی که مدل‌ها در کت‌والک‌ها می‌گذرانند؛ اما این صنعت، جوانب دیگری نیز دارد. آنجلینای جولی جوان که نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند، یکی از بهترین کشف‌های کارگران فیلم است.


کوکو قبل از شنل

عنوان اصلی: Coco Before Chanel

محصول: ۲۰۰۹

فیلم‌های هالیوودی با محوریت زنان!
فیلمی درباره زنی قوی که از مقابله با جامعه‌ای محافظه‌کار و آداب‌ورسوم ازمدافتاده‌اش، شکم‌بند‌های تنگش و لباس‌های کسل‌کننده‌اش نمی‌هراسد. برخی می‌گویند که این فیلم، کسل‎کننده و یکنواخت است، اما بهتر است بگوییم که فیلم، گامی غیرعجولانه بوده و افسونش در میان لایه‌هایی از دروغ نهفته است.

این فیلم کمی شبیه به خود زندگی است؛ گاهی آرام پیش می‌رود و گاهی با سرعتی بیش از تصور ذهن پرواز می‌کند. علاوه بر این، «آدری توتو» که ستاره نقش اول فیلم آملی نیز بوده، نقش شنل افسانه‌ای را بی‌نظیر ایفا کرده است.

سخن آخر

ما سعی کردیم که در این فهرست، بهترین و اثرگذارترین فیلم‌های سینمایی با موضوع زنان را که در سال‌های اخیر در سینمای هالیوود ساخته شده، به شما معرفی کنیم؛ البته مسلما تمامی فیلم‌ها در این فهرست قرار نگرفته‌اند و تعدادی نیز جامانده‌اند. اگر شما نیز فیلمی با محوریت زنان می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

منبع: brightside

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید