امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 55160 |
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1394 - 9:18 | ارسال توسط :
1
5
ارسال به دوستان
پ

مصاحبه با علیرضا بهرام نژاد کاندیدای انتخاباتی مجلس دهم بسم الله الرحمن الرحیم ضمن تشکر از شما که این فرصت را در اختیار بنده گذاشتید. اینجانب علیرضا بهرام نژاد هستم کارشناس ارشد علوم سیاسی. در رابطه با سوابق و تجربیات بنده : دوران دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بودیم. البته در این دوران کار […]

مصاحبه با علیرضا بهرام نژاد کاندیدای انتخاباتی مجلس دهم

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر از شما که این فرصت را در اختیار بنده گذاشتید. اینجانب علیرضا بهرام نژاد هستم کارشناس ارشد علوم سیاسی. در رابطه با سوابق و تجربیات بنده :

دوران دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بودیم. البته در این دوران کار تحلیلی و خبری هم انجام می دادیم.

IMG_2793

بعد از این عرصه وارد کار برآورد اطلاعات استراتژیک شدیم که در کار برآورد اطلاعات نهضت های آزادی بخش خارج از کشور فعالیت می کردیم. یک دوره هم دیپلمات خارج از کشور بوده ام.

در دوران انتخابات ریاست جمهوری با برخی از ستادها همکاری داشتیم که در آن جا هم پست های سیاسی داشتم و به دلیل وضعیت کاری عمده کار بنده در حوزه مطالعات راهبردی و استرتژیک در خارج از کشور بود و بیشتر عمر فعالیت من صرف همین قسمت شد. بعد از آن وارد شرایط سیساسی داخل کشور شدیم.

حالا چرا من وارد شرایط سیاسی داخل کشور شدم؟

ایران یک کشور قدرتمندی هست از نظر منابع ، انرژی و ثروت. این منابع انرژی که دارد از نظر منابع گاز و نفت ، منابع انسانی  و از همه نظر ایران یک کشور قوی و قدرتمند است. این شرایط باعث میشود که ما یک مردم ثروتمند و برخوردار از رفاه داشته باشیم. متاسفانه وقتی به شرایط داخلی نگاه می کنیم ما دو تحلیل داریم.

تحلیل اول این است که ما در سطح داخلی مشکلات اساسی و اصلی داریم. ما با این منابع و امکاناتی که داریم ، من خودم نگرانم و بسیار ناراضی هستم از این شرایط که با این امکانات و منابعی که ما داریم چرا باید یک کشور فقیر باشیم؟ خوب چی هست شاخصه هایی که ما در جامعه مان و در شرایط داخلی داریم. شاخصه های اصلی که ما الان نگاه می کنیم نزدیک 7 تا 8 میلیون آدم بیکار داریم. نزدیک 12 تا 13 میلیون در شرایط ازدواج داریم. نزدیک یک سوم مردم ما مسکن ندارند. الان می شود گفت از هر 100 ازدواجی که صورت می گیرد 30 درصد به طلاق منجر می شود.

 

IMG_2798

 

شرایط بهداشتی ما نگران کننده است. چرا نگران کننده است؟ از این جهت که بیماری هایی مانند سکته و سرطان مانند سرماخوردگی شده است. ما الان در همین مساله آلودگی هوا 2700 نفر را در سال از دست می دهیم. در ماه هایی که پیک آلودگی هوا هست کسی واقعا به این مساله توجه نمی کند. شرایط آموزش و پرورش ما شرایط خیلی خوبی نیست البته من معلمان عزیز را بسیار احترام می گذارم و آدم های بسیار شریفی هستند اما ابزار کافی در اختیارشان نیست. یعنی من معتقدم که آموزش و پرورش که موتور حرکت و قدرت این کشور هست مثل کشورهای پیشرفته مانند ژاپن ، آلمان هزینه می کنند و نان این هزینه را می خورند اما متاسفانه ما این موتور حرکت جامعه را نداریم. یعنی نه برنامه داریم که برای چه می خواهیم تربیت کنیم و آموزش دهیم و نه بها به این آموزش می دهیم که چوب آن را هم داریم می خوریم. به همین دلیل کشور به این ثروتمندی ولی آن کسی که بتواند این ثروت را به حرکت دربیاورد و این ثروت را بخواهد استفاده کند را متاسفانه در مملکت نداریم و این ثروت هدر می رود. آمار کمیته امداد نگران کننده است. آقای فتاح جدید که آمار داد به شدت وضعیت ما در حال افزایش است. سطح اعتیاد مواد مخدر ما نیز به شدت رو به افزایش است که حدود 700-800هزار نفر است. بعد این وضعیت جامعه ما است از لحاظ وضعیت اعصاب و روان نزدیک 10 تا 12 میلیون داریم که مساله دارند که این وضعیت آمار ما هست. پس در وضعیت داخلی ما نه تنها رفاه مادی نداریم رفاه معنوی هم نداریم و نتیجه خروجی این چه هست؟ خروجی این است که ما آرامش فکری و رفاه نداریم. یعنی تمام این ثروت و امکاناتی که داریم باید خروجی اش همین آرامش و رفاه باشد که ما این را نداریم. یعنی از این ثروت و امکانات استفاده نمی کنیم.

 

IMG_2730

 

در سطح بین المللی بخواهیم بررسی کنیم ما دارای قدرت منطقه ای هستیم اما این قدرت منطقه ای ما بسیار پرهزینه است و در آینده هم به خاطر اینکه قدرت اقتصادی ما کافی نیست برای آن ، ما با مشکل و چالش اساسی مواجه می شویم. یک دشمن اصلی ما داریم که در حالت خوش بینانه می گوییم رقیب که البته دشمن اصلی ما هست که با تمام قدرت تهاجم کرده است و این تهاجمش هم تهاجم نرم هست و هم تهاجم سخت. تهاجم سخت آن که ما را وارد عرصه ای کرده است که مانند بازی سوریه و  عراق و تهاجم نرم آن هم که یک حمله اساسی کرده است که دارد اعتقادات و هویت و فرهنگ و جامعه و کل سیستم ما را از هم می پاشاند. این شرایط ما است. دشمن ما و یا همان رقیب ما چه کاری دارد انجام می دهد. تمام تلاش و کوشش خودش را دارد می کند تا زیربنای فکری و اعتقادی ما را که باعث می شود بعنوان یک قدرت و یک قدرت منطقه ای هستیم از بین ببرد. چرا این تلاش را می کند؟ فشار کار عمده اش برای این است که دوباره برگردد به گذشته ، به منافعی که در ایران داشته است قبل از انقلاب 57 . آمریکایی ها بعد از اینکه سال 57 ایران را از دست دادند تلاش زیادی کردند تا جایگزینی بتواند برای خودشان در منطقه پیدا کنند از پاکستان و ترکیه و عربستان و … اما هیچ جایگزینی پیدا نکرد. تمام تلاشش این است که دوباره به این کشور  برگردد. اما دشمن آماده است و استراتژی اش را در برخورد با ما عوض کرده است. در برخورد عوض کرده است یعنی به چه شیوه ای تبدیل کرده است؟ تبدیل به برخورد نرم کرده است. یعنی ببینید سطح فکر ما را متوجه چه مواردی کرده است حقوق بشر ، دموکراسی ، اصلاح طلبی یعنی این چیزهایی است که داخلی های ما هم گول این حرف ها را می خورند. در واقع برنامه ای هست یعنی شبکه قرن بیست و یکم که دیگر اجازه نمی دهد شما از حضور نظامی استفاده بکنید و می آید از حربه های نرم استفاده می کند. این ها دارند تلاش می کنند بازگردند و در خیلی جاها هم موفق شدند رخنه کنند الان یک آماری هست که نمی دانم چقدر رسمی هست ما به طور غیررسمی می گوییم که 90 درصد دانشجویان ما تفکر سکولار را می پذیرند. این خیلی خطرناک هست. جوانان ما را وقتی نگاه می کنید جوانان اثر اعتقادی در آن ها یعنی اون هجومی که آورده اند و آن کارهایی که انجام می دهند حتی آقای اوباما بعد از این برجام گفت ما در ده سال آینده ایران را در جایی پیدا خواهیم کرد که کاملا تغییر خواهد کرد. تغییر که بکند آن ها در این تغییر تمام برنامه های خودش را اجرا خواهد کرد. در نتیجه آن ها یک حمله اساسی به ما می کنند ولی ما از این طرف دچار یکسری اختلافات و تفرقه. این اختلاف و تفرقه چه کار می کند؟ ایران کشور قدرتمندی هست هم از نظر منابع هم از نظر نیروی انسانی هم از نظر استعداد منابع ژئوپولیتیکی ، ژئواکونومیکی و… همه این قدرت ها را دارد ولی متاسفانه چون ما هنوز آن ظریفت کافی را برای مدیریت نداریم دنبال جنگ و تفرقه خودمان هستیم.

کلیپ مصاحبه جنجالی علیرضا بهرام نژاد با پایگاه صلح خبر

 

 

ادامه مصاحبه در بخش دوم…

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :نازی

      🙂 جالب بود