امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 277658 |
تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1398 - 5:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان این‌که نیروهای جهاد اسلامی و حماس و سایر گروه‌ها باید در جنگ با رژپم صهیونیستی مناطق حساس و استراتژیک این رژیم را هدف قرار دهند،‌ گفت: اگر مصری‌ها فشار نیاورند نیروهای حماس و جهاد اسلامی می‌توانند آسیب جدی به رژیم صهیونیستی وارد […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان این‌که نیروهای جهاد اسلامی و حماس و سایر گروه‌ها باید در جنگ با رژپم صهیونیستی مناطق حساس و استراتژیک این رژیم را هدف قرار دهند،‌ گفت: اگر مصری‌ها فشار نیاورند نیروهای حماس و جهاد اسلامی می‌توانند آسیب جدی به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

سید هادی سید افقهی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: این‌که گفته شده بعد از ماه رمضان قصد دارند طرح معامله قرن را اجرایی کنند و دقیقاً چه اقدامی انجام خواهند داد مشخص نیست، شاید بتوان آن را در قالب جنگ روانی و عملیات روانی تعریف کرد اما در هر حال می‌خواهند به صورت رسمی مراحل دیگر معامله قرن را افشا کنند.

وی افزود: قطعاً آن‌چه این روزها شاهد بودیم، درگیری‌هایی است که به صورت پراکنده رخ می‌دهد و متقابلاً محور مقاومت، سازمان‌های جهادی حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مسلح نیز پاسخ می‌دهند، لذا این اقدامات برای نخستین بار نیست و مسبوق به سابقه است و هر از چند گاهی رژیم صهیونیستی برای کنترل وضعیت در نوار غزه و کرانه غربی دست به حملاتی می‌زند که اکنون اقداماتش بیشتر اوج گرفته است.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین گفت: ۵۷ هفته از تظاهرات بازگشت می‌گذرد و این تظاهرات امان از صهیونیست‌ها بریده است لذا اکنون تصور می‌کنند با اعمال خشونت می‌توانند مردم را بترسانند و به خانه‌هایشان باز گردانند، در حالی که اگر می‌توانستند تظاهرات این مدت طول نمی‌کشید.

سید افقهی ادامه داد: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف بنیه اقتصادی مردم و همچنین عملیات روانی این فشارها را اعمال می‌کند، از سوی دیگر مصر را به جان مردم و مقاومت می‌اندازد که پاسخ ندهید، چگونه است که رژیم صهیونیستی می‌تواند اماکن حساس را بمباران کند و به معیشت مردم لطمه وارد کند اما نیروهای جهاد اسلامی و حماس حق ندارند پاسخ دهند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: مصر فقط به این طرف فشار می‌آورد، اگر شما راست می‌گوئید و صادق هستید به فکر منافع فلسطین هستید، به صهیونیست‌ها هم فشار آورید که این چنین دژخیمانه و ددمنشانه حمله نکند، مردم را قتل عام کنند و زیرساخت‌های خدماتی و کشاورزی مردم را نابود نکند.

وی اظهار کرد: اکنون جهاد اسلامی و حماس تهدید کرده‌اند که این بار دیگر تل آویو را هدف قرار نمی‌دهند بلکه تأسیسات و نقاط استراتژیک مورد هدف و حمله خواهند بود، یکی از این موارد تأسیسات اتمی دیمونا است، دیگری مخازن گاز اتان در بندر حیفا و … بنابراین مناطق حساس و استراتژیک زیادی وجود دارد که به عنوان نقاط ضعف تلقی می‌شوند.

سید افقهی در ادامه گفت: اگر مصری‌ها فشار نیاورند نیروهای حماس و جهاد اسلامی می‌توانند آسیب جدی به رژیم صهیونیستی وارد کنند. برای مثال یکی از دلایلی که بعد از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ اسرائیل دیگر جرأت نکرد تا به جنوب لبنان حمله کند این بود که اهداف نظامی، اقتصادی و استراتژیک آن‌ها شناسایی شده و مورد هدف بودند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: حماس و جهاد اسلامی هم باید چنین کاری انجام دهند، چند موشک به مناطق حساس صهیونیست‌ها شلیک کنند و ضربات دردناکی به آن‌ها وارد کنند تا هر زمان دلشان خواست حمله نکنند.

وی با بیان این که این حملات به اجرای طرح معامله قرن ارتباط دارد، گفت: هدف از این حملات تضعیف بنیه نظامی و اقتصادی است که در واقع شرایط نه جنگ و نه صلح خبر به وجود آورد، اسرائیل به هیچ آتش بسی پای بند نیست و تمایل دارد تا ابتکار عمل در اختیار او باشد بنابراین هر زمان که بخواهد می‌جنگد و هر زمان که تمایلی نداشت حملات را متوقف می‌کند.

سید افقهی خاطرنشان کرد: جهاد اسلامی و حماس و دیگر گروه‌های جهادی نباید ابتکار عمل را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند، علاوه بر این با صهیونیست‌ها برخورد جدی شود تا هر زمان دلشان خواست حمله کنند به فکر هزینه‌اش هم باشند. آن‌ها می‌دانند این فشارها برای تضعیف سازمان‌های جهادی و حتی تشکیلات خودگردان به منظور پذیرش معامله قرن است.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان یادآور شد: اگر به سابقه تاریخی جنگ اعراب با اسرائیل مراجعه کنیم، در می‌یابید که صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه از دستشان در رفت و مردم آن‌ها کلافه شده و به نخست وزیرشان فشار آوردند تا جنگ را متوقف کنند که این اتفاق برای اولین بار در تاریخ جنگ‌های اعراب و اسرائیل رخ داد و این که رژیم صهیونیستی خواهان آتش بس یک طرفه می‌شود لذا اگر معادله تغییر کند اسرائیل دیگر نمی‌تواند هر زمان که دلش خواست دست به جنگ بزند یا آن را متوقف کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید