امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 483936 |
تاریخ انتشار : 11 مهر 1401 - 19:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، یکی از تکالیف بزرگ مسئولان را معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: اگر امروز شاهد حوادثی در سطح جامعه هستیم ناشی از آن خلاء هایی است که بین نسل انقلاب و نسل دفاع مقدس با نسل های سوم و چهارم ایجاد […]

صلح خبر/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، یکی از تکالیف بزرگ مسئولان را معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: اگر امروز شاهد حوادثی در سطح جامعه هستیم ناشی از آن خلاء هایی است که بین نسل انقلاب و نسل دفاع مقدس با نسل های سوم و چهارم ایجاد شده است.

محمد فائزی در نشست هم اندیشی جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه زنان ایرانی در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا کرده اند، گفت: بدون همراهی زنان امکان این همه دستاورد برای نظام اسلامی میسر نبود.

وی با اشاره به نقش روحیه بخشی مادران و همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس، افزود: اگر این روحیه دادن ها نبود، رزمندگان ما آن عزم الهی و ایمان راسخ را برای دفاع جانانه و ماندگار و تاریخ ساز از مرز و بوم و انقلاب پیدا نمی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یکی از تکالیف بزرگ مسئولان را معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: اگر امروز شاهد حوادثی در سطح جامعه هستیم ناشی از آن خلاء هایی است که بین نسل انقلاب و نسل دفاع مقدس با نسل های سوم و چهارم ایجاد شده و پیوستگی جوانان و نوجوانان ما با ارزش ها و آرمان های نظام خوب برقرار نشده است.

فائزی با اشاره به مسئولیت سنگین و مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده ساز، خاطرنشان کرد: خون های پاک شهدا برای حفظ و استمرار نظام اسلامی ریخته شده و لذا باید وفادار این خون ها باشیم و با عملکرد خودمان از انقلاب اسلامی دفاع کنیم و قطعا با عملمان سنجیده می شویم؛ نه حرفهایمان.

وی نگاه سیاسی به حوزه فرهنگ را مردود دانست و اضافه کرد: دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه بزرگی در حوزه فرهنگ سازی دارد ودستگاه های فرهنگی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم حال و هوای دفاع مقدس را زنده نگه داریم و فرهنگ و معارف آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان شهدا را عین شعور دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دانست و بیان کرد: امروز ۳۸۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی در استان گیلان داریم که ظرفیت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است و باید محتوای ارزشی را به دانش آموزان برسانیم.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در ادامه، کمیته زنان دفاع مقدس را ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: هر ساله برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز می شود و تا روز بزرگداشت شهدا ادامه دارد و طی این مدت برنامه ها و جشنواره ها و مسابقات و… متعدد را با محوریت زنان شهیده و جانباز و رزمنده و مادران و همسران شهدا و ایثارگران برگزار می کنیم.

وی از برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با محوریت تکریم مادران و همسران شهدا و جشنواره رسانه ای حریم رسالت ویژه بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره حریم رسالت در گیلان راه اندازی شدهاست.

رئیس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و اجتماعی و مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه های موضوعی در سطح شهرستان ها، گفت: دستگاه های فرهنگی نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای ماندگار دفاع مقدس دارند.

یعقوب نژاد، از راه اندازی نخستین تشکل حوزه ایثار و شهادت استان گیلان خبر داد و متذکر شد: یکی از برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس گیلان توسعه سازمان های مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت با هدف نهادینه کردن فرهنگ و معارف دفاع مقدس است. در این راستا تشکیل اتاق های فکر و هیئت های اندیشه ورز نیز با حضور این سمن ها و خانواده های شاهد و ایثارگر نیز در دستور کار است.

وی همچنین به نقش دستگاه های فرهنگی در حوزه پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: مادران محور خانواده هستند و اگر می خواهیم جامعه ای آگاه و روشن داشته باشیم، باید نهاد خانواده را تقویت کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید