امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 506261 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 19:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با حضور مسئولان بسیج حقوق دانان شهرستانهای استان برگزار شد. رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در این نشست که با هدف هم اندیشی پیرامون برنامه های سال ۱۴۰۲ این سازمان برگزار شد،  اظهار داشت: مهمترین رسالت‌ سازمان بسیج حقوق دانان، جهاد […]

صلح خبر/کرمانشاه نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با حضور مسئولان بسیج حقوق دانان شهرستانهای استان برگزار شد.
رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در این نشست که با هدف هم اندیشی پیرامون برنامه های سال ۱۴۰۲ این سازمان برگزار شد،  اظهار داشت: مهمترین رسالت‌ سازمان بسیج حقوق دانان، جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد است که اجرای برنامه های امسال هم پیرامون این رسالت ها خواهد بود.
 بهرامی پور با اشاره به تدوین ۹۱ برنامه اجرایی برای رده های بسیج حقوق دانان در سال ۱۴۰۲  گفت: تقویت شوراهای صلح و سازش به منظور نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه، پیشگیری از وقوع جرم، ارائه خدمات تخصصی حقوقی و قضایی توسط گروه های جهادی حقوق دانان بسیجی به آحاد مردم، آزادسازی زندانیان و اجرای طرح احرار، کمک به تحقق شعار سال و رفع موانع حقوقی تولید و راه اندازی هسته های علمی تخصصی از مهمترین برنامه های سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
وی همچنین مطالبه گری و صیانت از حقوق عامه، جهاد تبیین، کمک به حل مسائل حقوقی استان از جمله فقر سواد حقوقی و کاهش حجم پرونده های دستگاه قضایی را از برنامه‌های دیگر این سازمان دانست.
در این نشست نیکزاد عباسی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان نیز اظهار داشت: بسیج و گروه های جهادی از اقشاری هستند که حس مسئولیت پذیری بیشتری دارند و می‌توانند در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم موثر باشند.
وی افزود: بسیج توسط قانونگذار به عنوان عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور تعیین شده که در همین راستا با همکاری و هماهنگی سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در صدد تهیه طرحی مشترک برای پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب های حقوقی در سطح استان هستیم که در این طرح با استفاده از ظرفیت های بسیج حقوق دانان و دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گام های موثری برداریم.
معاون رئیس کل دادگستری در ادامه گفت: دستگاه قضایی مطالبه گر پیشگیری از جرم در سطح استان و بسیج حقوق دانان بازوی اجرایی اقدامات پیشگیرانه است.
منوچهر فتاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه هم اظهار داشت: گسترش هسته های صلح و سازش، نهاد داوری و میانجیگری از برنامه های مهم و اولویت دار معاونت توسعه حل اختلاف است که در این حوزه تعامل بسیار خوبی با بسیج حقوق دانان در سطح کشور و استان برای استفاده از ظرفیت حقوق دانان بسیجی ایجاد شده است.
فتاحی همچنین با اشاره به ظرفیت بسیج در جهت توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: امیدواریم در سال جاری با تعامل سازمان بسیج حقوق دانان و شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش اختلافات و گسترش صلح و سازش و کمک به آزادسازی زندانیان معسر گام های موثری برداریم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید