امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 52779 |
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1394 - 10:14 | ارسال توسط :
4
3
ارسال به دوستان
پ

وطن امروز چنین نوشت: چینش لیست ائتلافی هاشمی رفسنجانی و فتنه‌گران برای مجلس خبرگان به گونه‌ای بوده است تلاش شود از راهیابی حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی به مجلس خبرگان رهبری جلوگیری شود. این بازی البته با توجه به فقدان انگیزه لازم در میان فتنه‌گران برای حمایت مجدد از ائتلاف هاشمی و اصلاح‌طلبان کلید […]

وطن امروز چنین نوشت: چینش لیست ائتلافی هاشمی رفسنجانی و فتنه‌گران برای مجلس خبرگان به گونه‌ای بوده است تلاش شود از راهیابی حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی به مجلس خبرگان رهبری جلوگیری شود.

این بازی البته با توجه به فقدان انگیزه لازم در میان فتنه‌گران برای حمایت مجدد از ائتلاف هاشمی و اصلاح‌طلبان کلید خورد اما هدف اصلی آن از نگاه افراد مطلع پنهان نماند. به اعتقاد کارشناسان هدف اصلی این بازی، ایجاد یک ترکیب جدید در مجلس خبرگان است. ترکیبی که براساس آن دست رفسنجانی را در خبرگان بازتر کند.  در واقع هاشمی‌ رفسنجانی که با قربانی کردن حسن خمینی بهانه کلید زدن این بازی را به‌دست آورده بود؛ اکنون در سودای عدم راه یافتن علمای بزرگ به خبرگان است؛ علمایی که مهم‌ترین ویژگی آنان، انقلابی بودن است. این رفتار جریان سیاسی هاشمی رفسنجانی اگرچه یک بازی سیاسی برای تصاحب قدرت است اما به صورت آشکار با ماهیت مجلس خبرگان رهبری در تضاد است و نشان  می‌دهد رفسنجانی با نیات قدرت‌طلبانه به دنبال تغییر ماهیت و محتوای مجلس خبرگان است.

محتوا و هدف‌گذاری این بازی غیراخلاقی اما زمانی بیشتر آشکار شد که رسانه‌های ضد انقلاب تمام قد به یاری آن شتافتند. در این میان آنچه باعث حیرت ناظران شد؛ تغییر کارکرد رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی در این قبیل مواقع شد.

بی‌بی‌سی که پیش از این همواره بخشی از بازی جریان ضد انقلاب در ایران بود؛ اکنون میدان‌دار بازی جدید شده است. در واقع مهندسی مقابله با رای آوردن آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی توسط بی‌بی‌سی در حال اجراست. فرمول‌هایی که این شبکه انگلیسی و همچنین کارکنان و عوامل آن درباره چگونگی عدم راهیابی این علما ارائه می‌دهند حاکی از برنامه‌ریزی درازمدت آنها درباره این موضوع است. به عنوان مثال بی‌بی‌سی در قالب همین استراتژی برای اقناع جامعه هدف خود، طی مطلبی، مهندسی فوق را با عنوان «یک محاسبه: حذف «یزدی، جنتی و مصباح» از خبرگان چگونه ممکن است؟» اینگونه مطرح کرده است: «در انتخابات امسال حذف کاندیداهایی چون محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح‌یزدی تا چه حد برای مخالفان آنها عملی خواهد بود؟» حسین باستانی، نویسنده این محاسبه که رابط مالی موسسه روز با بنیادهای اروپایی و آمریکایی نیز هست؛ در ادامه این مطلب نوشته است: «رای‌دهندگان به فهرست رفسنجانی- روحانی، بیش از نیم‌میلیون نفر از رای‌دهندگان به فهرست یزدی- جنتی-مصباح بیشتر هستند.

در چنین شرایطی اگر حامیان رئیس‌جمهور فعلی در انتخابات خبرگان پیش‌رو، به طور هماهنگ به ۱۶ نفر رقیب آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای بدهند، به راحتی امکان راندن آنها به جایگاه‌های ۱۷ به پایین فهرست منتخبان استان تهران را خواهند داشت.» نویسنده این مقاله می‌افزاید: باید توجه داشت که در جانب مقابل نیز، اکثریت قاطع رای‌دهندگان به آقایان یزدی، جنتی و مصباح، در کنار آنها به سایر اصولگرایان رای خواهند داد. رفتاری که اگرچه در حالت عادی اتفاق مهمی نیست، ولی در شرایطی که نسبت بالایی از رای‌دهندگان طیف مقابل درصدد حذف این 3 نفر با رای دادن به رقبایشان باشند، به حذف آنها (از طریق افزایش آرای رقبا) کمک خواهد کرد. به بیان ساده‌تر در این صورت، هر رای‌دهنده اصولگرایی که در فهرست خود علاوه بر آنها نام کسان دیگری را هم بنویسد، بدون آنکه خود بداند به حذف این سه روحانی در فهرست نهایی منتخبان تهران کمک کرده است.»

حجم عجیب و تمرکز ویژه بی‌بی‌سی بر این موضوع آنقدر بوده است که ناظران را به اتفاق به این نتیجه‌گیری رساند که کل پروژه در خارج از ایران و با اجرای انگلیسی‌ها مطرح شده است. اشاره رهبر معظم انقلاب به این موضوع نیز نشان داد موضوع فراتر از یک تاکتیک محدود انتخاباتی است. ماجرا زمانی قابل تامل شد که همه ظرفیت‌های ضد انقلاب پشت این طراحی قرار گرفت. حتی اکبر گنجی، اصلاح‌طلب فراری مقیم آمریکا که شهرت او به خاطر انتقادات تند و تیزش علیه هاشمی رفسنجانی بوده و رفسنجانی را پشت‌پرده قتل‌های زنجیره‌ای می‌دانست؛ پای کار این مهندسی معکوس آمد و با دفاع از طراحی رای نیاوردن این 3 عالم، حمایت خود از هاشمی رفسنجانی را اعلام کرد!

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :فریده

      من هر روز سایتتون رو چک میکنم

    1. نویسنده :فریده

      من هر روز سایتتون رو چک میکنم

    1. نویسنده :فریده

      من هر روز سایتتون رو چک میکنم

    1. نویسنده :فریده

      من هر روز سایتتون رو چک میکنم