امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 486816 |
تاریخ انتشار : 09 آبان 1401 - 10:13 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در سخنانی با انتقاد از اقدامات آمریکا با هدف تاثیر گذاری در تصمیم‌گیری مستقل دمشق تاکید کرد که کشورش تسلیم دیکته‌های هیچ طرفی نمی‌شود و دیر یا زود پیروز خواهد شد. به گزارش صلح خبر، بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه عمانی “اثیر” اظهار کرد: […]

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در سخنانی با انتقاد از اقدامات آمریکا با هدف تاثیر گذاری در تصمیم‌گیری مستقل دمشق تاکید کرد که کشورش تسلیم دیکته‌های هیچ طرفی نمی‌شود و دیر یا زود پیروز خواهد شد.

به گزارش صلح خبر، بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه عمانی “اثیر” اظهار کرد:  آمریکا و متحدان غربی آن در حال جنگ تروریستی علیه سوریه هستند، ثروت و منابع آن را به غارت برده و تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی را با هدف تضعیف وهدف قرار دادن تصمیم‌گیری مستقل آن اعمال می‌کنند.

وی گفت: پایداری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و ارتش در کنار انسجام و همبستگی ملت سوریه، دلیل استواری سوریه در برابر توطئه غرب هستند که سعی در تجزیه سوریه داشته و همچنان دارند.

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در این راستا بر اهمیت حمایت دوستان و متحدان سوریه به ویژه روسیه و ایران و حمایت اخلاقی و دیپلماتیک عمان از کشورش تاکید کرد.

شعبان خاطرنشان کرد: ارتش عربی سوریه به پیروزی‌های بزرگی دست یافت و بیشتر مناطق را از دست تروریسم آزاد کرد و این امر باعث شد که آمریکا و ترکیه که از تروریسم حمایت می‌کنند، مستقیماً مداخله کنند.

وی افزود: زمانی که تروریست‌ها به اهدافی که برای آن اعزام شده بودند، دست نیافتند حامیان مالی آنها یعنی آمریکایی‌ها، ترکیه‌ایها و البته اسرائیلی‌ها بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کردند.

شعبان همچنین تاکید کرد: جنگ متوقف نخواهد شد؛ چراکه هدف این جنگ تضعیف ملت سوریه و وادار کردن آن به پذیرش آنچه به آن دیکته می‌کنند، است.

مشاور رئیس جمهور سوریه ادامه داد: جهان امروز در حال چند قطبی شدن است؛ چراکه مردم مشتاق آزادی و ترویج ارزش‌های انسانی هستند و هژمونی غرب را نمی پذیرند.

بثینه شعبان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جنگ روسیه و اوکراین نیز تصریح کرد: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، نقش فعال سازمان شانگهای و کشورهای بریکس، روابط «روسیه و چین»، روابط «ایران، روسیه و چین» و ائتلاف‌ها در آسیا نشان می‌دهد که هژمونی و سلطه گری غرب به زودی به پایان خواهد رسید.

وی درباره فلسطین نیز تاکید کرد: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد تنها فلسطینی‌ها را هدف قرار نداده، بلکه تمام اعراب را هدف قرار می‌دهد و رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب فقط تسلط بر فلسطین را دنبال نمی‌کند، بلکه سعی در کنترل جغرافیایی، فرهنگی و فکری بر جهان عرب دارد. بنابراین اعراب باید متحد شوند و هویت خود را در برابر طرح‌های تکه تکه کردن، تحریف هویت و جعل تاریخ حفظ کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید