امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 454207 |
تاریخ انتشار : 22 دی 1400 - 23:20 | ارسال توسط :
0
6
ارسال به دوستان
پ

یک منبع آگاه سیاسی در عراق روز چهارشنبه فاش کرد که مراحل تشکیل دولت آینده این کشور به سرعت در حال انجام است و احتمالا تشکیل نهایی در ماه اسفند اعلام شود. به گزارش صلح خبر، یک منبع آگاه سیاسی در عراق با تأکید بر اینکه تشکیل دولت آینده این کشور به سرعت در حال […]

یک منبع آگاه سیاسی در عراق روز چهارشنبه فاش کرد که مراحل تشکیل دولت آینده این کشور به سرعت در حال انجام است و احتمالا تشکیل نهایی در ماه اسفند اعلام شود.

به گزارش صلح خبر، یک منبع آگاه سیاسی در عراق با تأکید بر اینکه تشکیل دولت آینده این کشور به سرعت در حال انجام است، اظهار کرد که احتمالا تشکیل نهایی دولت در اسفند ماه آینده اعلام شود.

منبع آگاه سیاسی همچنین این احتمال را داد که در صورت عدم دستیابی چارچوب هماهنگی و صدری‌ها به توافق، برخی از گروه‌های وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به فراکسیون صدر ملحق شوند.

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: اطلاعات موجود تأیید می‌کند که احزاب فعال در عرصه سیاسی در حال کار بر روی تکمیل تمام مراحل لازم برای تشکیل دولت از جمله تعیین ارزش پست‌های وزراتی و توزیع آن بر اساس وزن انتخاباتی و نه حزبی هستند.

وی افزود: دیدگاه جدید دولت مبتنی بر اولویت دادن به منافع عمومی بر منافع جناحی است تا دولت قدرتمندی را تضمین کند که بتواند تصمیمات سرنوشت ساز را به دور از فشارها یا تأثیرات خارجی اتخاذ کند.

منبع سیاسی خاطرنشان کرد: اعلام تشکیل دولت اکثریت ملی در اسفند ماه خواهد بود و ممکن است سریع‌ترین تشکیل دولتی باشد که در آن برنامه‌های دولت چه با انتخاب شخصیت‌های وزرا و یا توزیع پست‌های وزارتی به شکل کلی مد نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: تلاش‌های جدی از سوی برخی از طرف‌های میانجی‌ برای اتحاد مجدد بین گروه‌های شیعی وجود دارد که ممکن است شکست بخورد یا موفقیت آمیز باشد؛ اما مطمنا برخی از گروه‌های چارچوب هماهنگی ممکن است به فراکسیون صدر بپیوندند.

در این راستا، یک عضو چارچوب هماهنگی به شفق نیوز گفت، تحرک سیاسی جدیدی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین چارچوب و فراکسیون صدر جهت بررسی سازوکار تشکیل دولت وجود دارد.

این عضو افزود: رهبری چارچوب هماهنگی تماس‌هایی با روسا و رهبران احزاب و فراکسیون‌های سیاسی به منظور بررسی پیامدهای جلسه افتتاحیه پارلمان داشته است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید