امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 506100 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 16:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مهرداد گودرزوند در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا درباره مسائلی که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: ما در برنامه‌های پنج ساله باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که پس از اجرای آن به ثبات اقتصادی در کشور برسیم و شاهد رشد تولید و مهار تورم […]

مهرداد گودرزوند در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا درباره مسائلی که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: ما در برنامه‌های پنج ساله باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که پس از اجرای آن به ثبات اقتصادی در کشور برسیم و شاهد رشد تولید و مهار تورم باشیم.
نقدینگی کاهش یابد
وی بیان کرد: ما در برنامه هفتم توسعه باید به گونه‌ای سیاست گذاری کنیم که نقدینگی کاهش یابد و همچنین باید حجم سرمایه‌گذاری کشور افزایش پیدا کند. باید برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای تعریف شود که از اقتصاد تک محصولی نجات پیدا کنیم. لازم است اقداماتی در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند و باید تسهیل‌گری دولت در این زمینه بیشتر شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رونمایی از برنامه هفتم آمده بود که یکی از اهداف ما رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی پس از پایان این برنامه است که باید گفت برای کشور ما دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی کار سختی نیست و ما ظرفیت رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی را داریم. باید مسیر رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی به خوبی در برنامه هفتم توسعه تعریف شود.
به سمت اقتصاد مردمی برویم
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید تمام برنامه‌های خود را به سمت اقتصاد مردمی هدایت کند و باید شاهد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اقتصاد کشور باشیم و این رویکرد می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.
وی ادامه داد: دولت باید در برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای سیاست‌گذاری کند که شرکت‌های خصوصی و سرمایه گذاران وارد صحنه اقتصاد شوند. تا زمانی که اقتصاد ما دولتی باشد، مشکلات اقتصادی کشور پابرجا خواهد ماند. بسیاری از شرکت‌های ما الان دولتی هستند و می‌بینیم این شرکت‌ها بسیاری از محصولات را گران می‌کنند.
گودرزوند اظهار داشت: برخی از شرکت‌های دولتی با وجود آنکه از منابع دولت، آب، گاز، برق، یارانه و سوبسید دولتی استفاده می‌کنند اما قیمت کالاها و محصولات خود را با قیمت جهانی عرضه می‌کنند که در این شرایط مشخص است که اقتصاد ما درست نمی‌شود.
تأثیر منفی گرانی خودرو بر زندگی مردم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم اقدامات دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا تأثیری بر اقتصاد کشور ندارد و بر زندگی مردم تأثیر نمی‌گذارد. زمانی که قیمت خودرو مدام افزایش می‌یابد، تأثیر منفی خودش را روی سایر اقلام و قیمت‌ها و زندگی مردم می‌گذارد.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید در برنامه هفتم توسعه تمام هم و غم خود را در همه بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، معادن، خدمات به سمت اقتصاد مردم محور حرکت دهد. اقتصاد مردم محور به این معناست که همه مردم باید در اقتصاد سهیم باشند و همه افرادی که سرمایه دارند یا ایده خاصی دارند، باید بتوانند وارد کار شوند. بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قرار بود که اقتصاد ما به سمت بخش خصوصی برود که باید اینگونه شود و دولت باید کنترل‌کننده کلی اقتصاد باشد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید